door wim steggerda Feb 19, 2016 om 08:25
Computers & telefonie

Internet oplichting

Op geraffineerde wijze ben ik via sms8050-telefuture-300 opgelicht.
Via een mail kon ik meedoen met een prijsvraag via Jumbo.
Je moest daarbij je mobiele telefoonno opgeven.
Binnen enkele dagen werd bij mij via T-mobile SMS-diensten tientalle keren 3 euro afgeschreven, terwijl de SMS-diensten
gewoon in mijn bundel zitten en daarvoor via mijn abonnement betaal.
Via een forum begrijp, dat inmiddels vele duizenden Nederlanders op deze mannier zijn opgelicht.
Kunt U hiervan in Uw programma eens melding van maken?
Inmiddels heb ik mijn betaalde SMS-diensten geblokkeerd.

Hoogachtend
                 W.Steggerda

2108 7 Rapporteer

marita567
door marita567 - Feb 19, 2016 om 08:33
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo W. Steggerda ,

Er is al zo vaak hier over geschreven , goed dat u de sms diensten hebt geblokkeerd .

Een melding in dit programma zou beter zijn , om geen PRIVEGEGEVENS op een openbaar forum te plaatsen dat is belangrijker .

Verwijder a.u.b uw privegegevens om spam te voorkomen  ,  klik op de knop bewerk .

Cookies
door Cookies - Feb 19, 2016 om 08:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dergelijke sms diensten zitten niet in je bundel. Dat duizenden mensen er in trappen, komt door hun eigen inhaligheid en onnadenkendheid. Er wordt genoeg voor gewaarschuwd, maar als mensen hun verstand niet gebruiken, blijven ze er in trappen. Met de Jumbo heeft deze 'prijsvraag' niks te maken.

Ook nu gebruik je je verstand niet, want je zet je persoonsgegevens op een openbaar forum.

tijger1
door tijger1 - Feb 19, 2016 om 10:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In dergelijke programma's is er al vaak genoeg voir gewaarschuwd en nu wilt u nog een keer een waarschuwing, maar blijkbaar kijkt u daar helemaal niet naar.

Dus nog een waarschuwing is zinloos, u blijft gewoon uw gegevens vermelden.

br
door brambo47 - Feb 19, 2016 om 10:54
14 Antwoorden / 3 Vragen

Veel winkels geven folders met winkansen als reclame. Als je dan inlogd word om je telefoon nummer gevraagd en vooral je geboortedatum "is je handtekening" . Dan zie je ook diverse andere reclames van o.a. loterijen en reclames van andere bedrijven waar je mee accoord moet gaan. Ik heb nu al een paar keer dat soort dingen afgebroken zonder verder te gaan. Meestal zit je dan vast aan een "gratis" lot waar je lastig vanafkomt omdat dit je toestemming is om verder mee te doen.

gerbera
door gerbera Feb 19, 2016 om 11:56
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Het gaat hier niet om een folder maar een e-mail van bekende winkels waarin GRATIS iets wordt aangeboden. En juist dat woord gratis is zo aantrekkelijk.

br
door brambo47 Jun 24, 2016 om 13:05
14 Antwoorden / 3 Vragen

Ook E-mals ja, maar dit betreft echt een zogenaamd kraslot. Ik zal geen namen noemen, maar het zijn bekende die onder hun eigen naam een gratis kraslot foldertje geven winkelcentra winkels die dat doen. Meestal heb je niets gewonnen maar kan je wel doorgaan voor iets wat beloofd word.

gerbera
door gerbera - Feb 19, 2016 om 11:59
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Afgelopen week nog op TV voor gewaarschuwd. Ik meen maandag bij Radar. Maar ja het woordje gratis verblind de mens.

chris74
door chris74 - Feb 19, 2016 om 12:33
564 Antwoorden / 44 Vragen

Er is inderdaad al zoveel gewaarschuwd. Bedrijven zoals Jumbo, Ns, Ikea, Primark sturen u echt geen mail. Zijn allemaal valse mails om je te lokken en jij bent erin getrapt.

aurora1
door aurora1 - Feb 19, 2016 om 15:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders ook nog het volgende goed door: https://www.consuwijzer.nl/thema/sms-diensten