Br
door Brolga Jan 23, 2014 om 09:06
Computers & telefonie

Internet Explorer pagina blank

Ik word gek van mijn computer. Heb Windows 7. Drie weken geleden helemaal nagekeken. Virus (nation zoom) verwijderd. Deed het weer goed. Gisteravond op Int.Explorer geweest, alles ok. Uurtje later ga ik op internet en blijft de pagina blank. Ik zie wél de werkbalk bovenin. Als ik hier 'google' in tik en op zoeken druk, verschijnt er een scherm met: suggesties van bing. Onderaan staat 'Suggesties uitschakelen: stoppen met verzenden van toetsaanslagen naar Bing' Of ipv Bing staat er Google afhankelijk van wat ik selecteer.
Op advies van iemand Google Chrome als standaard zoekmachine gedaan. Én een ad block erop gezet via de app van G.Chrome. Dit werkt wel. Zie alleen een scherm met: "Je profiel kan niet compleet geopend worden.Sommige functies zijn wellicht niet beschikbaar. Controleer of het profiel bestaat en of je beschikt over lees en schrijfrechten voor de inhoud van het profiel". Als ik G.Chrome sluit en weer open gebeurt er niets. Ik moet eerst de computer herstarten en dan doet G.Chrome het weer.
Snapt u het nog? Ik niet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen en weer gewoon via Internet Explorer kan zoeken en bij mijn favorieten kan.
Alvast bedankt voor uw antwoord. Groet Marijke

5215 33 Rapporteer

be
door bettyboop99 - Jan 23, 2014 om 10:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste brolga, om voor eens en voor altijd van deze Windows ellende af te zijn raad ik je aan om een Apple computer te kopen. Ik geef toe dat het enige aanpassing vergt om te wennen oaan de andere werkwijze op een Appl e, maar ik verzeker ja, na een half jaar wil je niets anders meer. Ja ik moet je gelijk geven dat Apple computers behoorlijk aan de prijs zijn maar ze zijn het dubbel en dwars waard.

Veel succes.

Betty Boop 99

ge
door gerboe - Jan 23, 2014 om 10:12
806 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, klik op het 'tandwieltje' rechtsboven waar je de instellingen kunt veranderen. Vervolgens op 'invoegtoepassingen beheren' klikken. Onder 'zoekmachines' de zoekmachine Bing verwijderen en Google als standaardzoekmachine instellen. Zo zou het probleem over moeten zijn. Succes.

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2014 om 10:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo brolga,

Vervelend probleem.
IE9?

Probeer dit eens:
Ga in IE bovenin naar Extra (of klik Alt+X) en kies voor Internetopties. Ga dan naar Geavanceerd en zet een vinkje voor Hardwareversnelling en het probleem is opgelost (hoop ik voor je).
Laat maar even horen of het gelukt is.

Suc6

Br
door Brolga - Jan 23, 2014 om 15:22
18 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=gerboe schreef op donderdag 23 jan 2014, 10:12]Hallo, klik op het 'tandwieltje' rechtsboven waar je de instellingen kunt veranderen. Vervolgens op 'invoegtoepassingen beheren' klikken. Onder 'zoekmachines' de zoekmachine Bing verwijderen en Google als standaardzoekmachine instellen. Zo zou het probleem over moeten zijn. Succes.

Beste Gerboe. Kon niet via tandwieltje naar instellingen. Optie was grijs. Via config scherm heb ik Bing kunnen verwijderen en Google als standaardzoekmachine ingesteld. Maar als ik op Int Expl klik gebeurt nog steeds niets. Alles blijft wit, net als eerst. Kan wel via Chrome op internet. Maar als ik deze weg klik moet ik no g steeds heropstarten om weer op internet te kunnen.

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2014 om 15:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@brolga,

En vinkje voor hardwareversnelling gezet?

Br
door Brolga - Jan 23, 2014 om 15:33
18 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 23 jan 2014, 10:30]Hallo brolga,

Vervelend probleem.
IE9?

Probeer dit eens:
Ga in IE bovenin naar Extra (of klik Alt+X) en kies voor Internetopties. Ga dan naar Geavanceerd en zet een vinkje voor Hardwareversnelling en het probleem is opgelost (hoop ik voor je).
Laat maar even horen of het gelukt is.

Suc6

Beste Edrick3. In IE kon ik niet bij int opties komen. Deze was grijs. Via config scherm wel. Maar hier kan ik bij Geavanceerd geen Hardwareversnelling vinden. Heb nog onder een ander kopje gekeken maar kan niets vinden. Ik heb wel dankzij tip van gerboe, Bing als zoekmachine kunnen verwijderen en Google als standaard ingesteld. Maar kan nog steeds alleen maar via Chrome op internet.

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2014 om 15:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@brolga,

En als je opstart in Veilige modus?
Kun je dan Bij IE komen?
Zo ja, kijk eens of het dan lukt.
Probeer ook eens of het dan helpt als je IE reset:

Sluit alle geopende Internet Explorer- of Windows Verkenner-vensters.

Open Internet Explorer door te klikken op de knop Start. Typ Internet Explorer in het vak Zoeken en klik vervolgens in de lijst met resultaten op Internet Explorer.

Klik op de knop Extra en klik vervolgens op Internetopties.

Klik op het tabblad Geavanceerd en klik vervolgens op Opnieuw instellen.

Schakel het selectievakje Persoonlijke instellingen verwijderen in als u de browsegeschiedenis, zoekmachines en accelerators, startpagina's en InPrivate-filtergegevens wilt verwijderen.

Klik in het dialoogvenster Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op Opnieuw instellen.

Nadat de standaardinstellingen zijn hersteld, klikt u op Sluiten en op OK.

Sluit Internet Explorer af.

De wijzigingen worden van kracht nadat u Internet Explorer opnieuw hebt geopend.
(Bron: MS)

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2014 om 15:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@brolga,

En mocht dat allemaal ook niet helpen dan zou ik systeemherstel proberen met een datum toen alles nog wel goed werkte.

Systeemherstelpunt terugzetten

Het terugzetten van een herstelpunt kan op meerdere manieren. Als uw computer nog correct opstart, doet u dat gewoon vanuit Windows.

Klik op Start > Configuratiescherm.
Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven op Weergeven op Categorie).
Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
Klik op Systeemherstel.
Klik op Volgende en (indien aanwezig) op Meer herstelpunten weergeven.
Windows toont de laatste systeemherstelpunten. Bij elk herstelpunt vindt u de datum/tijd en omschrijving. Klik op het herstelpunt dat u wilt terugzetten.
Klik op Zoeken naar programma's die worden beïnvloed. Windows geeft aan wat de gevolgen zijn voor uw bestanden als u het gekozen herstelpunt terugzet. Lees dit scherm goed door.
Klik op Sluiten.
Bent u er zeker van dat u het herstelpunt wilt terugzetten? Klik dan op Volgende.
Klik op Voltooien.
(Bron:seniorweb.nl)

Suc6

crewmember
door crewmember - Jan 23, 2014 om 16:36
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bettyboop99 schreef op donderdag 23 jan 2014, 10:01]Beste brolga, om voor eens en voor altijd van deze Windows ellende af te zijn raad ik je aan om een Apple computer te kopen. Ik geef toe dat het enige aanpassing vergt om te wennen oaan de andere werkwijze op een Appl e, maar ik verzeker ja, na een half jaar wil je niets anders meer. Ja ik moet je gelijk geven dat Apple computers behoorlijk aan de prijs zijn maar ze zijn het dubbel en dwars waard.

Veel succes.

Betty Boop 99

Wat is dit nou weer voor slechte (en onware) oplossing?

macwouter
door macwouter - Jan 24, 2014 om 01:14
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=crewmember schreef op donderdag 23 jan 2014, 16:36][quote=bettyboop99 schreef op donderdag 23 jan 2014, 10:01]Beste brolga, om voor eens en voor altijd van deze Windows ellende af te zijn raad ik je aan om een Apple computer te kopen. Ik geef toe dat het enige aanpassing vergt om te wennen oaan de andere werkwijze op een Appl e, maar ik verzeker ja, na een half jaar wil je niets anders meer. Ja ik moet je gelijk geven dat Apple computers behoorlijk aan de prijs zijn maar ze zijn het dubbel en dwars waard.

Veel succes.

Betty Boop 99

Wat is dit nou weer voor slechte (en onware) oplossing?

Ik vind dat ze wel gelijk heeft.Wie gebruikt nu nog IE en Bing dat is toch vragen om moeilijkheden. Het is zo jaren 90 en allang achterhaald. Als je over XP praat ok maar daarna is het niet veel meer geworden met dat klote systeem en het zogenaamde register waar je eerst honderden verschillende tooltjes voor nodig hebt om het op te schonen en dan moet je ook maar geluk hebben dat je ook weer geen virus oploopt.Lang leve Microsoft met in de aanbieding Windows 8.1 met zijn blokkendoos waar ook weer niemand op zit te wachten als je Google raadpleegt.

crewmember
door crewmember - Jan 24, 2014 om 09:02
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=macwouter schreef op vrijdag 24 jan 2014, 01:14][quote=crewmember schreef op donderdag 23 jan 2014, 16:36][quote=bettyboop99 schreef op donderdag 23 jan 2014, 10:01]Beste brolga, om voor eens en voor altijd van deze Windows ellende af te zijn raad ik je aan om een Apple computer te kopen. Ik geef toe dat het enige aanpassing vergt om te wennen oaan de andere werkwijze op een Appl e, maar ik verzeker ja, na een half jaar wil je niets anders meer. Ja ik moet je gelijk geven dat Apple computers behoorlijk aan de prijs zijn maar ze zijn het dubbel en dwars waard.

Veel succes.

Betty Boop 99

Wat is dit nou weer voor slechte (en onware) oplossing?

Ik vind dat ze wel gelijk heeft.Wie gebruikt nu nog IE en Bing dat is toch vragen om moeilijkheden. Het is zo jaren 90 en allang achterhaald. Als je over XP praat ok maar daarna is het niet veel meer geworden met dat klote systeem en het zogenaamde register waar je eerst honderden verschillende tooltjes voor nodig hebt om het op te schonen en dan moet je ook maar geluk hebben dat je ook weer geen virus oploopt.Lang leve Microsoft met in de aanbieding Windows 8.1 met zijn blokkendoos waar ook weer niemand op zit te wachten als je Google raadpleegt.

Off topic:
Persoonlijk voor mijn doeleinden vind ik Windows nog steeds de beste oplossing is als operating system.
Vooral omdat je bij Apple de hoofdprijs betaald voor de hardware die ook niet te upgraden is. Zo is een macbook is toch al snel 25 tot 50% duurder dan een Windows laptop voor dezelfde specs. En kan je er vrijwel geen upgrades op uitvoeren.
Als je zelf een beetje handig ben en je Windows PC te traag wordt, koop je een nieuwe CPU en wat RAM geheugen van 300 euro. Bij Apple kan je hele systeem de prullenbak in en kan je een nieuwe halen van 1000+. Precies zoals Apple wil.

Nu game ik veel en zit ik in de techniek waar ik veel grafische programma's gebruik. Dus Windows en Linux liggen zowieso meer in mijn straatje. Je zag ook altijd de engineering kant van de universiteit iedereen op Windows/Linux werken, de ICT kant allemaal op Lenovo Thinkpads met Linux en de multimedia kant hadden allemaal macbooks. Wel tekenend voor de verschillende bedrijfstakken denk ik.

Ook nog even wat mythes de wereld uit helpen:
Register hoef je niet op te schonen, Mac's krijgen ook virussen, bijna niemand op Windows gebruikt IE of Bing, Het W8 startscreen is inderdaad niet heel goed bedacht maar verder is W8(.1) de snelste en beste Windows tot nu toe.

pi
door pieterwolters - Jan 24, 2014 om 09:05
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=crewmember schreef op vrijdag 24 jan 2014, 09:02]Zo is een macbook is toch al snel 25 tot 50% duurder dan een Windows laptop voor dezelfde specs.

Heb je een link naar een A-merk Windows pc met dezelfde specs als een MacBook die 25...50% goedkoper is?

crewmember
door crewmember - Jan 24, 2014 om 09:15
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 24 jan 2014, 09:05][quote=crewmember schreef op vrijdag 24 jan 2014, 09:02]Zo is een macbook is toch al snel 25 tot 50% duurder dan een Windows laptop voor dezelfde specs.

Heb je een link naar een A-merk Windows pc met dezelfde specs als een MacBook die 25...50% goedkoper is?

APPLE:
2150 euro: Retinascherm.
http://tweakers.net/pricewatch/327996/apple-macbook-pro-2012-15-inch-retina-(core-i7-3630qm-8gb-256gb)/specificaties/

ASUS zelfde specs:
1600 euro: Touchscreen.
http://tweakers.net/pricewatch/340178/asus-zenbook-touch-u500vz-cm083h.html

DELL betere specs zelfde prijs:
2176 euro: Betere (nieuwere generatie) CPU, Professionele GPU, Dubbele hoeveelheid RAM
http://tweakers.net/pricewatch/340812/dell-precision-m3800-ca001pm38009mumws.html

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 24, 2014 om 11:02
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Tip*: Gebruik zowel geen IE als Chrome.

*sterk advies

ps ook mac is rommel.

crewmember
door crewmember - Jan 24, 2014 om 11:30
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 24 jan 2014, 11:02]Tip*: Gebruik zowel geen IE als Chrome.

*sterk advies

ps ook mac is rommel.

Goede argumenten en goede onderbouwing.

?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 24, 2014 om 12:06
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=crewmember schreef op vrijdag 24 jan 2014, 11:30]Goede argumenten en goede onderbouwing.
IE = Riskant
C. = Spyware

edrick3
door edrick3 - Jan 24, 2014 om 13:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Aan al die Discussie over Apple - MS en welke browser wel/niet heeft TS natuurlijk weinig/niets.
Dat is allemaal OT.

@brolga,

Stand van zaken?

fl
door flappie - Jan 24, 2014 om 13:22
16 Antwoorden / 0 Vragen

De computer verteld volgens mij al wat er aan de hand is. Het gebruikers profiel kan niet of gedeeltelijk geladen worden.
Deze link is een url naar een procedure om dit te herstellen. http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/fix-corrupted-user-profile#1TC=windows-7

Een andere optie is om niet IE te gebruiken voor internet maar google chrome? Dit is iets anders dan de google zoekmachine instellen. Chrome is hier te downloaden https://www.google.nl/intl/nl/chrome/browser/

Er zijn nog meer alternatieven voor IE. Denk dan aan Firefox, safari voor windows. Beiden goede browsers.

Hopelijk heeft u hier iets aan en kan u dadelijk weer het internet op!

Even nog een reactie op windows / OSX
Met een goede en up-to-date virusscanner kan je ongestoord met IE het internet op....
Imac + OSX + Safari is een zeer goede optie maar inderdaad aan de prijs. Als nadeel werd genoemd "geen mogelijkheid om te upgraden". Dit is ook niet nodig. OSX wordt niet langzamer, dit in tegenstelling tot windows!! En het OS is wel te upgraden en wel gratis. Apple is veel duurder.... Ja in aanschaf wel maar gaat over het algemeen veel langer mee. Mijn imac uit 2009 werkt nog prima, is nog steeds even snel als bij aanschaf en als ik hem nu zou verkopen dan kan ik er nog een behoorlijk bedrag voor krijgen. Lukt dit ook met een pc uit 2009??

crewmember
door crewmember - Jan 24, 2014 om 13:34
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=flappie schreef op vrijdag 24 jan 2014, 13:22]De computer verteld volgens mij al wat er aan de hand is. Het gebruikers profiel kan niet of gedeeltelijk geladen worden.
Deze link is een url naar een procedure om dit te herstellen. http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/fix-corrupted-user-profile#1TC=windows-7

Een andere optie is om niet IE te gebruiken voor internet maar google chrome? Dit is iets anders dan de google zoekmachine instellen. Chrome is hier te downloaden https://www.google.nl/intl/nl/chrome/browser/

Er zijn nog meer alternatieven voor IE. Denk dan aan Firefox, safari voor windows. Beiden goede browsers.

Hopelijk heeft u hier iets aan en kan u dadelijk weer het internet op!

Even nog een reactie op windows / OSX
Met een goede en up-to-date virusscanner kan je ongestoord met IE het internet op....
Imac + OSX + Safari is een zeer goede optie maar inderdaad aan de prijs. Als nadeel werd genoemd "geen mogelijkheid om te upgraden". Dit is ook niet nodig. OSX wordt niet langzamer, dit in tegenstelling tot windows!! En het OS is wel te upgraden en wel gratis. Apple is veel duurder.... Ja in aanschaf wel maar gaat over het algemeen veel langer mee. Mijn imac uit 2009 werkt nog prima, is nog steeds even snel als bij aanschaf en als ik hem nu zou verkopen dan kan ik er nog een behoorlijk bedrag voor krijgen. Lukt dit ook met een pc uit 2009??

Windows moet je gewoon om de zoveel tijd (2 jaar) opnieuw installeren, verder zal een PC uit 2009 nog net zo goed werken als een mac uit 2009 met dezelfde specs.

En met software upgrade je je machine niet echt.
Als je pc te crappy is om HD video's af te spelen gaat hij dat door een nieuwe OS te installeren niet ineens wel doen.

fl
door flappie - Jan 24, 2014 om 13:42
16 Antwoorden / 0 Vragen

"Windows moet je gewoon om de zoveel tijd (2 jaar) opnieuw installeren"
Dit zegt al genoeg denk ik

crewmember
door crewmember - Jan 24, 2014 om 13:49
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=flappie schreef op vrijdag 24 jan 2014, 13:42]"Windows moet je gewoon om de zoveel tijd (2 jaar) opnieuw installeren"
Dit zegt al genoeg denk ik

Persoonlijk vind ik het dit wel waard als je daarmee zoveel goedkoper uit ben en de mogelijkheid tot upgraden behoudt. Ik snap best dat er mensen zijn die dat niet vinden. Ook best koop je een mac of draai je Linux.

Zelf gebruik ik ook linux op mijn hobby pc voor programmeerwerk en virtuele machines ed, omdat dat veel werk is om opnieuw te installeren en het gewoon beter werkt voor dat soort dingen.

Windows op mn hoofd pc voor compatibiliteit met allerhande applicaties en games. Je kan trouwens best 5 jaar een Windows pc gebruiken zonder deze opnieuw te installeren. Hij zal echter bij een schone her-installatie wel weer wat vlotter zijn dan voorheen. mede ook omdat je gewoon simpelweg minder op je HDD hebt staan. Iets waar welk operating system dan ook sneller van wordt.

fl
door flappie - Jan 24, 2014 om 14:12
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=crewmember schreef op vrijdag 24 jan 2014, 13:49][quote=flappie schreef op vrijdag 24 jan 2014, 13:42]"Windows moet je gewoon om de zoveel tijd (2 jaar) opnieuw installeren"
Dit zegt al genoeg denk ik

Persoonlijk vind ik het dit wel waard als je daarmee zoveel goedkoper uit ben en de mogelijkheid tot upgraden behoudt. Ik snap best dat er mensen zijn die dat niet vinden. Ook best koop je een mac of draai je Linux.

Zelf gebruik ik ook linux op mijn hobby pc voor programmeerwerk en virtuele machines ed, omdat dat veel werk is om opnieuw te installeren en het gewoon beter werkt voor dat soort dingen.

Windows op mn hoofd pc voor compatibiliteit met allerhande applicaties en games. Je kan trouwens best 5 jaar een Windows pc gebruiken zonder deze opnieuw te installeren. Hij zal echter bij een schone her-installatie wel weer wat vlotter zijn dan voorheen. mede ook omdat je gewoon simpelweg minder op je HDD hebt staan. Iets waar welk operating system dan ook sneller van wordt.

Jammer dat je alleen reageer op de windows/OSX discussie. Herinstallatie van windows is voor veel pc-gebruikers geen optie door kennis gebrek! Iets waar jij gezien je antwoorden ook last van heb.

Kom nu eens met oplossingen voor de vragenstelster en stop met je anti OSX actie!!

crewmember
door crewmember - Jan 24, 2014 om 14:23
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=flappie schreef op vrijdag 24 jan 2014, 14:12][quote=crewmember schreef op vrijdag 24 jan 2014, 13:49][quote=flappie schreef op vrijdag 24 jan 2014, 13:42]"Windows moet je gewoon om de zoveel tijd (2 jaar) opnieuw installeren"
Dit zegt al genoeg denk ik

Persoonlijk vind ik het dit wel waard als je daarmee zoveel goedkoper uit ben en de mogelijkheid tot upgraden behoudt. Ik snap best dat er mensen zijn die dat niet vinden. Ook best koop je een mac of draai je Linux.

Zelf gebruik ik ook linux op mijn hobby pc voor programmeerwerk en virtuele machines ed, omdat dat veel werk is om opnieuw te installeren en het gewoon beter werkt voor dat soort dingen.

Windows op mn hoofd pc voor compatibiliteit met allerhande applicaties en games. Je kan trouwens best 5 jaar een Windows pc gebruiken zonder deze opnieuw te installeren. Hij zal echter bij een schone her-installatie wel weer wat vlotter zijn dan voorheen. mede ook omdat je gewoon simpelweg minder op je HDD hebt staan. Iets waar welk operating system dan ook sneller van wordt.

Jammer dat je alleen reageer op de windows/OSX discussie. Herinstallatie van windows is voor veel pc-gebruikers geen optie door kennis gebrek! Iets waar jij gezien je antwoorden ook last van heb.

Kom nu eens met oplossingen voor de vragenstelster en stop met je anti OSX actie!!

Is mij persoonlijk aanvallen nodig?

Deze discussie werd gestart omdat ik vind dat je PC weggooien en een MAC kopen geen oplossing is voor TS's probleem. Als daar een discussie uit voorkomt dan moet dat maar.

fl
door flappie - Jan 24, 2014 om 14:26
16 Antwoorden / 0 Vragen

crewmember

Weer OT antwoord.

Kom nu eens met een bruikbaar antwoord voor de vragenstelster.....

crewmember
door crewmember - Jan 24, 2014 om 14:30
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=flappie schreef op vrijdag 24 jan 2014, 14:26]crewmember

Weer OT antwoord.

Kom nu eens met een bruikbaar antwoord voor de vragenstelster.....

Waarom?

Daarnaast: Pot verwijt de ketel.

Redacteur
door Redacteur - Jan 24, 2014 om 15:02
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Graag vanaf nu niet meer off topic antwoorden s.v.p. en weer alleen ingaan op het aan de orde gestelde.

De redactie

who cares
door who cares - Jan 24, 2014 om 15:21
146 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=crewmember schreef op vrijdag 24 jan 2014, 09:02][quote=macwouter schreef op vrijdag 24 jan 2014, 01:14][quote=crewmember schreef op donderdag 23 jan 2014, 16:36][quote=bettyboop99 schreef op donderdag 23 jan 2014, 10:01]Beste brolga, om voor eens en voor altijd van deze Windows ellende af te zijn raad ik je aan om een Apple computer te kopen. Ik geef toe dat het enige aanpassing vergt om te wennen oaan de andere werkwijze op een Appl e, maar ik verzeker ja, na een half jaar wil je niets anders meer. Ja ik moet je gelijk geven dat Apple computers behoorlijk aan de prijs zijn maar ze zijn het dubbel en dwars waard.

Veel succes.

Betty Boop 99

Wat is dit nou weer voor slechte (en onware) oplossing?

Ik heb een IMac ,maaaaar ik heb een bootcamp erop dus apple en win7 met ie11 ,draait als een zonnetje ,ik kan niet wennen aan Apple ,dus houden zo, heel stabiel ,dus het is allemaal heel persoonlijk.

Have a nice day

Ik vind dat ze wel gelijk heeft.Wie gebruikt nu nog IE en Bing dat is toch vragen om moeilijkheden. Het is zo jaren 90 en allang achterhaald. Als je over XP praat ok maar daarna is het niet veel meer geworden met dat klote systeem en het zogenaamde register waar je eerst honderden verschillende tooltjes voor nodig hebt om het op te schonen en dan moet je ook maar geluk hebben dat je ook weer geen virus oploopt.Lang leve Microsoft met in de aanbieding Windows 8.1 met zijn blokkendoos waar ook weer niemand op zit te wachten als je Google raadpleegt.

Off topic:
Persoonlijk voor mijn doeleinden vind ik Windows nog steeds de beste oplossing is als operating system.
Vooral omdat je bij Apple de hoofdprijs betaald voor de hardware die ook niet te upgraden is. Zo is een macbook is toch al snel 25 tot 50% duurder dan een Windows laptop voor dezelfde specs. En kan je er vrijwel geen upgrades op uitvoeren.
Als je zelf een beetje handig ben en je Windows PC te traag wordt, koop je een nieuwe CPU en wat RAM geheugen van 300 euro. Bij Apple kan je hele systeem de prullenbak in en kan je een nieuwe halen van 1000+. Precies zoals Apple wil.

Nu game ik veel en zit ik in de techniek waar ik veel grafische programma's gebruik. Dus Windows en Linux liggen zowieso meer in mijn straatje. Je zag ook altijd de engineering kant van de universiteit iedereen op Windows/Linux werken, de ICT kant allemaal op Lenovo Thinkpads met Linux en de multimedia kant hadden allemaal macbooks. Wel tekenend voor de verschillende bedrijfstakken denk ik.

Ook nog even wat mythes de wereld uit helpen:
Register hoef je niet op te schonen, Mac's krijgen ook virussen, bijna niemand op Windows gebruikt IE of Bing, Het W8 startscreen is inderdaad niet heel goed bedacht maar verder is W8(.1) de snelste en beste Windows tot nu toe.

who cares
door who cares - Jan 24, 2014 om 15:24
146 Antwoorden / 9 Vragen

Vorige reactie is wat verwarrend, bij deze.

Ik heb een IMac ,maaaaar ik heb een bootcamp erop staan dus Apple en Win7 met ie11 ,draait als een zonnetje ,ik kan niet wennen aan Apple ,dus houden zo, heel stabiel ,dus het is allemaal heel persoonlijk.

Have a nice day

Br
door Brolga - Jan 24, 2014 om 17:38
18 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 23 jan 2014, 15:40]@brolga,

En mocht dat allemaal ook niet helpen dan zou ik systeemherstel proberen met een datum toen alles nog wel goed werkte.

Systeemherstelpunt terugzetten

Het terugzetten van een herstelpunt kan op meerdere manieren. Als uw computer nog correct opstart, doet u dat gewoon vanuit Windows.

Klik op Start > Configuratiescherm.
Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven op Weergeven op Categorie).
Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
Klik op Systeemherstel.
Klik op Volgende en (indien aanwezig) op Meer herstelpunten weergeven.
Windows toont de laatste systeemherstelpunten. Bij elk herstelpunt vindt u de datum/tijd en omschrijving. Klik op het herstelpunt dat u wilt terugzetten.
Klik op Zoeken naar programma's die worden beïnvloed. Windows geeft aan wat de gevolgen zijn voor uw bestanden als u het gekozen herstelpunt terugzet. Lees dit scherm goed door.
Klik op Sluiten.
Bent u er zeker van dat u het herstelpunt wilt terugzetten? Klik dan op Volgende.
Klik op Voltooien.
(Bron:seniorweb.nl)

Suc6

Beste Edrick3, Ook systeemherstel kan ik niet doen. Deze optie is grijs. Kan aanklikken wat ik wil maar er gebeurt niets. Denk dat ik er naar moet laten kijken door iemand die er meer verstand van heeft dan ik. In ieder geval bedankt voor uw reacties (alle andere mensen ook) Had de optie systeemherstel gewerkt dan was het probleem opgelost geweest. Vriendelijke groet

edrick3
door edrick3 - Jan 24, 2014 om 17:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@brolga,

Dan is er blijkbaar toch iets meer aan de hand.

Je zou nog eens kunnen kijken of ADWcleaner iets oplost.

Even naar beneden scrollen en daar downloaden.

Suc6

fl
door flappie - Jan 24, 2014 om 20:31
16 Antwoorden / 0 Vragen

Dit nog geprobeerd??

Deze link is een url naar een procedure om het profiel e herstellen. http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/fix-corrupted-user-profile#1TC=windows-7

Br
door Brolga - Feb 9, 2014 om 21:37
18 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 24 jan 2014, 17:47]@brolga,

Dan is er blijkbaar toch iets meer aan de hand.

Je zou nog eens kunnen kijken of ADWcleaner iets oplost.

Even naar beneden scrollen en daar downloaden.

Suc6

Beste Edrick3. Er was inderdaad meer aan de hand. Ben uiteindelijk naar computer zaak geweest, want kwam er zelf niet uit; ondanks iedereens hulp. Apparaat is helemaal nagekeken en doet het weer. Maar toch bedankt voor alle suggesties.

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2014 om 12:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@brolga,

Mooi voor je dat alles weer werkt.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.