ja
door jacor1 Jul 10, 2008 om 19:45
Computers & telefonie

Internet

Ik heb problemen met het internet.Als ik ieExplorer opstart krijg ik probleemloos de startpagina,op die pagina kan ik normaal surfen.Wil ik echter een pagina uit mijn favorietenbestand openen of maak ik een adres aan in de adresbalk blijft de pc zoeken en knippert een lege pagina met bovenaan de melding: FOUT: ongeldige Sintaxis.heb al geprobeerd om met systeem herstel terug in de tijd te gaan maar dat geeft geen soelaas.

wie o wie wil en kan mij helpen ?  bij voorbaat dank     Jacor

1790 26 Rapporteer

gsm
door gsm - Jul 10, 2008 om 20:50
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Controleer of je echt op http://www.startpagina.nl/ zit te surfen.
Zo ja, zet dan de firewall eens wat minder of helemaal uit en probeer of dat helpt. Bij ZoneAlarm is er een geavanceerde instelling voor het doorlaten van DNS, ook in de hogere beveiligingsstand.

GSM

ja
door jacor1 - Jul 10, 2008 om 20:54
9 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo GSM , mijn startpagina is www.upclive.nl en dit is de enige pagina die ik kan bekijken. Andere pagina's worden niet geopend alleen een blancoveld met de genoemde foutmelding en de computer een tijdjevast zit. Outlook werkt normaal ,kan berichten versturen en ontvangen.

gsm
door gsm - Jul 10, 2008 om 21:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kan Internet Explorer ook zonder invoeg toepassingen starten.
Dat kan via de Startknop, (Alle) Programma's, Bureauaccessoires, Systeembeheer.

Je kunt Internet Explorer ook resetten (als de firewall niet de schuldige is).
Reset IE:
Open Internet Explorer.
Ga via Extra naar de Internetopties.
Kies daar tabblad Geavanceerd.
Klik op Opnieuw instellen... en voer de reset uit.

Alle overbodige zaken (tijdelijke bestanden) worden dan opgeruimd.

Het kan daarna nodig zijn om via Extra de Invoegtoepassingen weer in te schakelen.

GSM

gerardk
door gerardk - Jul 11, 2008 om 13:18
175 Antwoorden / 8 Vragen

En wat zeggen ze bij UPC (zal niet waar zijn is ook altijd dezelfde die problemen geeft) ervan?

br
door bromman - Jul 11, 2008 om 14:20
5 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Jacor1,

volgens mij zit er een fout in je favorietenlijst.

In de loop van tijd kunnen internetadressen wijzigen. Tik bijvoorbeeld een kernwoord van je favoriete site in op een zoekmachine pagina.

Klik op de link die je wilt hebben en ga vervolgens naar favorieten en  kies opslaan! Verwijder de oude link eventueel.

audb
door audb - Jul 11, 2008 om 14:51
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Probeer eens een andere browser bv opera www.opera.com lukt het daar ook niet mee dan Hitmanpro              www.hitmanpro.nl

Het kan immers zo zijn dat een trojan de boel blokkeerd.

de beste webpage om te controleren of internet nog werkt is google deze is gewoon snel te bereiken.

er
door erky - Jul 11, 2008 om 16:08
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Jacor,
Welke versie van Internet Explorer (IE) heb je? En werk je met XP of Vista? En dan de laatste vraag - Welke servicepacks heb je? SP1, 2, of 3.
De antwoorden vind je als je IE start en klikt op 'Help' en 'info'. Daar staat het hele verhaal.

Mijn eerste indruk is dat er een beschadiging is aan één van de programma onderdelen van IE. Als e-mail het gewoon doet is je verbinding in orde.

Ik zag hierboven het advies om Hitman Pro te installeren. Doe dat niet zomaar. Je haalt zeker 6 spywarescanners in huis die jouw systeem zwaar belasten en met zijn allen slechts 2 procent beter scannen als één goede. De makkelijkste scanner is Ad-Aware van Lavasoft.

Het is trouwens goed een mogelijkheid dat een virus of spyware IE kreupel heeft gemaakt.

Houdt ons hier op de hoogte!
Erky

ro
door ronlau9 - Jul 11, 2008 om 18:42
46 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom gebruik je IE Firefox is wel 10 keer zo goed en is bovendien
gratis .Firefox download met gemak bestanden tot 5 GB moet je met IE
niet proberen Firefox is veel stabieler

ja
door jacor1 - Jul 11, 2008 om 20:44
9 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Erky,

Alle bovenstaande adviezen opgevolgd maar geen resultaat geboekt, toch iedereen bedankt voor het meedenken.

OP uw vragen het volgende versie IE is 6 - met windoes XP home ed. en service packs2 de computer is al sinds 2003 in gebruik en heeft nooit ernstige problemen gegeven.Ook altijd virus scanner ( AVG )gebruikt als ik een virus zou hebben zou die ook gemeld moeten zijn.Daarnaast heeft windows xp ook een Firewall, Misschien is de enigi oplossing de Computerwinkel of dokter.Bedankt in ieder geval en als u nog suggesties hebt hoor ik het graag.

Jacor

ja
door jacor1 - Jul 11, 2008 om 20:49
9 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo ronlau 9

Bedankt voor de tip ,wil ik wel eens gaan proberen maar waar haal je de software vandaan om het e.e.a. te installeren ?

groetjes jacor

ro
door ronlau9 - Jul 11, 2008 om 22:01
46 Antwoorden / 0 Vragen

Firefox kun je gratis down loaden op firefox.com
Het kijkt normaler wijs automatisch  naar jij besturingssystem en de taal die je gebruikt .Nederlands neem ik aan
Alsje et down load dan krijgt je een setup file
Als je setup aanklikt gaat de installatie haast automatische
Het bestand is ongeveer  7 MB groot

suscces

aurora1
door aurora1 - Jul 11, 2008 om 22:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Jacor,

De Firefox vind je op de pagina van Mozilla/Mozilla firefox. Je zou hem eerst gewoon kunnen downloaden naar een map (bijv. naar documenten) en pas erna installeren. Als je hem hebt geinstalleerd kun je je favorieten ernaar importeren (dan komen ze onder "Bladwijzer" te staan). Wat je zou kunnen proberen is Firefox in te stellen als startpagina, en erna weer IE terug zetten als startpagina. Misschien werkt favorieten dan weer zoals moet? Het is maar een idee.

Succes.

aurora1
door aurora1 - Jul 11, 2008 om 22:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvullend: ik denk dat de juiste benaming is : standaardpagina ipv startpagina. Firefox als standaardpagina instellen en erna weer IE als standaardpagina instellen dus.

vr.gr.

gsm
door gsm - Jul 12, 2008 om 00:17
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het lijkt er toch erg veel op dat er een browser hijacker is geïnstalleerd.
De oplossing zou mogelijk te vinden bij een geschikt HiJackThis forum, als je tenminste het internet had op gekund.
Probeer het eerst nog op te lossen met een uitgebreide scan door de nieuwste AVG8, aangevuld met Ad-aware 2008 en Spybot Search&Destroy 1.6.
In alle gevallen de nieuwste definities (updates) gebruiken.
Tevens Windows Defender van Microsoft gebruiken (standaard in Vista).

GSM

aurora1
door aurora1 - Jul 12, 2008 om 03:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Jacor,

Ik sluit mij aan bij het advies/de aviezen van o.a. gsm. Ik begrijp dat je niets kunt downloaden van het internet maar dat je wel gewoon kunt mailen. Als je genoemde programma's niet op je pc hebt (of ze lossen nog niets op) dan kun je iemand vragen je installers van programma's per mail te sturen en die dan op je pc installeren. Alleen de installers downloaden gaat zoals ik hierboven al vermeldde: betrokkene moet het te dwonloaden programma opslaan in een map en NIET installeren. Dan heeft hij de alléén de installers (werkt meestal zo) die dan naar je gemaild kunnen worden.

Zo kun je mogelijk eerst de installer van Mozilla Firefox per mail laten sturen en die dan installeren. Mogelijk kun je dan daarmee al gewoon weer surfen en allerlei scanners e.d. downloaden.

Lukt dat niet dan mogelijk het volgende:

Als je nog de avg 7.5 hebt, kun je de installer van de avg spyware laten downloaden en sturen, die vervolgens installeren en aan het werk zetten. Idem met de Crapcleaner (die heeft ook een registercleaner), ATF cleaner, Spyware Blaster, CW schredder etc. Wat het ene progje niet vindt, vind het andere mogelijk wel. Alle genoemde progjes zijn gratis, bovendien zijn het kleine programma's.

Zet die diverse installers bij voorkeur in een aparte map en bewaar ze voor als je de progjes weer uninstalled hebt, dan kun je ze op elk gewenst moment snel vinden, weer even intalleren en laten scannen. Ze hoeven alle dus niet mee op te starten of permanent mee te lopen (maakt de pc langzamer). Ik heb in mijn documenten een map "Div.Progr's" en daarin weer een mapje "Installers". Als ik via die map iets installeer, doe ik dat in Div.Prog's. Dan is het bestand van een progr. snel terug te vinden.

Wees voorzichtig met het gebruik van Hijack This. Als je weer kunt surfen kun je het beste eerst nog even de pagina lezen: hijack this nl forum.

Je zou ook nog foutcontrole kunnen proberen: Deze comp - openen - HDD(C) - eigenschappen - extra - volume op fouten contoleren.

In verband met mogelijke browserproblemen heb ik altijd minstens 2 browsers op mijn pc geinstalleerd, w.o. IE6en Firefox.

Ik hoop dat e.e.a. lukt. Laat ons svp weten wat de oplossing is geworden.

succes en vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Jul 12, 2008 om 04:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Jacor,

Ik vergat nog te vermelden dat als gewoon scannen geen soelaas biedt, dat u het dan nog kunt proberen met scannen in veilige modus. Dwz met opstarten van de pc de F8 toets tikken en de aanwijzingen/keuzes op het scherm voor veilige modus volgen. Dan verschijnt een wat vreemd scherm met de iconen van de scanners die u hebt en in veilige modus werken. Vervolgens scannen.

vr.gr.

ro
door ronlau9 - Jul 12, 2008 om 07:37
46 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom gaat de standaard gebruiker als systeem beheerder
het net op ? Als je dat niet doet dan niks worden geinstalleerd .
Als je een site bezoekt die je niet kent set in firefox script extension op off.Als script extension op on staat dan heb je meer kans op ellende  Script extension op off kan niet in  IE

succes

holstein
door holstein - Jul 12, 2008 om 08:41
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ik heb de oplossing hier helaas niet voor, maar om nou bij dit soort dingen direkt te roepen dat Firefox er op moet vind ik wel wat kort door de bocht.
IE Explorer hoort gewoon normaal te werken, net zoals bij het gros van de mensen op deze aardkloot.
Doe eens een uitgebreide online virusscan en Windows Defender, is dat misschien wat.....?

ro
door ronlau9 - Jul 12, 2008 om 09:14
46 Antwoorden / 0 Vragen

Of je Firefox hoort te gebruiken dat ligt aan je zelf.
Feit is dat Firefox de veiligste and stabielste web browser is
Dat IE het zou moeten doen is waar, maar tussen doen en doen is een groot verschil.

edwardus
door edwardus - Jul 12, 2008 om 10:41
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Indien je ZoneAlarm als firewall gebruikt, dan is het mogelijk dat een Microsoft update ervoor zorgt dat alles geblokkeerd wordt. Check of je update KB951748 hebt en zo ja, uninstall deze.

Zie o.a. http://www.telegraph.co.uk/connected/main.jhtml?xml=/connected/2008/07/10/nwindows110.xml

ja
door jacor1 - Jul 12, 2008 om 12:43
9 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Ronlau,

Heb Firefox geinstalleerd en het werkt perfect,het is wel even wennen en onderzoeken naaar b,v. het plaatsen van Favorieten maar dat zal wel gewenning zijn.

Blijkt toch dat I.E. de dader in mijn systeem is en waar ik een oplossing voor wil vinden.Hopenlijk gaat dat ook lukken.In iedergevak hartelijk dank voor uw hulp.

vriendelijke groet Jacor

dirck
door dirck - Jul 12, 2008 om 18:05
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@Granaet,

Als IE niet meer werkt, hoe wou je dan een uitgebreide online-virusscan uitvoeren en hoe Windows Defender te downloaden.
Daarom waarschijnlijk ook het advies om Firefox te installeren.

Groet, Dirck

ja
door jacor1 - Jul 13, 2008 om 10:29
9 Antwoorden / 6 Vragen

Beste mensen,hartelijk dank voor jullie meedenken in mijn probleem,dankzij de suggestie van Ronlau 9 heb ik Mozilla Firefox leren ontdekken en ben er verliefd op graakt.De oorzaak van I.E.heb ik nog niet kunnen achterhalen maar heeft op dit moment een lagere prioriteit (het leren kennen van Firefox). Ga na de komende vacantieweek AVG8 installeren  om te kijken of er een virus binnengekomen is en of I.E. verwijderen en opnieuw installeren. Mocht ik de oorzaak leren kennen dan laat ik het jullie nog weten.Nogmaals mijn grote dank.

Jacor

er
door erky - Jul 13, 2008 om 13:30
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Jacor,

Er is inmiddels een boel gebeurd. Goed zo. FireFox is ook mijn favoriet en het belast mijn systeem ook minder. Maar het kwam al langs zag ik. IE de-installeren en dan weer installeren.

Hoe?
Via Start, een klik op 'programma toegang en instellingen' en kiezen voor 'wijzigen of verwijderen' van software. Zoek IE op voor verwijderen van IE lukt niet voor alle versies van XP omdat IE is geïntegreerd in Windows. Als daar achter 'Windows Internet Explorer' geen knop zit voor verwijderen of wijzigen wordt het tijd op internet te gaan kijken voor het antwoord of zelf even wat oude CD's er bij te pakken. Er zijn tal van computerbladen die bij het blad een CD of zelfs DVD meeleveren. Denk aan PC Active en PC Consument. Die hebben wel eens op zo'n schijfje 'update versies' staan van IE. Vraag kennissen of ze zulke schijfjes hebben van 2004, 2005.

De andere mogelijkheid is te zoeken op microsoft's site. Kies voor een

installatieversie van IE 6. haal die binnen en installer hem. PC afsluiten en opnieuw opstarten en dan hopen dat de oude (beschadigde) IE bestanden zijn overschreven door nieuwe.

Groet,

Erky

er
door erky - Jul 13, 2008 om 13:40
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Jacor,

Deel II van mijn antwoord. Ik zie NU pas dat je wel SP2 hebt maar evengoed nog IE 6. Op zich is dat vreemd, eigenlijk zou je allang IE 7 moeten gebruiken. Ik raad je nu toch maar af om IE6 van Microsoft te downloaden, want dan ga je nieuwere bestanden door oudere vervangen. Dat is dus een slecht advies van mij geweest. Overstappen op IE 7 is dan de beste keus. Ook IE 7 is te downloaden van internet. Gelukkig heb je weer een lekker werkende FireFox en zo.

Fijne dag!
Erky

ro
door ronlau9 - Jul 13, 2008 om 14:28
46 Antwoorden / 0 Vragen

Mogelijk heeft hij wel ge update maar is dat niet goed gegaan.
Zelfs windowsz heeft een update history kijk of alle updates zijn goed gegaan.Bekijk dat bestand eerst nauwkeurig voor dat je  wat gaat doen anders kan het weer fout gaan.In dat bestand goed aangegeven welke updates fout zijn ,het vervelende is dat een foutieve update verwijderen je soms meedere moet vertwijderen en opnieuw installeren