brego
door brego Apr 2, 2009 om 11:22
Computers & telefonie

Internet snelheid provider laat te wensen over

Sinds November 2008 zijn er problemen met de verbinding v. mijn internetaansluiting v Online( voorheen wanadoo en orange ) Ik betaal voor 20Mb maar kwam via alllerlei test niet verder dan 3Mb. Via de helpdesk kreeg ik een nieuwe netadapter, helaas zonder resultaat. De gouden tip kwam toch nog via online na alle kabels te hebben vervangen. Ik heb toen de uiteinden van de KPN draden schoongeschuurd. Dit resulteerde in een verdubbeling van de snelheid tot 4,5MB. Ik vraag me dan ook af waar de rest van de snelheid blijft. Ze gaven bij online toe dat in mijn omgeving de meeste klanten niet verder dan 5Mb komen. Ik voel mij dus behoorlijk op het verkeerde been gezet met de aanschaf van 20Mb een aantal jaren geleden. Natuurlijk kan je de snelheid terug laten zetten naar 4Mb maar waarschijnlijk ga ik dan weer meer snelheid verliezen, en het kost mij ook nog eens € 30,- om dit te laten realiseren. Ik vind dat er meer catagoriën moeten komen waar voor men kan betalen v.w.b. de snelheidslevering, want tussen 4Mb en 20Mb zit een te groot verschil en ook in prijs.

Eigenlijk zie ik mijn abonnement bij online niet meer zitten en zal dus over stappen op en andere provider, waarschijnlijk dus geen adsl meer.

657 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 2, 2009 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kun je zien welke internetsnelheid je in de praktijk hebt?

ve
door verwijderd - Apr 2, 2009 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kun je zien welke internetsnelheid je in de praktijk hebt?

www.speedtest.net

ve
door verwijderd - Apr 2, 2009 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kun je zien welke internetsnelheid je in de praktijk hebt? www.speedtest.net

Bedankt! Heb direct gekeken; is hier 11.90 van de TOT 20MB; valt nog mee dus als ik bovenstaand bericht lees.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2009 om 07:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je betaald niet voor een snelheid VAN 20MB, maar voor een snelheid TOT 20MB.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2009 om 08:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zegt Brego zelf toch ook. Ik kan het echter wel met Brego eens zijn dat er een heel groot verschil zit tussen 4,5 en 20 MB.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2009 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

alles ligt eraan of je lijn van je huis naar de centrale toe goed is. Als je een pakket hebt tot 20mb hebt dan wil niet zeggen dat je dat werkelijk ook krijgt, dat is het addertje onder het gras.

Beter is als je een pakket gaat aanvragen wat voor verbinding je kan halen op je lijn.

De provider waar je pakket wil aanvragen kan dat testen voordat je een pakket snelheid aan neemt. En je kan beter eerst uitzoeken wat je nodig hebt dan gelijk op de afdeling van verkoop dingen te vragen A= te duur om te bellen B= ze willen alleen maar verkopen

ve
door verwijderd - Aug 18, 2009 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn provider is Tele2. Bij aanvraag van mijn abonnement heb ik gevragd wat voor snelheid ik kon verwachten. In de buurt van de 15 Mb/s, ik woon namelijk op slechts 750 m van de centrale. Op snelle dagen komt de snelheid niet boven de 11,9 Mb/s uit. Heb daarover gebeld. Als antwoord kreeg ik dat 20 Mb/s (ok dan: 19,99 Mb/s) eigenlijk nooit gehaald werd en dat ik met mijn snelheid, voor mijn abonnement, ruim boven de gemiddelde verbindingssnelheid zat.

Wat mij betreft belazeren ze de boel. Ze geven dus gewoon toe dat ze hun topsnelheid niet kunnen waarmaken. En dat vinden ze zelf heel normaal. En je mag daar als klant blij mee zijn. De reclamecode commissie zou ze moeten verbieden met die 20 Mb/s te pronken.

Op internet een overzicht gevonden tussen het verband tussen de afstand tussen afnemer en centrale. Tot ongeveer 1000 meter moet de maximale snelheid te halen zijn. Daarna zakt de snelheid snel. Als ik me goed herinner is op 1500 m de snelheid weer stabiel.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2009 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de echte snelheid wil meten download dan de binfile van 100mb of 1000mb op http://speedtest.bbned.nl/ de geeft de juiste snelheid aan.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2009 om 23:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik werk zelf op kantoor bij een provider van glasvezel
150mb down en 150 mb upload ( geen cent verlies!)
ieders zijn identieke fqpn nummer
zelf val ik jammergenoeg niet in het aansluitgebied
dus zit bij online adsl 20 mb :(
ook ik woon nog geen 1 km van de centrale
mij werd verteld dat ik zeker 18 mb moet halen
( natuurlijk voor het modem gemeten) logies natuurlijk
ik heb naar online gebeld toen ik het had aangesloten
er werd mij verteld nee meneer dat kan niet u mag blij zijn als u 15 mb haalt!
en bedankt!
ik heb mijn eigen monteur intern gebeld of hij bij mij op lokatie kon komen
hij heeft het uitgemeten en kwam krap aan de 15 mb! 14,8
das is 25% verlies ( weer gemeten voor het modem)
waar ik als klant niet aan kan doen!!
online gebeld, nu vertelde ze mij dat er ruis voor het modem aanwezig is
nogmaals aan de slag direkt de infra uit de grond getrokken! en zo aangesloten op de modem
en wat denken jullie 0 ruiswaarde" maar verbinding is nog niet sneller als 15 mb
enzo ben ik drie maanden al klant met 35 problemen
nog een puntje: probeer maar is bij marktplaats je advertentie omhoog te bellen!!!
dit gaat niet lukken!
of je telefoon nu op dtmf of op fsk ingesteld staat maakt geen flikker uit!
overigens weet ik dat online met dtmf werkt, maar de medewerker wist er niet eens antwoord op!
maar hier had het niet mee te maken, het lag aan hun protocollen ( de nieuwste)
die corresponderen niet met alle bedrijven zoals marktplaats dela huisartsen ect
JE ZOU MAAR DOOD GAAN je kan de huis arts dan niet bellen!
en dela niet om je op te halen lekkere stinkboel!!!!

en ook maar niet gesproken te hebben over de dhcp server
heeeel lang verhaal
mn collegas bij het glasvezelXXX kwamen niet meer bij van het laggen
tranen werkelijk in hun ogen
met mijn stomme kop nog maar even intern mn colega van it gebeld
om te vragen hoe et zit, die geloofde me bijna niet!!!!!
toevallig 1 van zijn collegas heeft daar gewerkt en die erkende dit wel lachend
maargoed lang verhaal