blackjes
door blackjes Nov 30, 2013 om 13:25
Computers & telefonie

Irritante reclame

Sinds kort krijg ik op internet irritante reclames onder in beeld. Flikkerende beelden met "gefeliciteerd U bent de 100.000e bezoeker". Dit is niet weg te krijgen en rechts onderin een mededeling "U heeft 1 nieuwe e-mail. Deze irritante zaken krijg ik zowel in Internet Explorer als in Firefox. Wie kan mij helpen om hier van af te komen.

13078 34 Rapporteer

br
door brui0929 - Nov 30, 2013 om 14:21
635 Antwoorden / 10 Vragen

Dit is in Firefox makkelijk op te lossen
Klik op extra>opties>vink website laten weten dat ik niet gevolgd wil worden aan.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 30, 2013 om 16:29
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=brui0929 schreef op zaterdag 30 nov 2013, 14:21]Dit is in Firefox makkelijk op te lossen
Klik op extra>opties>vink website laten weten dat ik niet gevolgd wil worden aan.
Dat werkt niet, sowieso moet je die optie niet aanvinken aangezien je iedere keer laat weten dat je niet gevolgd wil worden en hiermee je raadt het al bied je ze de mogelijkheid dit wel te doen.

Voor Firefox (sowieso verstandig om als standaard te gebruiken) zijn er extensies beschikbaar die advertenties kunnen blokkeren echter kan het soms zo zijn dat iets geblokt wordt wat je niet wil (zeldzaam). Beetje verstand van de PC is hierbij erg raadzaam.

blackjes
door blackjes - Nov 30, 2013 om 16:47
141 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 30 nov 2013, 16:29][quote=brui0929 schreef op zaterdag 30 nov 2013, 14:21]Dit is in Firefox makkelijk op te lossen
Klik op extra>opties>vink website laten weten dat ik niet gevolgd wil worden aan.
Dat werkt niet, sowieso moet je die optie niet aanvinken aangezien je iedere keer laat weten dat je niet gevolgd wil worden en hiermee je raadt het al bied je ze de mogelijkheid dit wel te doen.

Voor Firefox (sowieso verstandig om als standaard te gebruiken) zijn er extensies beschikbaar die advertenties kunnen blokkeren echter kan het soms zo zijn dat iets geblokt wordt wat je niet wil (zeldzaam). Beetje verstand van de PC is hierbij erg raadzaam.

Met dit antwoord schiet ik niet veel op.
Maar het antwoord van brui0929 heb ik ter harte genomen en heeft wel degelijk geholpen. Hartelijk dank brui0929

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 30, 2013 om 16:53
16875 Antwoorden / 202 Vragen

Via IE zou u geen irritante reclame mogen krijgen.
Het lijkt er op dat een of ander malware programma bij u is binnengekomen. Voer een goede malware scan uit.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 30, 2013 om 16:54
16875 Antwoorden / 202 Vragen

Nog een reactie: verwijder alle cookies bijv met ccleaner.

ps reclame etc. is een manier om geld te verdienen voor gratis browsers.

macwouter
door macwouter - Nov 30, 2013 om 17:08
825 Antwoorden / 9 Vragen

Wat moet u toch een hoop troep op u scherm hebben als je geen Adblock gebruikt in Firefox. Adblock is er ook voor Chrome en Safari. Hoe het werkt in IE weet ik niet volgens mij werkt dat met toepassingen of zoiets. Heb op windows 8 met IE gewerkt maar daar werd onpasselijk van wat een troep.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 30, 2013 om 17:09
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=blackjes schreef op zaterdag 30 nov 2013, 16:47]Met dit antwoord schiet ik niet veel op.
Oké, (hier had verdere uitleg kunnen staan).

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 30, 2013 om 17:23
16875 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=macwouter schreef op zaterdag 30 nov 2013, 17:08]Wat moet u toch een hoop troep op u scherm hebben als je geen Adblock gebruikt in Firefox. Adblock is er ook voor Chrome en Safari. Hoe het werkt in IE weet ik niet volgens mij werkt dat met toepassingen of zoiets. Heb op windows 8 met IE gewerkt maar daar werd onpasselijk van wat een troep.

Herhaald, via IE zou geen reclame mogelijk moeten zijn. Breng dit eens in op de microsoft forum site.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 30, 2013 om 17:55
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op zaterdag 30 nov 2013, 17:23]Herhaald, via IE zou geen reclame mogelijk moeten zijn.
Zou je dit verder willen uitleggen waarom precies niet?

Naar mijn bescheiden mening is dit niet juist, als ik hier IE open zie ik namelijk wel reclame.

aurora1
door aurora1 - Nov 30, 2013 om 18:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

AdBlockPlus voor IE klik hier; Voor IE kun je Ghostery installeren: klik hier is wat te vergelijken met DoNotTrackMe: klik hier.

gsm
door gsm - Nov 30, 2013 om 19:32
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het lijkt me tijd voor ADWCleaner.exe

aurora1
door aurora1 - Nov 30, 2013 om 20:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zoiets was ook mijn eerste gedachte.

ltmvz
door ltmvz - Nov 30, 2013 om 20:24
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 30 nov 2013, 20:16]Zoiets was ook mijn eerste gedachte.

Mijn eerste gedachte eveneens.

blackjes
door blackjes - Dec 1, 2013 om 13:42
141 Antwoorden / 34 Vragen

De allerlaatste hulp om AdwCleaner.exe te downloaden heeft uiteindelijk geleid tot succes. Ondanks vele waarschuwingen dat het register niet meer goed kan werken heb ik de exe toch maar uitgevoerd. En met veel succes. Alle reclame is verdwenen. Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor hun bijdrage.

Groeten,

Blackjes

ruud81
door ruud81 - Dec 2, 2013 om 12:06
11 Antwoorden / 0 Vragen

naast het al genoemde Adwcleaner (wat prima werkt)
is ook een goede voor dit doel:
Junkkware Removal Tool ( JRT)
Een gratis programma wat ook heel veel ongewenste, irritante toolbars verwijdert en tevens het register.
Tijdens de scan wordt het beeld (even) anders, er wordt ook toestemming gevraagd (door Windows) om IN het register te komen, dat is natuurlijk dan Ja

ruud81
door ruud81 - Dec 2, 2013 om 12:09
11 Antwoorden / 0 Vragen

Correctie op mijn vorige bericht.
Ik bedoelde natuurlijk niet dat het register verwijderd wordt !
Het wordt alleen opgeschoond.

g.
door g.verhoog - Dec 2, 2013 om 12:20
5 Antwoorden / 0 Vragen

waar kan ik Firefox vinden

edrick3
door edrick3 - Dec 2, 2013 om 12:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=g.verhoog schreef op maandag 2 dec 2013, 12:20]waar kan ik Firefox vinden

HIER.

edrick3
door edrick3 - Dec 2, 2013 om 12:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@g.verhoog,

Het is eigenlijk niet de bedoeling dat je bij andermans topic 'inbreekt'. Je kunt beter zelf een vraag stellen.

Met vr.gr.

pk49
door pk49 - Dec 2, 2013 om 12:26
243 Antwoorden / 2 Vragen

adblock werkt perfect bij mij.Je kunt nog kiezen welke reclame je wél of niet blokt.En is gratis.

ar
door arnold11 - Dec 2, 2013 om 12:56
22 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik sind 1/2 jaar AdFender, een programma ln het Engels. Werkt prima,simpel in te stellen.

http://www.adfender.com/downloads.htm

pa
door patchuliroos - Dec 3, 2013 om 18:46
10 Antwoorden / 3 Vragen

U kan ook Ghostery gebruiken.

Zie voor meer info:

http://pc-en-internet.infonu.nl/tips-en-tricks/87181-ghostery-en-je-internetprivacy.html

wi
door willemdejong - Dec 22, 2014 om 17:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

hoe komen jullie erbij met AdwCleaner.exe?!?!?
ik heb net een nieuwe laptop win8.1 met allemaal irritante reclames,,,ik zoek me suf en denkt het hier gevonden te hebben.
ik lees alle revieuws en dacht "laat ik het maar doen"
ik installeer AdwCleaner.exe en nu heb ik nog steeds die reclames en......mijn startmenu is weg en programmas draaien niet meer!!!!

als iemand zo wijs is om AdwCleaner.exe te adviseren, dan mag je mij nu uit de brand helpen dank je wel

edrick3
door edrick3 - Dec 22, 2014 om 18:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo willemdejong,

Heb het idee dat je iets verkeerds gedownload hebt.
Maar nu.....
Start je computer op in de Veilige modus.
Pas systeemherstel toe met een datum vóórdat je adw downloadde.
Start compu opnieuw op.
AdwCleaner moet je hier downloaden. Klik op downloadnow@Bleepingcomputer.
Open eventueel zelf een nieuwe vraag als je nog problemen hebt.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Dec 22, 2014 om 18:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hier vind je nog wat info over AdwCleaner.

Let op: Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als “administrator” uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 24, 2014 om 11:18
16875 Antwoorden / 202 Vragen

bij installeren van adware cleaner kunnen zich inderdaad dit soort dingen voordoen, helaas is dat ook mijn ervaring. Bij CCleaner van Piform heb ik nog nooit ongeregeldheden gemerkt.

Hoe dan ook is het raadzaam het systeemherstel uit te voeren zoals edrick 3 aangeeft.

Een echte afdoende oplossing is het doorlopen van het gehele register en daar onbekende zaken verwijderen maar dat is alleen aan te raden bij zeer grote deskundigheid.
Een oplossing is ook, nu ik zie dat het een nieuwe laptop is: herstel naar de beginsituatie met het installatiebestand dat op een aparte sectie van de harde schijf staat of is bijgeleverd op CD-ROM. (Of de herstelschijf (schijven) als u die gemaakt heeft.

edrick3
door edrick3 - Dec 24, 2014 om 12:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerritaltena,

Ter info:
de door jou genoemde CCleaner doet iets heel anders dan de genoemde AdwCleaner (en niet adware cleaner).

gompy2
door gompy2 - Dec 24, 2014 om 12:42
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=willemdejong schreef op maandag 22 dec 2014, 17:47]
....mijn startmenu is weg en programmas draaien niet meer!!!!

als iemand zo wijs is om AdwCleaner.exe te adviseren, dan mag je mij nu uit de brand helpen dank je wel
Als je AdwCleaner hebt gestart kun je via "Tools” en dan “Quarantine manager“ alle sleutels weer terug zetten die je verwijderd hebt, mits je niet op " Uninstall" hebt geklikt.

Selection -> All

Dan op "Restore" klikken.

Voor een redelijke AdwCleaner uitleg, klik-> AdwCleaner Handleiding

Verder zie je onderaan die pagina wat linken naar forums waar je eventueel verder advies kunt vinden.

@Edrick3 Ccleaner is inderdaad een totaal ander programma met totaal andere werkzaamheden. ;-)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 25, 2014 om 15:26
16875 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 24 dec 2014, 12:36]@gerritaltena,

Ter info:
de door jou genoemde CCleaner doet iets heel anders dan de genoemde AdwCleaner (en niet adware cleaner).

Ik bedoel ook de Adwcleaner! (van adware)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 25, 2014 om 15:27
16875 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 24 dec 2014, 12:36]@gerritaltena,

Ter info:
de door jou genoemde CCleaner doet iets heel anders dan de genoemde AdwCleaner (en niet adware cleaner).
Ik bedoel ook de Adwcleaner (van adware)

edrick3
door edrick3 - Dec 27, 2014 om 15:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerritaltena,

Sorry, mijn fout.
AdwCleaner oftewel voluit Adware Cleaner.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 28, 2014 om 17:12
16875 Antwoorden / 202 Vragen

Vandaag deed ik een mogelijk voor dit topic boeiende ontdekking: op mijn laptop is het Norton abonnement beëindigd en ik heb als test avast binnengehaald.
Verrassend is dat Avast mij nu attendeert op nog ongewenste apps zoals bijv. spigot en ook nog andere waarvan ik dacht dat ik ze kwijt was. Avast adviseerde ze te verwijderen. Aldus gedaan.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 28, 2014 om 17:24
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@gerritaltena
Klopt, maar mij geloven ze nooit wanneer ik zeg dat Norton rommel is (al ben ik zelf geen fan van de gratis scanners, maar altijd beter dan helemaal niets, Norton, McAfee of de ellende van Microsoft zelf).

PS tip; tijdens installatie van software altijd zoveel mogelijk vinkjes uitzetten, dat voorkomt het installeren van toolbars, die je inderdaad niet op de PC wilt hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 29, 2014 om 10:47
16875 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 28 dec 2014, 17:24]@gerritaltena
Klopt, maar mij geloven ze nooit wanneer ik zeg dat Norton rommel is (al ben ik zelf geen fan van de gratis scanners, maar altijd beter dan helemaal niets, Norton, McAfee of de ellende van Microsoft zelf).

PS tip; tijdens installatie van software altijd zoveel mogelijk vinkjes uitzetten, dat voorkomt het installeren van toolbars, die je inderdaad niet op de PC wilt hebben.

lid@ is de laatste zin nu net niet datgene dat ik zelf al enige jaren meld op deze site? Vinkjes uitzetten!