digitaal
door digitaal Feb 28, 2012 om 21:04
Computers & telefonie

Internet explorer(9)werkt niet meer

Geachte deskundigen. Ik heb van de ene op de andere dag een heel apart probleem bij enkele site's die ik wil openen.Als voorbeeld neem ik even de site: www.nederland.fm.Hier kun je radio luisteren via internet.Er zijn nog een paar van dit soort site's die hetzelfde probleem ineens hebben. Dit doet zich trouwens ook voor bij een paar familileden van mij.Ook daar gister nog prima en sinds vandaag mis.Willen wij de site openen krijgen we maar een gedeelte te zien met binnen een paar seconden de tekst: Internet explorer werkt niet meer en moeten dus de site afsluiten. Bij ons allemaal gister alles nog perfect en vanaf vandaag ineens mis.Ra ra ra. We hebben alle drie windows 7 en explorer 9. Laatste adobe flash er op en laatste java.Ik heb het vermoeden dat het iets is met de win mediaplayer,maar apart is en blijft dat het gister overal nog goed was en nu mis.Is er misschien een deskundige die een oplossing heeft voor dit probleem wat ineens kwam? Bij voorbaat onze dank voor het meedenken en misschien oplossen van dit probleem.

3643 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 28, 2012 om 21:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo digitaal,

Kijk eens of het helpt als je IE reset:

Internet Explorer-instellingen terugzetten

1. Sluit alle geopende vensters van Internet Explorer en Windows Verkenner.
2. Open Internet Explorer door te klikken op de knop Start. Typ Internet Explorer in het vak Zoeken en klik vervolgens in de lijst met resultaten op Internet Explorer.
3. Klik op de knop Extra en klik vervolgens op Internetopties.
4. Klik op het tabblad Geavanceerd en klik vervolgens op Opnieuw instellen.
Schakel het selectievakje Persoonlijke instellingen verwijderen in als u ook de browsegeschiedenis, zoekmachines, accelerators, startpagina's, Traceerbeveiliging en ActiveX-filtergegevens wilt verwijderen.
5. Klik in het dialoogvenster Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op Opnieuw instellen.
6. Nadat de standaardinstellingen zijn teruggezet door Internet Explorer, klikt u op Sluiten en vervolgens op OK.
7. Sluit Internet Explorer.

De wijzigingen worden van kracht nadat u Internet Explorer opnieuw hebt geopend.
(Bron: Microsoft)

Suc6

freya
door freya - Feb 28, 2012 om 21:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo digitaal,

Ik denk dan toch eerder aan een update van Windows..... Blijkbaar is er een update geïnstalleerd die iets in de war heeft gestuurd. En aangezien dit probleem op meerdere computers is vastgesteld, heeft het dan ook niet zoveel zin om er aan te gaan sleutelen....
Je zou nog kunnen proberen of je via Extra > Internetopties > Geavanceerd > Opnieuw instellen, de instellingen voor Internet Explorer kunt herstellen, maar als dat niet helpt vrees ik dat het wachten wordt op een nieuwe update om de update te fixen......
Microsoft.....zucht.....

m.vr.gr. Freya

digitaal
door digitaal - Feb 28, 2012 om 21:35
49 Antwoorden / 4 Vragen

Nog even ter aanvulling. De laatste windows updates zijn alweer 2 weken geleden. Vanaf toen tot gister niks aan de hand. Het zijn voornamelijk een paar site's waar je radio via int net kunt beluisteren en ook een site met filmpjes en 1 met video clips. Dit alles sinds vandaag mis en kan nergens iets vinden van wat voor update dan ook.Misschien de win mediaplayer automatisch,maar dat weet ik niet.Ik kwam ergens ook al iets tegen van internet explorer-instellingen terugzetten,maar men was daar niet weg van,dus doe dat eerst nog maar niet.Misschien heb ik geen keus,maar wacht nog even af of er nog andere opties zijn.

aurora1
door aurora1 - Feb 28, 2012 om 22:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag digitaal,

Je zou eventueel via systeemherstel naar een herstelpunt terug kunnen gaan van voordat de problemen begonnen. Biedt dat geen soelaas dan kun je het weer ongedaan maken.

vr.gr.

Cookies
door Cookies - Feb 28, 2012 om 22:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zojuist even IE9 gebruikt en naar vermelde site gegaan. Heel even doet een zender het, dan wordt IE afgesloten.

De foutmelding:

Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: iexplore.exe
Versie van toepassing: 9.0.8112.16421
Tijdstempel van toepassing: 4d762323
Naam van foutmodule: Flash64_10_3_162.ocx
Versie van foutmodule: 10.3.162.28
Tijdstempel van foutmodule: 4cd9fabd
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 00000000001d9203
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.48
Landinstelling-id: 1043

Ben hier niet zo in thuis, maar blijkbaar geeft Flashplayer problemen.

Cookies
door Cookies - Feb 28, 2012 om 22:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb zojuist flashplayer opnieuw gedownload/geïnstalleerd en nu werkt de site prima. flashplayer downloaden

Vergeet niet het vinkje uit te zetten bij: installer Google Chrome.

digitaal
door digitaal - Feb 28, 2012 om 22:59
49 Antwoorden / 4 Vragen

Allemaal tot nu toe zeer bedankt voor het meedenken. Ik heb net systeemherstel gedaan wat terug ging naar gistermiddag en wonder boven wonder werkt alles nu weer prima. Of het morgen ook nog steeds ok is weet ik niet,maar tot nu toe wel gelukkig. Wat de flashplayer betreft had ik de nieuwste er vanmiddag al opgezet.
(versie 11.1.102.62). Ook toen werkte het niet helaas.