ac
door achi30 Nov 25, 2006 om 12:36
Computers & telefonie

Internetsnelheid

Hoi,

Ik heb tiscali T6(6mb), maar ik krijg 5.4mb.Ik heb met hun gebeld en gemaild en krijg ik te horen dat aan mijn pc ligt. Ik heb een nieuw laptop met 1.75ghz en 80 gb en 1024mb interngeheugen, volgens mij dat kan niet aan mijn computer liggen.

Ik heb nu besloten om naar een ander provider te verhuizen. ik ben via adsl.nl entje gevonden van SPEEDLINQ, je kunt interneten en bellen voor 24.95euro/mnd met een snelinternet van 20mb, dat lijkt me aantrekelijk.

heeft iemand ervaring met deze provider? en hoe goed zijn ze.

Of misschien kent u een andere, graag mail me.

alvast bedankt.

achi

1056 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo achi,

Dat je de 6Mb/s niet haalt heeft niets met de computer te maken maar alles met de kwliteit van de adsl-verbinding en de afstand tot de telefooncentrale. Een snelheid van 5,4Mb/s is helemaal niet zo slecht. Zelf zit ik bij XS4ALL met een 6Mb/s abonnement maar kom maar net boven de 5Mb/s uit. Dit komt omdat ik wat ver van de centrale zit.
Overstappen naar een andere provider heeft niet zoveel zin, want je blijft op dezelfde afstand van die centrale zitten, dus de verschillen in snelheid zullen dan minimaal zijn.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je spijkers op laag water zoekt, want de verbinding die je hebt is goed.
Je zult nergens de snelheid halen die op de folders staat, want dit kan gewoon weg niet.
Het is ook geen reden om je contract tussen door te beeindigen,
Bij een ander geef ik je een goede kans dat de beloofde snelheid nog lager ligt, zeker bij snelheden van 20mb en dat je er in % op achteruit gaat.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je gelijk hebt.

tanx

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jij ook bedankt voor je snel reactie en tanx.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

achi30, aanvullend, kijk eens bij vragen tot een aantal dagen terug en u zult zien dat Speedlinq ook de nodige problemen veroorzaakt en andere prividers niet onder doet.

Uw snelheid zal als al gesteld ongetwijfeld te maken hebben met de afstand tussen uw woning en het glasvezelnet.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat denk ik ook, maar ik vind dat de provider zelf moet dat vanaf het moment dat men zich bij hun aanmeld dat even moeten onderzoeken en de client hier over informeren.

IK ga nog met hun contact opnemen om te kijken of iets hier kan gedaan worden, want ik blijf voor 6mb betalen en ze moeten zorgen dat ik 6mb ook krijg.

Bedankt en grt,

Achi

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Achi30

Ben bang dat dat weinig zin heeft.
Providers heben op de site doorgaans staan "Opgegeven snelheid is de maximale snelheid, in werkelijkheid worden veelal lagere snelheden bereikt" of iets van die strekking.
Dat is nu eenmaal ook de praktijk.
Reclameren heeft dan ook weinig nut.

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals eerder geantwoord: die 6Mbps is het theoretsche maximum en met 5.4Mbps mag je in je handen knijpen. Bij adsl is de afstand tot de wijkcentrale bepalend voor je maximum. Iemand die verder weg zit van de wijkcentrale zou wel eens 4Mbps kunnen halen met een T6 abonnement. Dit is algemeen bekend en wordt ook op de Tiscali site gemeld.

Hierbij daag ik je uit een Speedlinq-klant te vinden die daadwerkelijk 20Mbps krijgt. Nee sterker nog, ik daag je uit een willekeurige breedband-klant te vinden die zijn/haar theoretische maximum daadwerkelijk haalt.

Met kabel-internet werkt het weer anders, hier wordt de snelheid bepaald door het aantal online wijkgenoten. Hoe meer zielen, hoe minder vreugd in dat geval.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haal eens dit bestandje op:

ftp.xs4all.nl/pub/test/10mb.bin

Ik zit op 640 KB/sec met een abonnement van 6151 Kbit/sec van XS4ALL.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

En zoals al eerder vermeld, met een snelheid van 5,4Mb/s mag je inderdaad meer dan tevreden zijn. En zeker voor dat geld, ik betaal 51 euro voor dezelfde snelheid.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb datzelfde abonnement, maar kom niet verder dan 525kb/s.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gerrit@

...glasvezelnet

Welk glasvezelnet?
Er wordt in nederland helemaal nog geen ADSL via een glasvezelnet geleverd.
Ik heb je dit al vaker hier zien schrijven (en hier ook al eerder op gereageert) maar waarom blijf je hierin volharden?

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een 10 Mbits bin-bestand is eigenlijk al te klein om een goede indruk te krijgen van de werkelijke downloadsnelheid, zeker als je een abo hebt met een hogere DL/snelheid.
Op onderstaande site kan je wat grotere bestanden downloaden, probeer het eens met een 100 Mbits bestand.

http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Wat al die anderen je reeds vertelden: de afstand tot de wijkcentrale van KPN is van belang voor de snelheid. Als je binnen een straal van ca. 2,5 Km zit dan zou je theoretisch de maximale snelheid moeten kunnen halen. Je zult toch binnen die afstand enig verlies hebben omdat je bandbreedte gebruikt voor de upstream/ feedback/ e.d. Het is een ingewikkeld technisch verhaal... Als je verder weg zit, wordt de snelheid alleen maar lager.

Uitgeslapen: er is wel degelijk een glasvezelnetwerk in Nederland, echter zeer beperkt en alleen in grote steden. Met name voor bedrijven, universiteiten enzo...

Groetjes. ;-)

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, en dus niet voor particulieren.
Als je in een nieuwbouwwijk woont waar glasvezel ligt kan je niet eens ADSL krijgen en wordt je doorverwezen naar een kabelboer.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

OK, nog eentje dan:

Kijk 's bij http://www.speedtest.nl/Database/ en dan naar Netwerk Ranglijsten. Kijk 's welke er het maximum halen.

Bij Postcode Ranglijsten kun je kijken hoe het in jouw buurt zit.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb die 100mb.bin van uitgeslapen even geprobeerd, dan kom ik uit op 637 KB/sec.

Heb ook even op die link van Edwardus gekeken bij XS4ALL Basic, die ik ook heb, en mag inderdaad niet klagen gezien ze daar eigenlijk allemaal onder de 600 zitten.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 08:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet zo verstandig om mensen uit te dagen om dit te doen, aangezien de maximale snelheid van 20Mbit/s normaal te halen moet zijn, mits je binnen 1 km van de wijkcentrale zit ;).

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 08:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je wilt weten wat de maximaal te behalen snelheid is op je postcode: er bestaan postcodechecks die niet aangegeven of ADSL beschikbaar is, maar gewoon simpelweg aangeven op welke centrale je zit & wat de afstand is tussen jou en de wijkcentrale.

Voorbeeld: pcdb.bbned.nl.

Zit op <1km van de centrale, kun je er rustig vanuit gaan dat >15Mbit/s geen enkel probleem mag zijn. Tussen de zeg 1 en 2 kilometer zakt de maximale snelheid plotseling rap (tot ~ 10Mbit/s) om vervolgens geleidelijker te zakken tot zeg 1 Mbit/s op 6 kilometer.