henk14
door henk14 Sep 26, 2007 om 17:23
Computers & telefonie

Iso filmbestand op dvd zetten.

Hoi. Weet iemand hoe ik een iso bestand (film) op een dvd zet ?

511 10 Rapporteer

freya
door freya - Sep 26, 2007 om 17:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo henk14,

Een iso bestand is een 'image' bestand van een CD of DVD. Afhankelijk van het branderprogramma zul je dus op zoek moeten naar de optie om een 'image' te branden.
In NERO Burning Rom is het een kwestie van:

  1. Stop lege CD/DVD in brander
  2. Nero starten
  3. Venster voor nieuwe compilatie sluiten
  4. Kies via menu Recorder -> Image branden
  5. Selekteer het iso-bestand
  6. Branden maar!
In andere programma's werkt het op een vergelijkbare manier.

m.vr.gr. Freya

henk14
door henk14 - Sep 26, 2007 om 18:37
163 Antwoorden / 85 Vragen

Hoi. Ik heb het geprobeerd via Nero6 zoals je zei maar hij zegt op een gegeven moment dat hij de image brand naar de schijf maar alleen de onderste balk loopt dan vol. Hij zegt op een gegeven moment dat hij klaar is maar hij heeft dan niet gebrand ? Ik snap er niets van ik weet 1 ding ik download nooit geen iso bestand meer. Misschien weet jij wat ik fout doe freeya ?

johanpc
door johanpc - Sep 26, 2007 om 18:45
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Ik had vanmiddag het zelfde probleem en uit eindelijk heb ik de optie wissen uitgevoerd en daarna lukte het wel .

Maar of dat de truuk was weet ik niet zeker.

poltol
door poltol - Sep 26, 2007 om 18:48
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

De "truuk" van johanpc pas ik ook regelmatig toe en daarna brand het als een tierelier. Op één of andere manier snapt het brand progje het pas, als dat progg eerst zelf opruiming heeft gehouden op de CD/DVD.

Dat het mag lukken, poltol

freya
door freya - Sep 26, 2007 om 18:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als je Nero gestart hebt, kies dan boven in het scherm (in het pull-down menuutje) je brander. Waarschijnlijk staat daar de image-recorder geselekteerd?
De image-recorder maakt van de 'te branden' iso (of andere bestanden) weer een 'image-bestand' en dat is nu net niet de bedoeling.
Dus, zorg dat dáár je brander is geselekteerd en volg dan de aanwijzingen uit mijn vorige antwoord.

Freya

spleetoog
door spleetoog - Sep 26, 2007 om 19:01
130 Antwoorden / 0 Vragen

misschien moet je ook een up-date uitvoeren van Nero , moest ikzelf pas ook.
daarna ging alles weer goed

henk14
door henk14 - Sep 26, 2007 om 19:28
163 Antwoorden / 85 Vragen

Vixen1 jij krijg de hoofdprijs. Hiep hoera hij is gebrand en speelt Die Hard 4 in dvd kwaliteit, geweldig mensen heel erg bedankt voor jullie reacties. Alleen nou heb ik een probleem ik heb met men stomme kop Deamen tools geinstalleerd en er weer snel af gekeild. Maar hoe krijg ik nou die virtuele speler er weer af, weet iemand dit ?

gr. Henk

vi
door vixen1 - Sep 26, 2007 om 19:28
3 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan hiervoor ook alcohol120% gebruiken en dan de tweede optie image branden via een wizard.

de
door den - Oct 11, 2007 om 22:34
8 Antwoorden / 0 Vragen

In Ubuntu Linux: klik met je rechtermuisknop op het .iso bestand en selecteer "Write to Disk". Je hoeft er niks voor te installeren :)

Onder Windows moet je eerst het programmaatje ISO RECORDER van Alex Feinman installeren, gratis te downloaden vanaf http://isorecorder.alexfeinman.com/isorecorder.htm . Let even op dat je de juiste versie installeert. Als je dat hebt geïnstalleert, klik met de rechtermuisknop op de ISO en kies "Copy image to CD".

henk14
door henk14 - Oct 12, 2007 om 11:03
163 Antwoorden / 85 Vragen

Bedankt den maar ik heb het ideale brandprogramma gevonden het heet InfraRecorder, hiermee is alles heel gemakkelijk te branden iso, dvd, mp3 noem maar op. Heb dit via de digitalerevolutie gevonden. Echt een aanrader werkt heel gemakkelijk een kwestie van slepen en branden maar.

gr. Henk