he
door herte Feb 25, 2011 om 20:26
Computers & telefonie

Internet i-pad

Kan mijn i-pad niet aansluiten op internet.
Heb een Tele 2 modem.
De vaste pc heeft wel verbinding.
i-pad werkt wel elders bij een ander merk modem
De helpdesk van Tele 2 kan me niet verder helpen.

3839 12 Rapporteer

rj
door rjw - Feb 25, 2011 om 21:40
3361 Antwoorden / 5 Vragen

Als het goed is zie je onder Settings > General > Networks alle beschikbare netwerken. Staat jouw netwerk daarbij?

freya
door freya - Feb 25, 2011 om 22:16
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo herte,

Ik ken het tele2 modem/router niet maar het heeft ongetwijfeld met het type beveiliging te maken die je hebt ingesteld voor je WiFi verbinding. Je hebt verschillende soorten beveiliging, WEP, WPA, WPA-2 enz. Kortom, log met een computer (met netwerkkabel, dus niet draadloos) in op je tele2 modem/router en stel een ander type beveiliging in. Wellicht dat het dan wel lukt met de iPad.

m.vr.gr. Freya

terry
door terry - Feb 26, 2011 om 16:03
9 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Herte,

Je hebt het over een modem en niet over een router/modem, en ik denk dat hier jouw probleem zit.

Een modem is eigenlijk simpel gezegd een deur die zorgt voor de toegang naar het internet. Afhankelijk van jouw ISP, in dit geval Tele2, zal je ook de beschikking hebben over telefonie en TV aansluitingen. Er is dus ook maar één aansluiting voor internet op zo'n modem aanwezig.

Ik heb ff zitten kijken op de tele2 site, en daar geven ze zelf al aan dat je maar met één computer toegang tot internet hebt. Wil je er meerdere aansluiten, in dit geval een i-pad dan zal je zelf een WIFI (draadloze)router moeten aanschaffen.

Deze sluit je aan het modem waar nu het stekkertje van je computer zit, en het stekkertje dat van de computer af komt gaat in poort 1 (of 2 dat maakt niet uit) van je router. Als je internet verbinding via je router hebt, ga je verder met het verbinden van je i-pad via WIFI. Zorg altijd dat je minimal WPA gebruikt want WEP is heel snel te kraken, deze beveiliging dus niet gebruiken.

Succes

edwardus
door edwardus - Feb 27, 2011 om 02:35
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@terry: hoe je aan deze informatie komt is me niet duidelijk, er zit wel een router in de Tele2 adsl-modems.

conny2
door conny2 - Feb 27, 2011 om 08:56
256 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Herte, hier staat hoe je het kan doen: PDF
Kijk ook even op het Tele 2 forum

quantas
door quantas - Feb 27, 2011 om 11:42
670 Antwoorden / 0 Vragen

[quote]Ik heb ff zitten kijken op de tele2 site, en daar geven ze zelf al aan dat je maar met één computer toegang tot internet hebt. Wil je er meerdere aansluiten, in dit geval een i-pad dan zal je zelf een WIFI (draadloze)router moeten aanschaffen.

Antwoord geven op vragen die je snapt is niet erg maar je snapt er de ballen van maar begint wel te roepen over dingen waar je 0,0 verstand van hebt.

Je hebt helemaal niet met 1 pc toegang tot internet je hebt rechtstreeks op de modem met 2 bekabelde aparaten.
De andere is voor digitale tv.

Tevens kan je op de laatste poort ook nog aansluiten alleen dan moet je de modem ff finetunen en dat kan alleen als je verder in de modem kan en dat kan een consument niet.

Draadloos werkt ook op een ipad of wat dan ook heb er gisteren nog 3 aangesloten van tele2 bij klanten en 2 hadden ook nog een ipad.

Info geven is normaal maar jij geeft in elk topic compleet verkeerde informatie waar een TS compleet niks aan heeft.

conny2
door conny2 - Feb 27, 2011 om 12:05
256 Antwoorden / 4 Vragen

Laten we eerst maar even wachten op Herte, misschien is het al gelukt en anders is nadere uitleg nodig om erachter te komen waarom het niet lukt.

vr1944
door vr1944 - Feb 28, 2011 om 13:02
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb mijn I pad probleemloos op mijn Tele2 modem aangesloten.Dus daar kan het niet aan liggen.Het kan zijn dat WIFI uisttaat in het modemHet is wel noodzakelijk om de juiste beveiligings sleutel van WIFI. te hebben.Deze kun je bekijken door in je brows http//192.168.1.1 in te typen.Daarna
aanmelden met gebruikersnaam en ww is beide " user "Klik op de optie wireless,zet een vinkje bij "enable wireless">security.Daar kunt u een bv Hex sleutel aanmaken.Klik vervolgens op aply.Als er al een sleutel in staat kun je deze ook gebruikena of de nieuw aangemaakte sleutel te gebruiken voor het aanmelden van de Ipad.

vr1944
door vr1944 - Feb 28, 2011 om 13:07
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@ edwardus.Ja een Tele 2 modem heeft wirless en integenstelling wat Terry meldt je kunt 2 pc en 2 tv's en een onbeperkt aantal wireless apparaten op het modem aansluiten

=edwardus schreef op zondag 27 feb 2011, 02:35: @terry: hoe je aan deze informatie komt is me niet duidelijk, er zit wel een router in de Tele2 adsl-modems.

vr1944
door vr1944 - Feb 28, 2011 om 13:31
1210 Antwoorden / 5 Vragen

QuoteTevens kan je op de laatste poort ook nog aansluiten alleen dan moet je de modem ff finetunen en dat kan alleen als je verder in de modem kan en dat kan een consument niet.

@quantas

Nou dat is heel simpel hoor,typ voor het tele2 modem 192.168.1.1 in je browser,daarna 2 x user voor gebrn en ww in je zit in je modem.Ik ben benieuwd hoe jij die 3e poort die bestemd is voor een 2e TV aansluitiing fine tuned?

wimmi20
door wimmi20 - Feb 28, 2011 om 21:11
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Eindelijk iemand die het echt weet.
Hij stelt de absolute onkunde van een zgn "deskundige" aan de kaak en geeft een goed advies.
En wat doen een viertal absolute okeledonen ?
Zij geven voor een goed advies een rode duim.
Van deze stakkers mag je zeker niet zeggen dat een ander een zeer slecht advies geeft.
Gewoon walgelijk.

=quantas schreef op zondag 27 feb 2011, 11:42: [quote]Ik heb ff zitten kijken op de tele2 site, en daar geven ze zelf al aan dat je maar met één computer toegang tot internet hebt. Wil je er meerdere aansluiten, in dit geval een i-pad dan zal je zelf een WIFI (draadloze)router moeten aanschaffen.

Antwoord geven op vragen die je snapt is niet erg maar je snapt er de ballen van maar begint wel te roepen over dingen waar je 0,0 verstand van hebt.

Je hebt helemaal niet met 1 pc toegang tot internet je hebt rechtstreeks op de modem met 2 bekabelde aparaten.
De andere is voor digitale tv.

Tevens kan je op de laatste poort ook nog aansluiten alleen dan moet je de modem ff finetunen en dat kan alleen als je verder in de modem kan en dat kan een consument niet.

Draadloos werkt ook op een ipad of wat dan ook heb er gisteren nog 3 aangesloten van tele2 bij klanten en 2 hadden ook nog een ipad.

Info geven is normaal maar jij geeft in elk topic compleet verkeerde informatie waar een TS compleet niks aan heeft.

vr1944
door vr1944 - Feb 28, 2011 om 23:16
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Off topic @ Wimmi 20 Welk advies heb je het dan over .Het is de bedoeling om on topic te blijven,Maar wat de rode duimen betreft heb je misschien wel gelijk in zijn bijdrage staat niets verkeerd.maar het is de bedoeling om antwoord te geven op de vraag van TS vandaar de rode duimen denk ik

=wimmi20 schreef op maandag 28 feb 2011, 21:11: Eindelijk iemand die het echt weet.
Hij stelt de absolute onkunde van een zgn "deskundige" aan de kaak en geeft een goed advies.
En wat doen een viertal absolute okeledonen ?
Zij geven voor een goed advies een rode duim.
Van deze stakkers mag je zeker niet zeggen dat een ander een zeer slecht advies geeft.
Gewoon walgelijk.
=quantas schreef op zondag 27 feb 2011, 11:42: [quote]Ik heb ff zitten kijken op de tele2 site, en daar geven ze zelf al aan dat je maar met één computer toegang tot internet hebt. Wil je er meerdere aansluiten, in dit geval een i-pad dan zal je zelf een WIFI (draadloze)router moeten aanschaffen.

Antwoord geven op vragen die je snapt is niet erg maar je snapt er de ballen van maar begint wel te roepen over dingen waar je 0,0 verstand van hebt.

Je hebt helemaal niet met 1 pc toegang tot internet je hebt rechtstreeks op de modem met 2 bekabelde aparaten.
De andere is voor digitale tv.

Tevens kan je op de laatste poort ook nog aansluiten alleen dan moet je de modem ff finetunen en dat kan alleen als je verder in de modem kan en dat kan een consument niet.

Draadloos werkt ook op een ipad of wat dan ook heb er gisteren nog 3 aangesloten van tele2 bij klanten en 2 hadden ook nog een ipad.

Info geven is normaal maar jij geeft in elk topic compleet verkeerde informatie waar een TS compleet niks aan heeft.