jipenjanneke
door jipenjanneke Aug 30, 2011 om 15:31
Computers & telefonie

Kan bijlage niet openen

Goede middag.
Sinds een tijdje kan ik in de mailbox (Outlook Express) de
ene bijlage wel openen en de andere bijlage niet.
Bij de laatste krijg ik de gegevens: "er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Mapopties van het Configuratie-scherm" Maar daar staat zoveel, WAT precies moet ik dan aanklikken of WAT moet ik doen?

m,.vr.gr.
Marjan

3170 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 30, 2011 om 16:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jipenjanneke,

Mocht het om een pps gaan dan moet je natuurlijk wel het programma op je computer hebben staan om dit te openen.
Voor een pps kun je de powerpointviewer hier downloaden.
Mocht het om een .pdf bestand gaan, dan heb je (bv.) Adobe Acrobat Reader nodig, enz.

edrick3
door edrick3 - Aug 30, 2011 om 16:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jipenjanneke,

Kijk wat de extensie is van de bijlage die je niet kunt openen.
Dus: wat staat er achter de . bv. jpg, pdf, pps
Je kunt ook naar het symbooltje kijken dat er voor staat.
Is dat bv. .pps dan betekent dat dat het een powerpoint is.

Ga naar Start - Configuratiescherm - Mapopties.
Klik op tabblad Bestandstypen.
Scroll naar beneden totdat je de extensie/ het symbooltje gevonden hebt die je wilt openen.
Klik deze aan.
Je ziet dan aangegeven waar deze mee geopend wordt.
Klik op wijzigen en kies het programma waarmee jij dit wilt openen.
Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Suc6

jipenjanneke
door jipenjanneke - Aug 30, 2011 om 17:02
143 Antwoorden / 78 Vragen

Bedankt Edrick!!!

Het is heel duidelijk uitgelegd en is het daarom nu ook eindelijk gelukt! Daarbij weet ik nu ook voor de toekomst hoe het moet.

m.vr.gr.
Marjan

edrick3
door edrick3 - Aug 31, 2011 om 10:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jipenjanneke,

Mooi dat het gelukt is.
Graag gedaan.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

toselien
door toselien - Aug 31, 2011 om 11:53
12 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Edrick,
Is er ook een oplossing voor de bijlagen die ík niet kan openen ? De meeste bijlagen openen bij mij in Microsoft Office Home and Student 2007. Om de bijlagen te kunnen bekijken moet ik een 25-cijferige productcode invullen, welke ik niet heb. Als ik dit wegklik kan ik wel de plaatjes/foto's/filmpjes bekijken, maar de achtergrondmuziek verdwijnt. Bovendien vind ik het hinderlijk steeds die vraag te krijgen.
Ik hoopte dit probleem op te lossen door powerpointviewer te downloaden, maar dat blijkt niet te werken.
Heb je voor mij ook een advies ?
Alvast bedankt.
Toselien.

kr
door kreeftje - Aug 31, 2011 om 12:49
86 Antwoorden / 36 Vragen

Dag Edrick3,

Ook namens mij bedankt want ik zit met precies hetzelfde probleem als jipenjanneke!
Ik ga straks ook powerpointviewer installeren want het zijn bij mij inderdaad alle pps bijlagen die ik niet kan openen.
Nogmaals: bedankt!

edrick3
door edrick3 - Aug 31, 2011 om 13:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kreeftje,

Denk dat het downloaden van de viewer je probleempje wel zal oplossen. Suc6 ermee.

@toselien,

Blijkbaar heb je geen legale Microsoft Office Home and Student 2007 (meer). De proeftijd is waarschijnlijk voorbij.
Het downloaden van de viewer zou dan toch de oplossing moeten zijn, maar .... dan wel via de in het 1e antwoord hierboven gegeven oplossing aangeven dat je wilt dat de pps-jes geopend moeten worden via de viewer. Waarschijnlijk staat er nu dat ze geopend moeten worden met Microsoft Office Home and Student 2007.
Suc6

kr
door kreeftje - Aug 31, 2011 om 13:25
86 Antwoorden / 36 Vragen

Het is inderdaad al gelukt!!
Ik kan nu de bijlagen allemaal (ik had ze zo lang opgeslagen) bekijken en het was een fluitje van een cent en dat voor mij, als digibeet zijnde!
Hoera voor Edrick.....

edrick3
door edrick3 - Aug 31, 2011 om 13:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kreeftje,

Mooi zo. Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

lijnvb
door lijnvb - Aug 31, 2011 om 13:59
27 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo edrick3. Omdat jij zulke goede oplossingen biedt heb ik ook een vraag over bijlagen. Bij mij komt het voor dat ik een bijlage die ik via een website (bijv. reizen) krijg en waarvoor ik op een link moet doorklikken, niet kan openen. Soms lastig als het een eticket betreft of zo. Volgens mij heeft dat met mijn beveiliging te maken, maar ik kan niet vinden hoe ik dat anders moet instellen. Ik ben wat dat betert ook een digibeet en mijn hoop is op jou gevestigd. Waarvoor alvast dank!

edrick3
door edrick3 - Aug 31, 2011 om 14:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lijnvb,

Je kunt deze vraag beter even apart stellen. Is een andersoortig probleem dan 'Bijlage'.
Geef als vraag bv.: Kan link in mail niet openen.
Vermeld dan ook even je besturingssysteem, browser en mailprogramma.

Met vr.gr.

lijnvb
door lijnvb - Aug 31, 2011 om 14:35
27 Antwoorden / 2 Vragen

Ga ik doen. Thnx voor de tip.

toselien
door toselien - Aug 31, 2011 om 15:32
12 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Edrick,
Ik heb Windows 7 en daarin kan ik het tabblad Bestandstypen niet vinden onder
Mapopties.
Gelukkig ben ik niet de enige digibeet, dus durf ik het wel te vragen: kan ik Microsoft Office Home and Student 2007 veilig verwijderen en alleen Powerpoint gebruiken ?
Dat hele Office-gedoe gebruik ik toch niet, ik heb voldoende aan mijn ouwe vertrouwde MS Works.
Ik ben benieuwd naar je antwoord.
Alvast bedankt ervoor.
Toselien.

edrick3
door edrick3 - Aug 31, 2011 om 15:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@toselien,

.....kan ik Microsoft Office Home and Student 2007 veilig verwijderen en alleen Powerpoint gebruiken ? .....
Ja (dus toch een probeerversie?). Neem aan dat je met powerpoint de viewer bedoelt zoals eerder hierboven aangegeven.

Vwb de Bestandstypen:
In Windows 7 ga je naar Start / Standaardprogramma’s en klikt op de bovenste optie 'Uw standaardprogramma’s instellen'.
Klik dan op Standaardprogramma selecteren. Het venster Openen met verschijnt. Scroll eventueel omlaag tot je het kopje Andere programma’s tegenkomt en klik op het pijltje dat erachter staat.

Met vr.gr

dejong.lexmmond
door dejong.lexmmond - Aug 31, 2011 om 21:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

een goede pdf-reader welke tevens maar klein bestand is, is foxit reader http://www.filehippo.com/download_foxit/ Niet de reclame aanklikken op deze site maar rechts boven in staat de download van foxit, de laatste uitgebrachte versie en gratis.
Tevens heeft foxit gratis programmaatjes om pdf te maken, wijzigen, omzetten naar .doc bestanden enz enz.