kriekra
door kriekra Oct 5, 2013 om 16:05
Computers & telefonie

Kan beveiligingsupdates Windows niet installeren

Ik kan op mijn laptop geen beveiligingsupdates van Windows meer installeren. Het gaat om Windows Vista. Hij geeft steeds foutcode 8007371B. Via Windows help en ondersteuning krijg ik het ook niet voor elkaar om de updates te installeren.
Wie weet raad? Alvast bedankt.

2022 23 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 5, 2013 om 17:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kriekra,

Kijk eens hier.

Suc6

jo
door jozu - Oct 5, 2013 om 17:48
72 Antwoorden / 2 Vragen

Register terug zetten en opnieuw updaten.
Werkt dit niet dan een nog oudere register terugzetten.
Dit is het eenvoudigste oplossing.

edrick3
door edrick3 - Oct 5, 2013 om 18:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jozu,

Register terugzetten??????

kriekra
door kriekra - Oct 5, 2013 om 20:36
204 Antwoorden / 64 Vragen

Allereerst bedankt voor de reacties, maar:
@edrick3, de suggesties die worden gegeven in de link die je hebt geplaatst, daar kan ik helaas niet zoveel mee. Ze geven aan: sfc en chkdsk in cmd. Dat is voor mij abracadabra. De installatie cd van Vista heb ik niet meer. Verderop hebben ze het ook nog over system cdk, maar daarvan weet ik niet wat het is???
@jozu, Ik weet niet wat je bedoelt met register terugzetten. En hoe dat dan zou moeten?

Ik ben niet zo'n computer expert, kan ik aub nadere uitleg krijgen?
Alvast bedankt.

aurora1
door aurora1 - Oct 5, 2013 om 22:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@kriekra, lees even hier (klik). Misschien lost dat het probleem op.

aurora1
door aurora1 - Oct 5, 2013 om 22:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Klik hier voor nog wat informatie over chkdsk (afkorting voor check disk). Cmd is overigens de afkorting van command;

wendy-claire
door wendy-claire - Oct 6, 2013 om 04:11
619 Antwoorden / 29 Vragen

Is het tijdperk VISTA qua updates niet ten einde?!

diumenge
door diumenge - Oct 6, 2013 om 09:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=wendy-claire schreef op zondag 6 okt 2013, 04:11]Is het tijdperk VISTA qua updates niet ten einde?!
Nee hoor. LINK

Ik gebruik zelf ook nog Vista en sommige updates worden bij mij ook niet geïnstalleerd, ik verberg ze dan maar...

zw
door zwaardvis - Oct 6, 2013 om 11:36
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik ben er mee gestopt om te updaten. Heb 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 en meer al dan niet virtuele PC's en het zou een dagtaak zijn constant alles te updaten. Je wordt er compleet gestoord van. Lekker rustig zo en het blijft vertrouwd en nooit problemen meer. Zo en laat nu de boze reacties maar komen.....

diumenge
door diumenge - Oct 6, 2013 om 11:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@zwaardvis, waarom zouden er boze reacties volgen? Heb je een beetje aandacht nodig?

wendy-claire
door wendy-claire - Oct 6, 2013 om 13:00
619 Antwoorden / 29 Vragen

Staat de instelling 'automatische updates installeren' toch niet op uit ingesteld?

edrick3
door edrick3 - Oct 6, 2013 om 13:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kriekra,

Kijk dan eens of je de betreffende updates handmatig kunt installeren:

Controleren of er Windows -updates zijn
U kunt Windows Update als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Alle programma's en klik op Windows Update.

Klik in het linkerdeelvenster op Controleren op updates en wacht terwijl Windows controleert of er nieuwe updates zijn voor uw computer.

Als er updates worden gevonden, klikt u op Updates installeren. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging

Suc6

kriekra
door kriekra - Oct 6, 2013 om 15:30
204 Antwoorden / 64 Vragen

Ik heb zowel het advies van aurora1 en edrick 3 opgevolgd, maar ik blijf de melding krijgen dat het updaten is mislukt met genoemde foutcode. Wat kan ik nog meer proberen?

aurora1
door aurora1 - Oct 6, 2013 om 22:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk dan eens of je hier (klik) iets aan hebt.

kriekra
door kriekra - Oct 7, 2013 om 14:56
204 Antwoorden / 64 Vragen

@aurora1: Helaas heeft dat ook niet geholpen, ik blijf nog steeds dezelfde foutmelding krijgen als ik de nodige updates wil installeren.

aurora1
door aurora1 - Oct 7, 2013 om 15:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dit (klik) vond ik ook nog.

aurora1
door aurora1 - Oct 7, 2013 om 15:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En deze fixit (klik).

kriekra
door kriekra - Oct 8, 2013 om 14:58
204 Antwoorden / 64 Vragen

@aurora1: Bedankt voor het meedenken. Ik heb beide fixen geïnstalleerd, maar nadat ik opnieuw opgestart was en de updates wilde installeren, kreeg ik weer diezelfde foutmelding. Om gek van te worden. Alle instellingen staan voor zover ik kan zien goed. Zou ik misschien een virus o.i.d. op m'n laptop hebben die beveiligingsupdates blokkeert?

edrick3
door edrick3 - Oct 8, 2013 om 18:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kriekra,

Zou ik misschien een virus o.i.d. op m'n laptop hebben die beveiligingsupdates blokkeert?

Lijkt me stug, maar je kunt natuurlijk altijd even je virusscanner laten scannen.

En scan dan ook eens met MBAM. Klik onder FREE

aurora1
door aurora1 - Oct 8, 2013 om 20:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor het scannen Mbam eerst even updaten.

wendy-claire
door wendy-claire - Oct 8, 2013 om 20:53
619 Antwoorden / 29 Vragen

Schakel de (dubbele) firewall eens tijdelijk uit.

kriekra
door kriekra - Oct 9, 2013 om 13:31
204 Antwoorden / 64 Vragen

Nou, het is gelukt hoor! :-) Mijn eigen virusscanner (Eset NOD32, nog een betaalde ook) vond niets, en de gratis scanner van MBAM vond dus wel een hoop troep, paar trojans, malware en nog meer ongure software. Dat heeft ie verwijderd, en nadat ik opnieuw had opgestart, kon ik probleemloos de updates binnen halen. Hij gaf zelfs aan dat er 18 belangrijke updates beschikbaar waren, en voorheen waren dat er 3.
Iedereen nogmaals bedankt een een fijne dag toegewenst!

edrick3
door edrick3 - Oct 9, 2013 om 13:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kriekra,

Mooi zo. Eindelijk opgelost.
Blijkbaar heeft MBAM dus toch wat troep opgeruimd.
Overigens scant MBAM op iets anders dan je virusscanner!
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.