tu
door tulpje Nov 6, 2011 om 18:06
Computers & telefonie

Java werkt niet

hallo experts
ik speel graag spelletjes op spelpunt. nu is het geval dat ik op de site een melding kreeg dat ik java opnieuw moet installeren. zo gezegd zo gedaan. nu is het geval dat ik die melding blijf krijgen terwijl ik java geinstalleerd heb. ik heb dit probleem vorige week al gehad en heb toen windows 7 helemaal opnieuw geinstalleerd ( was nodig ) java erop gezet en het heeft 3 dagen gewerkt. nu is hetzelfde probleem er weer. op mijn pc met xp heb ik die melding ook gehad en java geinstalleerd ( nieuwe versie ) en daar werkt het gewoon. het gaat om java versie 7 op spelpunt. het rare is als je op de site van java kijkt is er nog helemaal geen versie 7. ik heb dit ook bij spelpunt gemeld en al hun tips opgevolgd maar niks helpt. wat doe ik in gods naam verkeerd? ik zou het echt niet meer weten. wie kan mij helpen? alvast bedankt experts!

1372 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 6, 2011 om 18:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tulpje,

Heb je Java van de site van Spelpunt gedownload? Dát zou toch moeten werken lijkt me. Er staat links (naast Vip) een knop met download Java.

Probeer anders eens systeemherstel met een datum toen het nog wel werkte.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Nov 6, 2011 om 18:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tulpje,

Zie dat er helemaal rechts onderaan de pagina ook een download Java staat.

tu
door tulpje - Nov 6, 2011 om 18:24
69 Antwoorden / 53 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 6 nov 2011, 18:17]@tulpje,

Zie dat er helemaal rechts onderaan de pagina ook een download Java staat.

hoi edrick

ik heb alle mogelijkheden geprobeerd ook op de site maar niks werkt
het rare is dat op mijn pc met xp er geen enkel probleem was daar werkt het dus gewoon.

edrick3
door edrick3 - Nov 6, 2011 om 18:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tulpje,

Probleem is al eens eerder gemeld. Klik hier ter info.

tu
door tulpje - Nov 6, 2011 om 18:47
69 Antwoorden / 53 Vragen

ik heb het gelezen maar dit probleem gaat over verbinding
bij mij is het zo dat volgens spelpunt java geinstalleerd moet worden terwijl ik java op mijn pc heb staan en het gisteren nog gewoon werkte. ze komen met een update van java 7 maar die is op java.com nog niet te downloaden. met versie 6 udate 29 ( wat volgens java de laatste versie is ) kan ik dus nu niet meer spelen.

edrick3
door edrick3 - Nov 6, 2011 om 18:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tulpje,

Als ik het goed gezien heb krijg je via die link rechts onderaan de pagina van Spelpunt wel iets van '7'(?) - maar dat heb je denk ik al geprobeerd.

Blijft de mogelijkheid van systeemherstel.

Met vr.gr.

tu
door tulpje - Nov 6, 2011 om 19:15
69 Antwoorden / 53 Vragen

ook systeemherstel werkt niet zucht.............

tappie
door tappie - Nov 6, 2011 om 19:58
289 Antwoorden / 82 Vragen

Alhowel het waarschijnlijk niet DE oplossing isomdat u altijd heeft kunnen spelen, heb ik hetzelfde gehad, ik draai zowel de 32 als de 64 bits versie en op de 64 heb ik precies hetzelfde probleem,kan ook niet meer spelen,terwijl de 32 na de update het gewoon doet#ookopzoeknaareenoplossing

edrick3
door edrick3 - Nov 6, 2011 om 20:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tulpje,

Lijkt me nu een bevalletje van 'helaas - pindakaas'.

Zie op diverse fora dat er problemen zijn met Spelpunt en Java (en niet van de laatste tijd alleen).

Jammer, maar ik weet het verder ook niet.

Met vr.gr.

tu
door tulpje - Nov 6, 2011 om 21:15
69 Antwoorden / 53 Vragen

na het systeemherstel heb ik eerst java handmatig verwijderd. ook de map van java verwijderd. ik ben naar de engelse site van spelpunt ( gamepoint.uk ) gegaan en daar java gedownload. tot mijn grote verbazing doet ie het weer en kan weer spelen ook op spelpunt zelf. eerder vandaag had ik hem daar ook al gedownload maar geen succes. waar het nou precies aan gelegen heeft weet ik niet maar hij doet het in ieder geval weer. bedankt voor het meedenken!

edrick3
door edrick3 - Nov 7, 2011 om 10:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tulpje,

Mooi dat het toch nog gelukt is.
En nu maar hopen dat het blijft werken.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.