ad
door addiebrus Apr 19, 2008 om 13:48
Computers & telefonie

Internetaansluiting elice

heb sinds kort een internet aansluiting van elice .zou 3 keer sneller zijn maar is 3 keer langzamer .had een telefoonaansluiting maar kreeg toch een rekening van 69 euro voor aansluiting .zijn er mensen die ook tegen ditprobleem zijn gelopen en wat kan ik er aandoen?

1339 19 Rapporteer

akkefiet
door akkefiet - Apr 19, 2008 om 14:45
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo addiebrus

Internetproviders bieden een abo aan met een snelheid tot ...Mb
In werkelijkheid wordt die snelheid zelen of nooit bereikt wat normaliter ligt aan de kwaliteit van je tel.aansluiting, afstand tot centrale en nog wat zaken.
Aansluitkosten voor een ADSL aansluitng staan los van het al dan niet hebben van een tel. aansluiting. Lees nog even de voorwaarden van alice daar op na.
Als je je snelheid wilt weten ga dan even naar www.speedtest.nl

Vrgr. AF

freya
door freya - Apr 19, 2008 om 15:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo addiebrus,

Om te beginnen neem ik aan dat je alice bedoeld en niet elice? Om er verder iets zinnigs over te kunnen zeggen zou ik toch willen weten wat voor abonnement je precies had en hoe snel dat abonnement was. Verder uiteraard controleren of het modem/router de juiste snelheid aangeeft.

m.vr.gr. Freya

ad
door addiebrus - Apr 19, 2008 om 15:16
22 Antwoorden / 6 Vragen

de snelheid van de vorige was 1mb en zou nu 20 mb moeten zijn .maar is zo traag als een slak

freya
door freya - Apr 19, 2008 om 15:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En als je de downloadtest doet via de 'link' van akkefiet, wat geeft die dan voor snelheid aan?

Freya

ad
door addiebrus - Apr 19, 2008 om 16:15
22 Antwoorden / 6 Vragen

we hebben gemeten en het 17 mb maar is veel trager dan me vorige en dat begrjpen we niet

freya
door freya - Apr 19, 2008 om 16:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt me toch sterk dat dit véél langzamer is. Een snelheid van 17Mbps waar 20Mbps het maximum is kun je nauwelijks verkeerd noemen. De maximaal haalbare snelheid is afhankelijk van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van het koperdraad en een snelheid van 20Mbps wordt daarom meestal niet gehaald. Ik denk dat heel veel mensen een gat in de lucht zouden springen wanneer hun snelheid 17Mbps zou zijn.

Freya

akkefiet
door akkefiet - Apr 19, 2008 om 16:24
1075 Antwoorden / 10 Vragen

17 Mb is heel netjes. Daar zal het niet aan liggen.
Probeer eens het modem te resetten door de stroom er 10 seconden af te halen (stekker eruit)
Is er nog wat anders veranderd zoals virusscanner of firewall?
Is alles naar behoren aangesloten : splitter, kabels etc. ? Die voor de zekerheoid dan even loskoppelen en weer opnieuw aansluiten.
Let er ook op dat de splitter zo  kort mogelijk bij de telefoonaansluiting moet zitten (dus geen 10 meter draad ertussen).

ad
door addiebrus - Apr 19, 2008 om 16:36
22 Antwoorden / 6 Vragen

is allemaal al gebeurd maar helpt niets .en sorry het is 1,7 mb dat we meten en geen 17

freya
door freya - Apr 19, 2008 om 16:48
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Oké, dat is inderdaad veel te laag. Ik weet niet wat voor modem/router je hebt, maar zoek eens in de handleiding op hoe je kunt inloggen op je modem/router. Daar kun je precies uitlezen wat de 'status' van je internetverbinding is. Als dat inderdaad zo laag is zul je toch echt contact moeten opnemen met Alice, want dan kunnen alleen zij het oplossen.

Freya
.

edwardus
door edwardus - Apr 19, 2008 om 17:12
6844 Antwoorden / 14 Vragen

OK daar gaat-ie weer.

Voordat je de bestelling plaatste heb je natúúrlijk goed geïnformeerd naar de voorwaarden, waarin heel erg duidelijk (zo duidelijk is Alice inderdaad) staat dat je altijd aansluitkosten á €69 betaalt als je nog geen bestaande actieve analoge KPN Belbasis lijn hebt liggen. Dus kom je van bijv. kabel-telefonie of KPN IPB of KPN BelBudget of Tele2 o.i.d. vandaan dan krijg je dus die extra aansluitkosten.

Uiteraard heb je van tevoren ook de snelheidscheck gedaan zodat je wist wat je ongeveer kon verwachten.

Toch?

ad
door addiebrus - Apr 19, 2008 om 20:15
22 Antwoorden / 6 Vragen

ja we hadden gewoon een telefoonlijn van kpn .en de snelheids check hebben we ook gedaan .en van de snelheidscheck van alice komt ook 20 mb uit

edwardus
door edwardus - Apr 20, 2008 om 01:40
6844 Antwoorden / 14 Vragen

20 Mbit haal je alleen als je in de centrale woont, niemand haalt dat dus. Overigens vermoed ik dat hier sprake is van spraakverwarring, ik denk zomaar dat je 1.7MByte/s download snelheid had. Wat is het resultaat als je gaat testen bij www.speedtest.nl? Wat is je postcode?

Het is wel een feit dat er bij Alice erg veel gerommeld wordt, vooral administratief. Als je ten tijde van de oplevering een nog actieve KPN BelBasis had, dan horen die €69 niet in rekening gebracht te worden.

freya
door freya - Apr 20, 2008 om 11:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Download eens een groot bestand en kijk hoelang je er over doet. Via onderstaande 'link' kun je een bestand van 100MB downloaden. Doe dat eens en vertel hoelang je er over doet om het binnen te halen.

Download bestand (100MB)

Freya

ad
door addiebrus - Apr 20, 2008 om 20:12
22 Antwoorden / 6 Vragen

hebben altijd een kpn aansluiting gehad dus die 69 euro is niet terecht lijkt me .en dat er helemaal niks van klopt weet ik ook intussen. hebben de p.c ook helemaal opnieuw geinstaleert voor de zekerheid.maar hebben er nog 2 en die zijn ook zo langzaam .en me postcode is 4701gc.en die 100mb duurt nog heel lang geeft 4 uur en 32 min.aan

freya
door freya - Apr 20, 2008 om 20:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik er, voor het gemak, vanuit zou gaan dat je een verbindingssnelheid van 10Mbps (i.p.v. 20Mbps) zou hebben, dan zou je kunnen downloaden met een snelheid van ongeveer 1 MegaByte per seconde. Het bestand van 100MB zou dan in ongeveer 100 seconden binnen moeten zijn. Als het downloadproces bij jou aangeeft dat het wel 4 uur kan duren, dan is er toch echt iets grondig mis.

Mijn advies is dan ook om zo snel mogelijk contact op te nemen met Alice om de boel uit te laten zoeken.

Freya

ad
door addiebrus - Apr 20, 2008 om 20:37
22 Antwoorden / 6 Vragen

gaan we ook doen morgen .heb een geluk dat ik er ook weer direct weg kan bij alice .en dat zal ook wel gebeuren als het zo gaat .heb al spijt dat ik ben verandert maar is weer zo,n hoop dol he .maar zo blijf ik ook niet bezig .heel veel dank allemaal voor de hulp.gr addie

edwardus
door edwardus - Apr 20, 2008 om 21:09
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Die postcode zou ca. 715m van de ADLS2+ centrale moeten liggen en dan mag je inderdaad zoals de snelheidscheck aangeeft ergens tussen de 16 en 20Mbit mogen verwachten.

Het zou evt. aan een slechte koperlijn kunnen liggen.

Hoe zit het met de bedrading? Zijn er nog andere telefoons aangesloten tussen het ISRA punt en het modem? Wat is er verder aangesloten?

ad
door addiebrus - Apr 20, 2008 om 21:16
22 Antwoorden / 6 Vragen

nee er is niet meer aangesloten daar tussen

edwardus
door edwardus - Apr 20, 2008 om 21:23
6844 Antwoorden / 14 Vragen

En verder? Hoe is e.e.a. aangsloten? Zit er nog een 2e router achter? Werk je draadloos of met een netwerkkabel? Werk je met of zonder  splitter? Heb je al een ander telefoonsnoertje geprobeerd tussen contactdoos en modem?