tucker
door tucker Sep 1, 2011 om 14:22
Computers & telefonie

Java werkt niet goed

Sinds een paar dagen werkt Java blijkbaar niet meer zoals het hoort. Ik speel soms online Mahjong Classic bij Zylom of Spelletjes.nl en ik krijg ineens de melding dat Java niet goed werkt. Ik heb de nieuwste versie van Java gisteren gedownload (6v27) maar ook dit biedt geen soelaas.
Ook staat het Java pictogram niet meer onder "programma's" in het configuratiescherm. Ik heb me al dagenlang suf geGoogled, wie weet raad?
Mijn pc draait onder Windows 7.

3992 14 Rapporteer

birdies
door birdies - Sep 1, 2011 om 14:53
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Ook staat het Java pictogram niet meer onder "programma's" in het configuratiescherm. .........

Als Java niet bij je programma's staat, is het niet (goed) geïnstalleerd. Nog maar een keer proberen, zou ik zeggen.

edrick3
door edrick3 - Sep 1, 2011 om 15:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tucker,

Java verwijderen - liefst met Revo uninstaller en de 4e optie (gevorderden) gebruiken -.
Daarna opnieuw installeren.
Dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

Suc6

frelco
door frelco - Sep 1, 2011 om 19:01
28 Antwoorden / 4 Vragen

Op het ogenblik zijn er problemen met java in Google chrome, mozilla firefox en windows, ze zijn hiermee bezig

edrick3
door edrick3 - Sep 1, 2011 om 19:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@frelco,

Waar heb je dit 'nieuws' vandaan?
Heb net nog de laatste update binnengehaald met Firefox. Zonder problemen.

tucker
door tucker - Sep 1, 2011 om 20:06
136 Antwoorden / 10 Vragen

Bedankt voor de reacties tot dusver, maar ik heb al een paar keer alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Java werkt dan wel gewoon (behalve Zylom en andere spelletjes), maar het pictogram in het configuratiescherm komt daar niet mee terug in Windows 7.

tucker
door tucker - Sep 3, 2011 om 14:37
136 Antwoorden / 10 Vragen

En toen zweeg de menigte... ;)
Freya op vakantie?

edrick3
door edrick3 - Sep 3, 2011 om 15:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tucker,

Heb je soms W7 64bits?

Probeer dan eens de 32-bits IE (dat is c:\program files (x86)\internet explorer\iexplore.exe).

Of probeer IE eens te resetten:
Extra - Internetopties - tabblad Geavanceerd - knop 'opnieuw instellen'.

Suc6

birdies
door birdies - Sep 3, 2011 om 15:55
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Heb je al gekeken op Zylom, veelgestelde vragen/problemen oplossen? *klik* hier om daar naar toe te gaan.

tucker
door tucker - Sep 4, 2011 om 13:46
136 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 3 sep 2011, 15:04]@tucker,

Heb je soms W7 64bits?

Probeer dan eens de 32-bits IE (dat is c:\program files (x86)\internet explorer\iexplore.exe).

Of probeer IE eens te resetten:
Extra - Internetopties - tabblad Geavanceerd - knop 'opnieuw instellen'.

Suc6

Ik heb inderdaad 64 bits maar gebruik IE9 32 bits versie. Maar ook in de 64 bits versie van IE9 werkt Zylom niet.

Dat ik niet meer af en toe een spelletje kan spelen is tot daaraan toe, maar het grootste probleem is dat ik het Java ikoontje terug wil in mijn configuratiescherm...

tucker
door tucker - Sep 4, 2011 om 13:49
136 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 3 sep 2011, 15:55]Heb je al gekeken op Zylom, veelgestelde vragen/problemen oplossen? *klik* hier om daar naar toe te gaan.

Uiteraard heb ik dat allemaal al geprobeerd, ik probeer altijd uitvoerig om zelf dit soort problemen op te lossen (meestal met succes door heel veel geGoogle). Zo heb ik ook op de Java-site(s) uitvoerig gezocht, maar helaas nog geen oplossing gevonden.

edrick3
door edrick3 - Sep 4, 2011 om 14:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tucker,

Heb je dit gelezen?

tucker
door tucker - Sep 5, 2011 om 07:56
136 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 4 sep 2011, 14:31]@tucker,

Heb je dit gelezen?

Uiteraard!
Ik gebruikte altijd Java 32-bit en dat werkte prima, maar voor de zekerheid had ik na het verdwijnen van het pictogram en het niet werken van Zylom ook de 64-bits versie geïnstalleerd. Met helaas nog steeds geen ander resultaat.

tucker
door tucker - Sep 28, 2011 om 10:17
136 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb eindelijk de oplossing gevonden. Misschien hebben anderen met hetzelfde probleem er iets aan.

Zylom probleem: ga naar de website, klik dan extra > instellingen voor de compatibiliteitsweergave, en voeg zylom.com toe. De spelletjes werken dan weer als vanouds.

PS: Het Java ikoontje in het configuratiescherm is op een gegeven moment spontaan teruggekomen.

edrick3
door edrick3 - Sep 28, 2011 om 17:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tucker,

Mooi dat het toch nog opgelost is.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.