ja
door japje Dec 14, 2005 om 15:06
Computers & telefonie

Isdn afzeggen

wij hebben al een paar jaar(6jaar)isdn bij kpn nu wil ik dit stopzetten voor een gewoonkpn abbenement ik heb kpn gebelt en zou hiervoor 75 euro moeten betalen kan dit zomaar ik heb toch geen contrakt hiervan wie weet hierover meer,wat moet ik doen om toch optezeggen             groetje annie

556 7 Rapporteer

hell-rider
door hell-rider - Dec 14, 2005 om 15:37
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Annie,

Geen makkelijke keuze die wil gaan maken en die € 75.00 die KPN rekent is wel correct.

Maar wil je het wel kwijt, zelf heb ik al ISDN vanaf het begin, heeft toen ook al extra gekost, en de kosten van dat abonnement is eigenlijk veel te duur € 43.00 in de 2 mnd.

Als je het om laat zetten naar analoog dan ben je denk ik beduidend goedkoper uit.

Maar .... Je hebt waarschijnlijk ook telefoons (FOX) voor ISDN waar gaan die naar toe, weggooien?

Nu is het wel zo door dat ADSL het ISDN gebeuren echt wel is achterhaalt en een goede 28k8 (geen 56k8) modem is zelfs sneller dan ISDN.

Hopelijk dat de KPN dit ook inziet en het abonnement wat goedkoper gaat maken, je weet maar nooit, maar als alles naar behoren werkt laat het zitten, vele veranderingen geven zo vaak problemen en kom daar dan maar weer eens vanaf  en helemaal als je ook een ADSL verbinding tot je beschikking hebt.

Succes met je beslissing,
Hell-Rider

aajee
door aajee - Dec 14, 2005 om 15:48
118 Antwoorden / 5 Vragen

Ja dat kan. KPN moet een en ander regelen om het voor elkaar te krijgen. Heb zelf twee weken geleden ISDN opgezegd en bel nu weer analoog. Kosten hoog, maar voor mij acceptabel omdat de volgende stap telefonie via de kabel is. KPN abonnement veel te hoog vergeleken met Digitale telefonie via de kabel. Hoop alleen dat mijn kabelaar er niet zo'n puinhoop van maakt als UPC

sn
door snoetje16 - Dec 17, 2005 om 14:27
3 Antwoorden / 1 Vragen

Als je van je isdn afwilt omdat je nu adsl hebt stap dan over op isdn1 van kpn. je betaald dan 5 euro minder per maand (incl. btw).

De kosten van het omzetten zij 28,85 incl. Je vox en alles kan blijven zitten. Binnen 6 maanden zijn de kosten van het omzetten terug verdiend.

willemo_1
door willemo_1 - Dec 17, 2005 om 14:49
167 Antwoorden / 0 Vragen

Wacht even met wijzigen.
Binnenkort is InternetPlusbellen van KPN beschikbaar.
De prijs hiervan is nog niet bekend maar misschien wel interessant.
Het huidige InternetPlusbellen (bellen en internetten) is fantastisch en goedkoop.
Verder goede hulp/service van KPN.

M.vr.gr.
Willem

willemo_1
door willemo_1 - Dec 17, 2005 om 14:51
167 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedoel adt InternetPlusbellen voor ISDN beschikbaar komt.

M.vr.gr.
Willem

qu
door queennr1 - Dec 22, 2005 om 14:06
63 Antwoorden / 4 Vragen

Willem je was me net voor.

De dienst i.c.m. ISDN zal in het eerste kwartaal van 2006 beschikbaar zijn.

hu
door hulsm008 - Dec 29, 2005 om 22:28
6 Antwoorden / 0 Vragen

Alvorens u advies te kunnen geven zult u zich eerst af moeten vragen wat u wilt NA de omzetting. Allereerst is het niet mogelijk om met ADSL op de ISDN lijn te remigreren naar analoog. Zit er ADSL op de lijn dan is het beste wat u kunt doen een ISDN-1 lijn nemen met 2 nummers en 1 lijn. Dit kost 28 euro eenmalig en scheelt 5 euro netto per maand. U betaald dan 21,16 met een belbasis tov 26 euro voor ISDN-2. Wilt u echter Internetplusbellen van KPN of een andere VOIP zoals de wanadoo livebox dan is het wel aan te raden om de lijn eerst terug te zetten naar analoog.