pa
door paulineb Aug 18, 2011 om 08:51
Computers & telefonie

Internet op telefoon

Sinds 4 augustus een nieuw Hi-abonnement afgesloten, met 1 Gb internet gebruik in een bundel voor 12,50. Bij 50% bundelverbruik zou een waarschuwings sms worden verstuurd, net als bij 75% en wanneer de bundel "op" is. Klinkt heel veilig, dan weet je wanneer je er bijna doorheen ben. Krijg ik op 16-8 om 6.38 's morgens sms dat er 50% verbruikt is, een uur later is er 75% verbruikt en nog een uur later is de bundel op! Mn beklag gemaakt bij klantenservice Hi; vind dit geen stijl want de eerste 2 sms-jes wrs veel te laat ontvangen. De later gebelde KPN klantenservice bevestigde dat er veel klachten waren over het te laat versturen van deze smsjes. U bent gewaarschuwd!!!!!!

711 3 Rapporteer

freya
door freya - Aug 18, 2011 om 10:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo paulineb,

Het lijkt mij dat de telefoon wat updates aan het installeren is geweest, want zoveel dataverbruik in zo'n korte tijd is niet normaal. Updates (en met name als het om de firmware van de telefoon gaat) kunnen enkele honderden megabytes zijn en dan gaat het wel hard met je databundel.... Met 1GB aan data doe ik minstens 2 maanden.

Kortom, zorg ervoor dat je je smartphone thuis via wifi (indien mogelijk) helemaal uptodate houdt, zodat er 'onderweg' geen updates geïnstalleerd worden.

m.vr.gr. Freya

es
door essie02 - Aug 18, 2011 om 21:00
26 Antwoorden / 6 Vragen

Als je in de Market 3G Watchdog downloadt, weet je precies wat je tot dan verbruikt hebt...

Bij mij ging het de eerste maand ook erg hard (ook Galaxy S2 en Hi), maar dan is alles nog nieuw, alles uitproberen... veel apps downloaden..
Veel Youtube gebruikt? Gaat ook erg hard! Nu gebruik ik thuis wifi en heb ik zat aan 1GB...

diumenge
door diumenge - Aug 18, 2011 om 21:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het lijkt me eerder dat de bundel al op was toen het eerste sms'je (te laat) werd verstuurd, dus binnen een paar uur zijn alle sms'jes verstuurd. Want een halve gigabyte in 2 uur lijkt me wat sterk.