door wimzoon1934 Jun 14, 2015 om 16:41
Computers & telefonie

Items in ABC volgorde plaatsen

IK heb een Word document aangemaakt in Microsoft 7.
De items staan niet in de ABC volgorde.
Hoe kan ik op een eenvoudige manier .de items in de ABC volgorde plaatsen ?
Graag uw reactie

WZ

2698 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jun 14, 2015 om 16:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Weet niet precies welke versie van Word dit betreft. Maar in het algemeen is het gewoon een kwestie van alle te sorteren items selecteren en dan voor sorteren kiezen. In de Word versie die ik gebruik zit dat onder Start en is herkenbaar aan de letters A en Z boven elkaar met daarnaast een pijl naar beneden.

ho
door hopetobehelping - Jun 14, 2015 om 17:11
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste wimzoon1934,

hoop dat u iets heeft aan de volgende link, klik hier.

diumenge
door diumenge - Jun 14, 2015 om 17:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op zondag 14 jun 2015, 17:11]Beste wimzoon1934,

hoop dat u iets heeft aan de volgende link, klik hier.
Dat artikel gaat er wel vanuit dat de items in een tabel staan.

ja
door jacob130150 - Jun 15, 2015 om 11:20
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo
Ik zou het met selecteren, knippen en plakken doen

ab
door abbut - Jun 15, 2015 om 11:24
8 Antwoorden / 2 Vragen

Uitgaande van Word 2007 of hoger:

* Selecteer de tekst of alleen het gedeelte dat u wil sorteren.
* Klik op de A-Z knop in het tabblad Start (middenboven).
* U krijgt een paar keuzes in het dialoogvenster.
- Gangbaar is om op alinea's te sorteren.
- Oplopend is A-Z; aflopend is Z-A.
* Klik op OK.
* De tekst is gesorteerd op de beginletter van de alinea.

Dit werkt ook in een tabel of een opsomming

er
door erky - Jun 15, 2015 om 13:25
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi wimzoon1934,

Abbut heeft de beste tip wat mij betreft. Als je werkt in Microsoft Word, selecteer je alle regels die je wil sorteren, klik op het sorteersymbooltje en kies Veld1 en klik OK. Het sorteer symbooltje vind je in het lint onder Start, naast inspringen.

In een tabel kan je veel dieper sorteren. Die omweg kan je ook maken. Selecteer wederom alles wat je wilt sorteren. Klik nu (eventueel na Start) op Invoegen, kies dan het driehoekje (keuze mogelijkheid) onder Tabel en kies voor 'tekst naar tabel converteren'. Laat dan van harte de sorteertool los op de tabel en dan kan je er achteraf weer voor kiezen om de tabel om te zetten naar tekst. Dat gaat net even anders ...
Zorg dat de cursor in de tabel staat, kies bovenin Hulpmiddel voor tabellen / Indeling. Daar vind je de optie 'Converteren naar tekst'. Alineamarkering is een .

Succes,
Erky

frans1954
door frans1954 - Jun 15, 2015 om 20:28
41 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Ik zou het met selecteren, knippen en plakken proberen.

diumenge
door diumenge - Jun 15, 2015 om 20:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=frans1954 schreef op maandag 15 jun 2015, 20:28]

Beste,

Ik zou het met selecteren, knippen en plakken proberen.

Briljant...