ma
door marijson Mar 7, 2006 om 20:15
Computers & telefonie

InternetPlusBellen van KPN

KPN heeft een nieuw pakket, het InternetPlusBellen. Bij bijv. de Basic versie kun je met 4 personen tegelijk bellen. Alleen, volgens KPN kun je niet onderling doorverbinden omdat het een digitale lijn is en geen analoge. Wij willen het zakelijk gaan gebruiken dus doorverbinden is essentieel. Ik bedoel dus, de telefoniste neemt de telefoon op en verbindt dit gesprek door naar een andere medewerker. Weet iemand hier een oplossing voor of heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

2407 9 Rapporteer

technifreak
door technifreak - Mar 7, 2006 om 21:07
142 Antwoorden / 1 Vragen

Beste marijson,
Ik neem aan dat u wilt doorverbinden tussen de toestellen op verschillende adressen.

Dit is volgens mij niet mogelijk zowel via de analoge als de digitale volgens mij niet mogelijk. Ruggespraak is echter wel mogelijk door gebruik te maken van wisselgesprek.

Doorschakelen is volgens mij dus allleen mogelijk tussen de interne lijnen via een huis- of bedrijfs-centrale. Ik weet alleen niet of je deze kan gebruiken i.c.m. InternetPlusbellen. Je kunt dit het beste bij een winkel of de klantenservice van K.P.N. vragen.

ma
door marijson - Mar 7, 2006 om 21:56
33 Antwoorden / 15 Vragen

Ik wil doorverbinden met collega's in hetzelfde pand. Dus niet naar externe nummers. En natuurlijk heb ik al geinformeerd bij KPN, zowel telefonisch, daar heb ik 5 mensen aan de lijn gehad, bij het Businesscentrum en bij Primafoon. De een zegt dat het wel gaat en de ander zegt van niet. Typisch KPN.

technifreak
door technifreak - Mar 7, 2006 om 22:06
142 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je snelle reaktie.
Om gebruik te maken van InternetPlusBellen heb je dus een gewoon analoog telefoon toestel nodig.

Om er zeker van te zijn of het werkt, zou je het dus moeten proberen. Misschien heeft iemand nog een analoge (geen ISDN) huiscentrale thuis of anders bij een kringloopcentrum of iets dergerlijks waarmee je dat zou kunnen doen.

Veel succes.

henson
door henson - Mar 8, 2006 om 17:32
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo Marijson,

Houdt er rekening mee dat wanneer je al een ADSL-aansluiting van een concurrent van KPN hebt pas een aanvraag voor een aansluiting kunt indienen nadat die oude aansluiting daadwerkelijk van het net is ontkoppeld!  En omdat er minimaal een aantal weken overheen gaat voordat e.e.a. is geregeld zul je dus al die tijd zonder snelle internetverbinding zitten. Nog afgezien van het feit dat men ook de aanvraag om wat voor reden dan ook kan afwijzen.

Ook bij ontvangst van een bevestigingsbrief oppassen. Men zegt naderhand rustig eenzijdig de overeenkomst op om "technische redenen".  Ik zou ook zeker niet enthousiast het telefoon abonnement  alvast opzeggen, dan bent u straks alleen nog per mobieltje bereikbaar en dat lijkt me voor een bedrijf helemaal een ramp, zeker als dit weken gaat duren!

Desalniettemin: succes gewenst!

en
door ennazus - Mar 8, 2006 om 18:07
7 Antwoorden / 0 Vragen

Het is mogelijk om een analoge huiscentrale te gebruiken in combinatie met Internetplus bellen. Met zo'n centrale kan je dan doorverbinden. Maar hou er rekening mee dat je dan op dat nummer wel in gesprek bent.

Er is trouwens geen wisselgesprek mogelijk met internetplusbellen.

en
door ennazus - Mar 8, 2006 om 18:10
7 Antwoorden / 0 Vragen

Even voor de duidelijkheid. Als je een abonnement voor vaste telefonie bij KPN hebt, wordt deze lijn pas opgeheven op het moment dat het internetplus bellen helemaal aangesloten is en de zogenaamde testcall gedaan is. Je komt dan dus niet zonder telefonie te zitten, je hoeft een vaste kpn lijn dus ook niet apart op te zeggen als je internetplus bellen aanvraagd.

us
door user999 - Mar 8, 2006 om 18:16
143 Antwoorden / 0 Vragen

Als je het zakelijk wilt gebruiken kun je beter geen internetplusbellen nemen. Het is een relatief nieuwe dienst (met kinderziektes) met een lagere betrouwbaarheid. Op het moment dat je geen internetverbinding hebt, er een stroomstoring is óf er een storing zit in het internet- danwel VoIP netwerk zit heb je dus een dode lijn. Daarnaast is het product volledig gericht op consumenten - dus ook de service.

th
door thomasjuh - Mar 18, 2006 om 18:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Als Kpn zegt dat het niet gaat, dan gaat het gewoon niet. Daar hoeft U niet voor te bellen naar de klantenservice. Dat is overbodig. Als kpn zegt dat het niet kan, dan kan het ook niet.

hu
door huibrecht - Jun 25, 2009 om 13:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Met IPB is het mogelijk om meerdere gesrpekken te voeren. Er zitten 2 poorten op de Experiabox. Op beide poorten kan een telefoontoestel worden aangesloten. Ook is het mogelijk om op deze porsten een analoge centrale aan te sluiten die (minimaal) twee 'buitenlijnen' heeft. Door nu zo'n analoge centrale slim te programmeren zijn twee gesprekken gelijktijdig 'naar buiten' mogelijk. Wel moet je hiervoor ook twee nummers bij IPB hebben. Het tweede nummer is via de KPN-site te activeren. Vervolgens moet je ook via de KPN-site het tweede nummer aan de tweede poort van de Experiabox toekennen. Als analoge centrale zijn de 'oude' KPN Homevox Universal 2-6E/F of 3-8F te gebruiken. Nadeel van dit type is dat zij geen nummerweergave doorgeven. Wel kan voor de centrale een nummermelder geplaatst worden. Er is wel een analoge centrale op de Nederlands markt: tiptel 2/8 clip. Zoek maar even op Internet. Één of meerdere gesprekken 'binnen' de centrale zijn natuurlijk ook mogelijk.