ladys
door ladys Nov 9, 2011 om 09:52
Computers & telefonie

Internet

Weet iemand hoe je draadloos internet kan beveiligen

4928 14 Rapporteer

na
door natas1209 - Nov 9, 2011 om 09:53
17 Antwoorden / 2 Vragen

misschien ben ik een beetje simpel....maar met een wachtword??

naitsoezn
door naitsoezn - Nov 9, 2011 om 09:56
842 Antwoorden / 1 Vragen

De standaard is tegenwoordig WPA2, WPA kan ook nog. WEP zou ik niet meer gebruiken als je veilig draadloos wilt internetten. Hoe je dit precies moet instellen is afhankelijk van je router.

naitsoezn
door naitsoezn - Nov 9, 2011 om 09:58
842 Antwoorden / 1 Vragen

(Toevoeging op m'n vorige post: als je er niet zoveel vanaf weet, zou je eens kunnen informeren bij je provider. Vaak bieden zij al een bepaalde beveiliging aan als ze draadloos internet ondersteunen. Via UPC is WPA iig standaard meegeleverd.)

johan-dj
door johan-dj - Nov 9, 2011 om 10:03
13 Antwoorden / 2 Vragen

1. Log in op de router en ga naar de beveiligingsinstellingen.
2. Kies voor WPA of WPA2.
3. Kies voor TKIP of Password (PSK).
4. Vul een wachtwoord in. Dit wordt de shared key, WPA key of Passphrase genoemd.
5. Kies een sterk, lang wachtwoord.
6. Noteer het wachtwoord, en bewaar het op een veilige plek.
7. Maak weer contact met internet.
8. Er zal nu om het wachtwoord worden gevraagd. Dit hoeft alleen de eerste keer opgegeven te worden.

Voor meer informatie: Wifi installeren

Hoop dat je hier iets aan hebt, uiteraard hangt het ook af van de router die je hebt.

ladys
door ladys - Nov 9, 2011 om 11:48
162 Antwoorden / 69 Vragen

[quote=johan-dj schreef op woensdag 9 nov 2011, 10:03] 1. Log in op de

Nou ik heb het geprobeerd maar het lukt me niet nu doet hij het helemaal niet meer,hoe meot ik het nou weer ongedaan maken,heb er weer spijt van dacht dat ik het zo kon oplossen,nu sraat er bij mijn verbinding een kruisje hoe krijg ik dat nou weer weg,ja ik ben een leek sorry

router en ga naar de beveiligingsinstellingen.
2. Kies voor WPA of WPA2.
3. Kies voor TKIP of Password (PSK).
4. Vul een wachtwoord in. Dit wordt de shared key, WPA key of Passphrase genoemd.
5. Kies een sterk, lang wachtwoord.
6. Noteer het wachtwoord, en bewaar het op een veilige plek.
7. Maak weer contact met internet.
8. Er zal nu om het wachtwoord worden gevraagd. Dit hoeft alleen de eerste keer opgegeven te worden.

Voor meer informatie: Wifi installeren

Hoop dat je hier iets aan hebt, uiteraard hangt het ook af van de router die je hebt.

ja
door jaimita - Nov 9, 2011 om 13:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

Jouw provider bellen. Deze kan de instellingen weer naar fabrieksinstellingen terugbrengen. Als je een leek bent niet te veel in de instellingen rommelen. Helpdesk bellen.

edrick3
door edrick3 - Nov 9, 2011 om 13:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ladys,

.....hoe krijg ik dat nou weer weg.....
Systeemherstel toepassen naar een eerdere datum toen het nog goed was.

Wat voor merk/type router heb je?
XP, Vista of W7?
Welke provider heb je (UPC, XZiggo, KPN ......)?

ladys
door ladys - Nov 9, 2011 om 13:17
162 Antwoorden / 69 Vragen

Oké doe ik hartelijk bedankt voor de reactie,s

robtien
door robtien - Nov 9, 2011 om 13:26
269 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=natas1209 schreef op woensdag 9 nov 2011, 09:53]misschien ben ik een beetje simpel....maar met een wachtword?? dat werkt dus echt niet hé draadloos internet met wachtwoord beveiligen werkt voor geen meter. en 100 procent beveligingen kun je niks.

tr
door trappist - Nov 9, 2011 om 13:47
240 Antwoorden / 0 Vragen

Ladys,
wanneer je er met de handleiding van je modem/router niet uitkomt kun je er beter een handige kennis bijhalen, die heeft de beveiliging in een paar minuten ingesteld.

audb
door audb - Nov 9, 2011 om 14:22
1668 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=jaimita schreef op woensdag 9 nov 2011, 13:11]Jouw provider bellen. Deze kan de instellingen weer naar fabrieksinstellingen terugbrengen. Als je een leek bent niet te veel in de instellingen rommelen. Helpdesk bellen.

Provider bellen? beter is om de reset te gebruiken en die bevind zich meestal achter op de router/modem.
Laat de router/modem aan staan en neem een paperclip en vouw deze uit en steek dan een kant in het kleine gaatje achter op de modem/router en wacht zo 30 seconden.
Hierna gewoon de router/modem uitzetten en herhaal dit nog eens zodat alles echt weer op fabriek instellingen staan.

wel kan het zijn dat het een paar minuten tot zelfs enkele uren duurt voor alles weer werkt doe het daarom bv voor het slapen gaan.
Werkt het morgens nog niet dan alles ff opnieuw doen en dan pas de provider gaan bellen.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 9, 2011 om 14:27
2154 Antwoorden / 7 Vragen

In de doos vd modem zit een boekje of een cd.
Gewoon lezen, meer niet.

rj
door rjw - Nov 9, 2011 om 15:06
3280 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=jaimita schreef op woensdag 9 nov 2011, 13:11]Jouw provider bellen. Deze kan de instellingen weer naar fabrieksinstellingen terugbrengen. Als je een leek bent niet te veel in de instellingen rommelen. Helpdesk bellen.

We weten niet of TS een wireless router heeft van de provider of er zelf 1 gekocht heeft. Als TS in het laatste geval jouw advies opvolgt staat er hier volgende week weer een klacht over provider xyz die niet wil meehelpen ;-)

johan-dj
door johan-dj - Nov 9, 2011 om 15:42
13 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry ladys, ik geloof dat ik je van de regen in de drup heb geholpen met mijn gebruiksaanwijzing. Hopelijk ben je er met de klantenservice inmiddels uitgekomen.