wizard2
door wizard2 Oct 4, 2011 om 20:10
Computers & telefonie

Internet verbinding

Ik heb sinds kort een nieuwe pc met windows 7.
Mijn vraag is nu: Hoe kan ik de netwerkverbinding (LAN) tijdelijk uitschakelen b.v. 10 min. en daarna weer inschakelen.
m.vr.gr. wizard2

710 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 4, 2011 om 21:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wizard2,

Klik op Start, klik op Verbinding maken, Kies voor Draadloze netwerkverbinding en klik op de knop Uitschakelen.
Aanzetten: Klik op Start, klik op Verbinding maken, Kies voor Draadloze netwerkverbinding en klik op Inschakelen.

Suc6

mastag
door mastag - Oct 4, 2011 om 21:59
955 Antwoorden / 19 Vragen

Hoi Wizard

Ga naar Start>configuratiescherm>apparaatbeheer>netwerkadapters.
Klik deze aan zodat deze uitvouwt, ga erop staan en met rechtermuis klik je .. kies uitschakelen, andersom idem dito maar dan inschakelen.
Succes

Mastag

valerius-2
door valerius-2 - Oct 4, 2011 om 22:16
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Je kan ook het modem uitzetten.

mastag
door mastag - Oct 4, 2011 om 22:28
955 Antwoorden / 19 Vragen

@Valerius,
Is idd onduidelijk of ze wifi of bedraad wil deactiveren en of er dan een andere verbinding wordt gebruikt. Maar modem uit is wel de snelste weg.....;-)
Mastag

macwouter
door macwouter - Oct 5, 2011 om 04:38
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=wizard2 schreef op dinsdag 4 okt 2011, 20:10]Ik heb sinds kort een nieuwe pc met windows 7.
Mijn vraag is nu: Hoe kan ik de netwerkverbinding (LAN) tijdelijk uitschakelen b.v. 10 min. en daarna weer inschakelen.
m.vr.gr. wizard2

Hoe verzin je het.

di
door dick j - Oct 5, 2011 om 15:00
11 Antwoorden / 0 Vragen

of de LAN stekker eruit voor 10 minuten.

wizard2
door wizard2 - Oct 5, 2011 om 16:27
125 Antwoorden / 58 Vragen

Iedereen bedankt voor de goedbedoelde adviezen maar ik moet even iets duidelijker maken. Bij het installeren van mijn PC is deze ingesteld op een thuisnetwerk via een netwerkadapter. (aanbevolen.) Dit z.g.thuisnetwerk ben ik zelf met één PC.
Dat wil ik wijzigen door mijn PC uit het thuisnetwerk te verwijderen en dan een gewone internetverbinding te maken naar mijn modem.
Alleen weet ik niet hoe ik mijn internetverbinding moet activeren als ik mijn thuisnetwerkadapter heb uitgeschakeld. Want als ik dat nu probeer krijg ik de mededeling: Uw thuisnetwerkadapter is niet ingeschakeld en dat wil ik dus juist niet.
Overigens heb ik geen draadloze verbinding met mijn modem, maar een kabelverbinding.

di
door dick j - Oct 5, 2011 om 18:48
11 Antwoorden / 0 Vragen

en ik begrijp niet meer wat je nu eigenlijk wilt. Heb je alleen een modem of een modem-router? Als je alleen een modem hebt moet je pc anders ingesteld staan als bij een modem-router.

wizard2
door wizard2 - Oct 5, 2011 om 20:32
125 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 5 okt 2011, 18:33]@wizard2,

Eerlijk gezegd snap ik niet wat het 'voordeel' zou zijn om de thuisnetwerkadapter uit te schakelen.

Je hebt nu toch een internetverbinding? Houden zo!

Je hebt gelijk, ik hou het maar zo want, inderdaad, het werkt goed.
Bedankt.

edrick3
door edrick3 - Oct 5, 2011 om 20:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wizard2,

Eerlijk gezegd snap ik niet wat het 'voordeel' zou zijn om de thuisnetwerkadapter uit te schakelen.

Je hebt nu toch een internetverbinding? Houden zo!

edrick3
door edrick3 - Oct 5, 2011 om 20:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wizard,

Verstandig. ;-)

Met vr.gr.