halfertje
door halfertje Aug 22, 2006 om 23:32
Computers & telefonie

Internetpagina kan niet worden weergegeven

Ik kan www.vodafone.nl regelmatig niet openen . Krijg steeds : "de pagina kan niet worden weergegeven "

Als ik de website een paar dagen laat "rusten" lukt het meestal wel .
Verder geen problemen met surfen .....
Wat kan de oorzaak van dit probleem zijn ?

P.s. de website werkt bij vrienden/buren overigens wel goed dus het is geen fout/storing bij vodafone .

Mvg

524 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 22, 2006 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan ook nog aan de snelheid liggen, als de pagina te traag binnen komt, en bij de buren is een sneller abbotje, dan wil dat ook wel eens gebeuren, de instelling van uw browser kan de oorzaak ook nog zijn, iets te langzaam, even wachten, en weg...  mijn trage notebook heeft hetzelfde, maar in ochtend nooit..dus te traag.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2006 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou aan de DNS kunnen liggen. Heb je dezelfde provider als die vrienden/buren? Zo ja, heb je dezelfde DNS instellingen?

ve
door verwijderd - Aug 22, 2006 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

A. Modem reset al gedaan? De stekker uit de trekken, daarna weer terugplaatsen in de modem.

B. Modem opnieuw via de string van uw modem, bijvoorbeeld Speedtouch met de string: 10.0.0.138 Raadpleeg hiervoor de hanndleiding van uw modem, alsmede de instructie van uw provider

C. De helpdesk voor situatie B. van uw provider bellen, als u de handleiding niet meer heeft?

ve
door verwijderd - Aug 23, 2006 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alvorens ik iets met dat modem ga doen ga ik toch maar eerst de helpdesk van mijn provider raadplegen , want het gaat tenslotte maar om één pagina die ik slecht / niet kan openen . En wat die dna-instellingen betreft .... geen idee wat dat is en waar ik die kan vinden .

Toch bedankt voor jullie reacties

ve
door verwijderd - Aug 23, 2006 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

DNS: Domain Name System, datgene wat jouw web-adressen in IP-nummers vertaalt en wat je dus nodig hebt om te kunnen internetten. De DNS instellingen kun je bijv. als volgt bekijken:

 - dubbelklik het netwerk-icoontje rechts onderin het scherm
 - klik op Ondersteuning en dan op Details

Hier kun je (o.a.) de DNS server(s) bekijken. Het is mogelijk dat je modem of router de DNS server is, in dat geval kun je de instellingen op de desbetreffende status-paagina bekijken.

Hoe dan ook, de mogelijkheid die Gozik noemt klinkt ook aannemelijk.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2006 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

gezien jou reactie is mijn antwoord technisch niet de beste, maar wel op jou nivo en je kan dat foutloos en veilig proberen, als lukt badanken en anders nog maals schrijven dat het niet ging....

ve
door verwijderd - Aug 23, 2006 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

O ja, ik schreef "Het is mogelijk dat je modem of router de DNS server is", dit kun je herkennen wanneer de DNS server lijkt op 192.168.x.x of 10.x.x.x (172.16.x.x t/m 172.31.x.x kan ook maar is vrij zeldzaam).

ve
door verwijderd - Aug 23, 2006 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb effe gekeken op DSN server en daar staat  192.168.2.1

ve
door verwijderd - Aug 23, 2006 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry maar wat kan ik foutloos proberen en waar ?

ve
door verwijderd - Aug 23, 2006 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is je router. Deze onthoudt de DNS antwoorden van de externe DNS server(s) in z'n cache en speelt op die manier zelf voor DNS met de bedoeling dat het sneller gaat. Dan kun je dus in de router de DNS servers achterhalen door in te loggen op de admin pagina en dan een beetje rondkijken naar de status of de instellingen.