barnhoorn
door barnhoorn Jul 9, 2009 om 19:31
Computers & telefonie

Is vorige versie van overschreven file nog terug te vinden

Er is een bestand op mijn PC overschreven met dezelfde naam waardoor de vorige versie is verdwenen. Is die vorige versie nog terug te vinden / halen?

1315 23 Rapporteer

labswans
door labswans - Jul 9, 2009 om 19:52
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Heb niet goed nieuws voor u : een bestand , welke dan ook terughalen naar de vorige versie is niet mogelijk.

Het enigste bestand welke ik iets kan verzinnen is een .doc dodument welke aan is gegeven tijdens de start van zon file om met versies te werken. Het geldt dus niet voor een ander .doc bestand welke is overschreven met dezelfde naam.

Een .doc document welke u begint kan u wel een backup bestand laten bewaren maar dit moet u voortijdig aangeven. Dan wordt als u een file bewaard onder dezelfde naam de vorige .doc bestand ee nlaatste kopie bewaard.

Dus om welk bestand gaat het precies ?

labswans

barnhoorn
door barnhoorn - Jul 9, 2009 om 19:56
336 Antwoorden / 288 Vragen

Het gaat om een map in Outlook Express. Van een map is per abuis de backup versie van vorige week teruggezet dus nu heb ik de mails in mijn inbox t/m vorige week woensdag en de mails die daarna kwamen zijn er niet :-(

edwardus
door edwardus - Jul 9, 2009 om 20:33
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als je de optie Schaduwkopieën aan hebt staan, dan wel. In Vista staat deze standaard aan, in XP is het standaard uit.

labswans
door labswans - Jul 9, 2009 om 20:52
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Dan is het heleaal niet meer terug te halen. Het is letterlijk helaas pindakaas. Een bekend leer momentje.....................

Dat het zomaar gebeurd is niet geloofwaardig. Het is bewust gedaan en dan moet er op de letterlijke blaren worden gezeten.

Kan het niet mooier maken dan het is

labswans

barnhoorn
door barnhoorn - Jul 9, 2009 om 22:38
336 Antwoorden / 288 Vragen

Waar zit dat. die optie?

barnhoorn
door barnhoorn - Jul 9, 2009 om 22:40
336 Antwoorden / 288 Vragen

Ik zeg ook niet dat het spontaan gebeurd is! Ik zeg per abuis, dat betekent dat je per ongeluk iets doet, maar daar ben ik zeker wel bij! Alleen is het jammer op de blaren te gaan zitten als er nog mogelijkheden zijn, vandaar mijn vraag! Maar helaas!

edwardus
door edwardus - Jul 9, 2009 om 22:57
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als het aan staat, dan zie je een tabblad 'Previous Versions' in de Eigenschappen, alleen in XP Professional / 2003 Server / Vista Business en hoger.

Als het nog niet aan stond, dan helpt het je niet alsnog je bestanden terug te krijgen. Wel voor een volgende keer, dat wel.

ma
door marcel43 - Jul 10, 2009 om 12:34
35 Antwoorden / 14 Vragen

Je kunt de mails met een andere computer opnieuw van je provider afhalen

Eusie
door Eusie - Jul 10, 2009 om 12:47
7 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is alleen mogelijk als deze optie geactiveerd is, dit heet 'een kopie van berichten op de server achterlaten'. Standaard staat dit NIET aan in je email-account. Je kunt het nu wel activeren echter zijn de oude emails dus niet bewaard gebleven.

th
door thefuture - Jul 10, 2009 om 12:52
31 Antwoorden / 1 Vragen

Een bestandje van OE weggegooid? Dan is weg-is-weg.

Wat je sowieso altijd kan doen, is bij het ophalen van de post aangeven dat je mailberichten een aantal dagen op de server bewaard moeten blijven. Als je mailbox groot is of je krijgt niet al te veel post, moet dat kunnen. ZO gebruik je de mailserver als backup.

de
door deblom - Jul 10, 2009 om 12:56
7 Antwoorden / 1 Vragen

misschien nog bij je webmail?

ro
door robbo44 - Jul 10, 2009 om 12:58
7 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt eens kijken met gratis Recovery software of het bestand nog ongenaamd op uw harde schijf aanwezig is, gewoon alle bestanden terug halen die ongeveer een file lengte hebben dan het bestand wat u gewist heeft. Mocht u dat niet weten neem dan alle bestanden tot 100Mb ofzo. Hier de link voor de gratis recovery software

http://www.gratissoftware.nu/gratis-gewiste-verwijderde-bestanden-herstellen-software.php

Succes!

he
door hektor - Jul 10, 2009 om 13:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien een idee, bij zoekopdrachten (via start) intypen alles bewaard,dan zoekt hij bijna alles op. Om de zoekopdracht te bekorten rechtboven in de pagina op zoeken intypen e-mails.

Succes. Frans

ja
door jan4072 - Jul 10, 2009 om 13:22
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet hoeveel emails je krijgt. Maar je zou collectief een email kunnen sturen aan iedereen met het verzoek om de email correspondentie (inkomend en uitgaand) van de bewuste periode nogmaals naar jouw op te sturen.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jul 10, 2009 om 13:40
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ik kan u niet helpen het bestand terug te vinden, maar ik wil u wel dringend adviseren om niet meer van die hackergevoelige software te gebruiken. Ik gebruik sinds enkele jaren Gmail. Op mijn PC staat geen enkele email, ik hoef dus ook geen back-ups te maken, ik kan dus ook niks kwijtraken. Gmail geeft iets van 7 GByte, wissen van oude emails is overbodig.

geer56
door geer56 - Jul 10, 2009 om 14:03
100 Antwoorden / 9 Vragen

er is een kleine kans dat hij onder documenten en setting\je neem?\locaalsettings\identities\outlook

een twee map gemaakt heeft als dat zo is kan je de nieuwste verwijderen en pakt hij al het goed gaat de ouwe.

En anders moet je de outlook map uit je ouwe backup zien te halen en die er over heen zetten maar ik denk dat het je niet gaat lukken

door 42 - Jul 10, 2009 om 22:06
7 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo met CC.  Om vorige verzies van programma's of overschrijvingen van bestanden terug te halen zou je Systeemherstel kunnen proberen. Dit corrigeerd veelal dit soort problemen. Als je gelukt hebt kan je zelfs een virus die op je pc is gekomen verwijderen. Maar dat laatste is niet altijd zeker maar soms lukt het.  Systeemherstel zou in jou geval kunnen werken omdat tenslotte alles op de pc wordt bijgehouden. Dit komt verborgen in een speciale map te staan genaamd 'System Volume Information' deze staat verborgen op de schijf. Maar daar heb je niets aan om daar in te snuffelen. Deze map wordt bij gehouden door de Windows en is alleen via Systeemherstel aan te spreken. Ga naar Bureau-accessoires' > 'Systeemwerkset' > 'Systeemherstel' en voer de instrukties uit. Een kind kan de was doen.  Succes.  CC.

edwardus
door edwardus - Jul 10, 2009 om 22:12
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Excusez le Français, deze reactie bevat een redelijk onzin-gehalte.
Systeemherstel is ongeschikt om data-bestanden mee terug te halen. Evenmin is het geschikt om een virusbesmetting te verhelpen.

christin
door christin - Jul 11, 2009 om 14:28
105 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien is het nog te achterhalen door systeemherstel bij je bureau-accessoires maar ik weet niet of dit ook voor Outlook geldt. Met systeemherstel kun je een datum aanklikken voordat je dat bestand verwijderde.

edwardus
door edwardus - Jul 11, 2009 om 14:43
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nee. Systeemherstel maakt alleen kopieën van bestanden uit de Windows map en verder de Registry en nog wat ini bestandjes.
Voor data-herstel heb je backups nodig, hetzij in de vorm van een fysieke backup (bijv. USB disk), mails die op de server bewaard worden, of Schaduwkopieën (ook wel Vorige Versies genoemd).

fe
door ferdie6518 - Jul 13, 2009 om 17:04
2 Antwoorden / 0 Vragen

doe gewoon eens een systeem herstel dan staat het er weer op

edwardus
door edwardus - Jul 13, 2009 om 20:01
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ahum, ik zou zeggen: neem zelf de proef op de som: verwijder een document (een waardevolle foto van een overleden familielid o.i.d.) en doe dan systeemherstel. Laat even weten wat het resultaat was, ok?