![mjvanderwerf](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/2a8c5f83bdc9d7608dc5f898da35b82df2506ff77ac8f1a1cd7b7bc600c8fcb4.png)
Internet
Hallo,
als ik een speedtest uitvoer, kom ik op 14,5/0,9 MB.
In de praktijk echter kom ik niet hoger dan 1,8 MB download.
Er kwam een service-monteur van de provider. Na onderzoek zei hij dat het een KPN-probleem was.
Bij vertrek zei hij data alles (na aanpassingen in een KPN-kast op straat) in order was.
Ook kreeg ik het advies om het modem nooit uit te zetten.
Nog steeds niet meer dan 1,8 MB.
De PC is verbonden met het modem d.m.v. een ethernet-kabel.
Iemand een suggestie ?
MJ
![edrick3](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/fecd2954af608f0a043819104f50ba8cd58cab5fdf29a11bc1ca17f960401bc9.png)
Gebruik je een usenet-provider?
Lees eens hier: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/extreem-lage-download-snelheid-23537/index1.html#post234126
![mjvanderwerf](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/2a8c5f83bdc9d7608dc5f898da35b82df2506ff77ac8f1a1cd7b7bc600c8fcb4.png)
Ik voer de Ziggo-speedtest uit.
De KPN-aanpassingen werden overigens door een KPN-monteur uitgevoerd.
MJ
![panter22](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/f33d6a492f29ae96cec86158870062c2e9179953b9d6d7000f7256b86edf19e3.png)
Hoeveel mb's kun je maximaal halen op jouw adres.
https://www.providercheck.nl/postcodecheck
Heb je deze speedtest al geprobeerd?
http://www.speedtest.net/nl
Heb je de klacht al weer gemeld bij Online?
Bij Online moet je de stekker van het modem een paar minuten uit het stopcontact halen en er dan weer in doen.
Soms gaat er iets mis met de updates. Bij KPN hoeft dat niet, vandaar de mededeling van de monteur.
Heb je al eens een nieuwe ethernetkabel geprobeerd?
Waar kwam de monteur op uit toen hij de lijn controleerde?
Voert u de test eens uit met www.speedtest.net. Ziggo werkt met een heel ander systeem als het internetnetwerk van KPN. Wellicht dat de test met genoemde website hele andere resultaten oplevert.
Het argument dat u uw modem nooit uit mag zetten is een puur kul-argument. Als de spanning in uw woning, door welke oorzaak dan ook, een keer helemaal wegvalt vliegt uw modem toch ook uit? Dat modem gaat echt niet kapot als de spanning er weer opgezet wordt hoor. Wellicht dat uw modem uitzetten én de stekker er een halve minuut uithalen zelfs ‘verhelderend’ werkt voor uw modem omdat het instrument dan intern een keer gereset wordt. Valt altijd te proberen voordat u uw speedtest nog eens uitvoert.
U schrijft dat u de speedtesten heeft uitgevoerd middels een bekabelde aansluiting (ethernetkabel) tussen uw modem en pc. Dit is verreweg de ideale aansluiting, mits uw ethernetkabel nog in goede conditie is. Koop voor enkele Euro’s eens een nieuwe etherkabel met aangehechte stekkers, sluit die nieuwe kabel aan en probeer het daar nogmaals mee. Als de toestand van uw nieuwe kabel en/of aangehechte stekkers beter is als van de bestaande kabel, dan kan dat ook een forse snelheidswinst opleveren.
Tot slot is de (telefoonkabel)techniek van ADSL/VDSL, die KPN en vele andere providers hanteren, niet de ideale techniek voor het vervoer van data. Telefoonkabel kent namelijk een enorm transportverlies wat sterker wordt naarmate u verder van de KPN telefooncentrale woont. Tik op google eens in ‘Afstand tot telefooncentrale’ met behulp van uw postcode. Op internet zijn tabellen te vinden hoe groot het snelheidsverlies is t.o.v. de afstand van de KPN telefooncentrale. Is uw afstand (te) groot dan kan KPN of uw provider die van die techniek gebruik maakt hier niets aan doen. Zij zullen echt geen nieuwe telefooncentrale bouwen dichter bij uw woning. De enige optie is dan uw contract uit te dienen en daarna over te stappen naar, bijvoorbeeld, Ziggo die coaxkabel techniek gebruikt en een heel andere structuur van veel meer aansluitpunten kent. Dataverliezen door afstand t.o.v. de KPN telefooncentrale wordt hiermee tot een minimum beperkt.
Voor de prijs hoeft u het niet te laten. Regelmatig controleer ik mijn huidige totaalpakket van Ziggo met dat van bijvoorbeeld KPN. Voor min of meer hetzelfde pakket betaal ik, ondanks alle kortingen van KPN, vrijwel precies hetzelfde bedrag per maand. Zelf woon ik 2,5 km. van de dichtstbijzijnde telefooncentrale van KPN en heb daardoor een enorm snelheidsverlies over de telefoonlijn. Vandaar dat ik ‘veroordeeld’ ben tot Ziggo waarmee ik, het mag best eens gezegd, zeer tevreden ben en gewoon aan mijn internetsnelheden kom zoals beloofd en zoals het hoort te zijn.
De speedtest geeft snelheid in mega bits per sec. U ziet uw downloadsnelheid in mega BYTES per sec. Dit is een factor 8 kleiner. En 14.5/8=1.8 ! Normale snelheid voor een oude ADSL lijn. KPN belooft keer op keer hogere snelheden en verhoogt daarvoor de prijs ieder jaar flink, maar de kabels zitten al lang aan hun fysieke grens. In de praktijk blijft er van de beloofde snelheidsverhoging niets over dan de prijsverhoging. Herhaaldelijk uitzetten en weer aanzetten kan door de centrale aangezien worden voor een storing. Waarna de snelheid naar een nog lagere snelheid kan worden teruggezet!!
![heremietkreeft](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8bb485b83a59f81d7492eb34177ee4da1dc2c245ffa03a64d122403e376f69b8.png)
Idem als (o.a. KCDB en het advies om het modem nooit uit te zetten is werkelijk een flauwekul advies.
Uitzetten bij niet gebruik bespraart electriciteit (ook kleine beetjes helpen).
Wanneer de monteur adviseert om het modem niet uit te zetten zou ik dat maar opvolgen,
U moet maar aannemen dat hij de specialist is die weet waarom.
Dat u het modem eens een keertje uitschakelt of dat het modem uitschakelt bij stroomstoring is niet zo’n punt, dat gebeurt niet elke dag.
Meer downloadsnelheid gaat u ook niet halen want de verbindingssnelheid wordt in megabits weergegeven en de downloadsnelheid in megabytes. De speedtest die u gedaan heeft klopt wel redelijk want de down/upload snelheid lopen redelijk in de pas. Ik denk meer dat de afstand van uw woning tot de centrale kast meer dan een kilometer is en deze verbindingssnelheid het maximaal haalbare is. In mijn geval is de afstand bijna 1600 meter en het maximaal haalbare is 13 Mbit verbindingssnelheid. Wat de tip om het modem nooit uit te zetten kan ik de monteur wel begrijpen want als het modem ook een WIFI optie heeft dan valt die met het uitschakelen ook weg met als gevolg dat vooral slimme telefoons data gaan gebruiken en dat kan een duur grapje worden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zelfscan kassa proces wel legaal wet 27wvs zecht nee wet art282a nee
Betaal aan de band of weiger je tas te openen zelfs de politie mag je tas niet in Google maargoed hoe meer je in de stront roert hoe meer die stinkt
Leuke uit!ending zeker weten een topper
De zelf scan kassa vs vara kassa
Lets get redy for rumble
Lees meer
Moet je voor een 14 jarige audi 4 die nieuwe verplichtingen ook in laten bouwen
Er valt weinig toe te lichten. Het betreft een Audi 4 station 14 jaar oud, 167.000 km gereden, perfect onderhouden volgens het boekje, zonder grote boemsera's alleen hier en daar gerepareerde blikschade en een enkele lakkras. Lees meer
Smartphone APPS werken niet
Heb een Poco x3 van 35 mnd oud.
Sinds kort openen enkele APPS niet.
Moet tel herstarten dan probleem verholpen (tijdelijk)
Heb op advies fabrikant de Mi versie opnw gedownload. Hielp niet. Cache van app verwijderd. Hele toestel terug gezet nr fabrieksinstellingen en opnw geïnstalleerd. Probleem blijft bij v.n mail app en bank app zich voordoen.
Hoe los ik dit o
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
![doetinchem](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/5049b064676200ec5c676cba3ed97353b229d8007e1890de470cc0b5215d9cdc.png)
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer