jv
door jvk Apr 26, 2008 om 12:26
Computers & telefonie

Kaartfout !

Beste deskundigen, ik heb 7 jaar geleden bij de Postbank een gratis prepaid mobieltje gekregen. Werkte altijd uitstekend, maar gaat nu vreemd doen. Ik ben er nogal aan verknocht en vind het onzin om een nw te kopen als er iets aan mijn probleem te doen is, ook al omdat ik zo'n mooi nr heb. Wat is mijn probleem:

Ik krijg steeds een ''kaartfout'', dan haal ik de simkaart er even uit, veeg er wat aan en stop hem weer terug, dat voldeed eerst wel, maar nu moet ik aan de gang blijven.

Ander probleempje is dat wanneer ik een lang (niet erg lang, maar 5 min. of zo) gesprek voer, ik word afgesloten, alleen als ik het snoertje in het stopc. stop tijdens het bellen, dan gaat alles goed. Maar ik ben natuurlijk niet altijd in de gelegenheid om dat t e doen en dan word ik afgesloten. Korte gesprekjes gaan goed.

Kortom: is mijn  vertrouwde mobieltje ''op'' of heeft iemand een goeie tip ? Het probleem van de kaartfout vind ik vervelender dan het 2e probleem omdat ik meestal erg kort bel.

3549 12 Rapporteer

kiran
door kiran - Apr 26, 2008 om 13:30
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jvk

Krijg het idee dat de accu aan het eind van zijn latijn is. Misschien even na vragen bij bv Primafoon .... en overwegen er een nieuwe in te zetten.

Groet, kiran

jv
door jvk - Apr 26, 2008 om 16:25
33 Antwoorden / 66 Vragen

is de accu dat snoer  waarmee ik hem oplaad, of bedoelt u dat deel dat je eruit kunt halen (ik dacht dat dat de sim kaart was !) digibeet, sorry.

jo
door joep873 - Apr 26, 2008 om 17:56
103 Antwoorden / 0 Vragen

De batterij loopt inderdaad op zijn eind, die kun je vervangen maar dat zal niet veel goedkoper zijn dan een eenvoudige nieuwe telefoon.
Mogelijk zijn ook de contacten van de SIM-kaart of het toestel vuil.
Als je een nieuwe telefoon neemt ben je niet automatisch je nummer kwijt, je kunt proberen om je oude SIM-kaart te gebruiken in een nieuw  toestel (kan alleen als nieuwe toestel "simlockvrij" is), of je kunt je oude nummer meenemen naar een nieuwe provider.

jcjoppe
door jcjoppe - Apr 26, 2008 om 18:22
279 Antwoorden / 59 Vragen

hoi JVK, Volgens mij heb je je kostenkimiet aan staan.dit staat bij Menu>tijd/kosten>kosten instellen>kostenlimiet of je hebt misschien persoonlijk beltegoed geactiveerd met menu>tijd/kostenbelkosten instellen>persoonlijk beltegoed. je moet deze waarden allebei op 0 zetten en je kan bellen zolang je maar wilt. Succes met uitzoeken, als het opgelost is lees ik het misschien nog wel...  Johan

jo
door joep873 - Apr 26, 2008 om 18:34
103 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat je de Siemens M35 hebt.
Door de schroef achterop een kwart slag te draaien kun je het klepje losmaken.
Je ziet nu een zwart blokje van 5x3,5 cm. Dat is de accu=batterij.
Als je die er uit haalt zie je in het ontstane gat linksboven een rood stukje plastic. Trek dat voorzichtig naar beneden.
In dat rode houdertje zit de SIM-kaart.
Zie handleiding om te zien hoe je alles terug moet plaatsen.

varabas
door varabas - Apr 26, 2008 om 18:46
450 Antwoorden / 35 Vragen

beste jvk,

Als je toestel de Siemens M35i is, deze werd toen door de Postbank verstrekt, dan kun je hier (KLIK>>  www.accu-shop.nl ) een accu kopen. Ik denk dat je tweede klacht namelijk de 7 jaar oude accu is!

De accu voor deze Siemens kost 17,99 euro (geen verzendkosten)

Succes,

Bassie (heeft geen aandelen bij deze accu shop)

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 26, 2008 om 23:30
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag jvk,

Vuile simcard, b.v. door rookaanslag/luchtvervuiling:
Een probaat middel om card-edge contacten, dat zijn platte contacten op printplaat welke meestal verguld zijn, te reinigen is deze te gummen. Dus poetsen met vlakgom. Een paar maal over de contacten wrijven met gum volstaat. Gumresten niet wegblazen, doch met een schone zakdoek of wattenstaafje wegpoetsen.

Wordt al 30 jaar zo gedaan, ook met insteekkaarten in PC.

Het andere probleem duidt inderdaad op een slechte accu.

Hardware ERror MAN.

ph
door phinder - Apr 27, 2008 om 00:28
433 Antwoorden / 4 Vragen

Vuile simcard, b.v. door rookaanslag/luchtvervuiling:
Een probaat ......

........ wattenstaafje wegpoetsen.

Wordt al 30 jaar zo gedaan, ook met insteekkaarten in PC.

Echt waar ? al 30 jaar simkaarten en insteekkaarten van PC's schoongemaakt :P dat zullen flinke jongens zijn geweest ;)

Ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt... maar gezien het feit dat de TS een echte digibeet is, gaat deze oplossing wel wat ver ;)

Gr. Phinder

edwardus
door edwardus - Apr 27, 2008 om 01:13
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ja dit is inderdaad een overleden accu. Ik heb hetzelfde toestel gehad (heb 'm zelfs nog) en heb na 5 jaar de accu maar 's vervangen door een 2x zo krachtige Li-Polymer accu voor momenteel ca. €12 incl. verzending. Zie www.accuplus.nl. Er is ook een gewone Li-Ion 1900mAh voor ca. €10. Het bestellen ging heel netjes, 1 dag na overmaken met de post in huis.

Wist je trouwens dat Siemens de accu's maar voor 6 maanden bedoelde? Het was dan eigenlijk de bedoeling dat je dan een originele Siemens accu van 600mAh voor €25 ging kopen....
Dan is 7 jaar helemaal niet gek.
Bij de mijne is ook het weekgemaakte plastic van het batterijklepje helemaal vergaan, daardoor blijft-ie ook niet goed dichtzitten. Met een hoesje eromheen gaat het wel weer.

De "kaartfout" kan ook met vieze contacten te maken hebben, maak deze eens schoon met alcohol of contactspray, zowel de contactpunten van de simkaart als in de telefoon.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 27, 2008 om 10:07
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Phinder:

Ik merk wel dat je pas komt kijken......

Card-edge connectoren waren er al eind 60-er jaren. Als je het niet geloofd dan kom hier maar kijken in m'n "museumpje". Bewaar ik speciaal voor eigenwijze nieuwkomers als jij.....
PC? Midden 70-er jaren. Dus probaat.

@ edwardus:

Als je contactspray zoals 61 van Kontaktchemie adviseert, schrijf er dan meteen bij dat het troep is dat koper aantast welke alleen het vuil op contactvlakken losweekt, naar niet verwijdert. Het wordt alleen een vette troep die nóg meer rotzooi op contacten brengt. De troep kan afgevoerd worden met WL van Kontaktchemie of Isopropanol middels een (papieren) doekje of wattenstaafje. Doe je dit laatste niet, is het middel contactspray tijdelijk een oplossing, maar op termijn erger dan de kwaal.
H.

jv
door jvk - Apr 27, 2008 om 11:29
33 Antwoorden / 66 Vragen

hrdwerrorman: beste reactie, alle andere ook trouwens hoor, maar ik heb nu het printplaatje (wist eerst niet eens waar dat zat !) schoongemaakt en nu is alles weer ok. 2e probleem; dat ik niet zo'n lang gesprek kan voeren, ok dan, mobieltjes zijn er toch voor de korte gesprekjes? als het te gek wordt, koop ik een nw accu, maar de kaartfout is opgelost, was het belangrijkste.

jv
door jvk - Apr 27, 2008 om 11:31
33 Antwoorden / 66 Vragen

edwardus: bedankt, grappig dat verhaal van het halve jaar van Siemens. Dan is 7 jr idd niet zo gek. Ik houd het even in de gaten van die 2x zo sterke accu. de kaartfout was het grootste probleem.