jan-w
door jan-w May 14, 2010 om 17:18
Computers & telefonie

Kan dat zo maar xs4all?

Ik wil overstappen naar xs4all internet en bellen. Xs4all regelt alles, ook telefoon overzetten met nummerbehoud en ze sturen een monteur om alles aan te sluiten. Ik ben niet technisch, dus dat was een mooie aanbieding. Maar nu kan ik al een week niet meer bellen en dat kan pas weer als de monteur tijd heeft om alles aan te sluiten. Of ik moet het zelf doen, met alle gevolgen van dien en dat was ook niet de afspraak, als ik het zelf kon had ik wel een goedkope provider genomen.
Als een een e-mail daarover stuur geven ze een nietszeggend antwoord en er staat bij dat ik moet bellen als ik meer wil weten. Maar dat kan ik dus niet.
Wie heeft bedacht dat xs4all goed is, ik vind het een ellende.

1949 21 Rapporteer

tdehond
door tdehond - May 14, 2010 om 17:26
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Is er wel een datum geprikt waarop de monteur langs komt om telefonie te herstellen?

Ik lees dat u niet meer kunt bellen
Telefoon heeft het wel gedaan?

Zitten alle draden goed vast?

Probeer eens of u het kunt oplossen door modem en bij draadloze telefoon ook telefoon te resetten.
Modem: stekker eruit half minuutje wachten
stekker er weer in en wachten tot alle lampjes weer branden.
telefoon: stekker uit oplader eruit en batterijen telefoon eruit Even wachten batterijen er weer in adapter er weer in.

Kijk eerst of het resetten van het modem alleen helpt.

birdies
door birdies - May 14, 2010 om 19:01
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Ik lees dat u niet meer kunt bellen............

Ik vermoed dat er nog niets is aangesloten, maar dat ts al afgesloten is door de vorige provider. Zo begrijp ik het in ieder geval.

Als je de spullen van xs4all al in huis hebt, zou ik het lekker zelf proberen. Zo moeilijk is dat allemaal niet. Er zit altijd een handleiding bij.

jan-w
door jan-w - May 14, 2010 om 20:00
25 Antwoorden / 8 Vragen

Het vreemde is dat ik wel gebeld kan worden, ik kan alleen niet zelf bellen. In de brief van xs4all staat dat ik nu al bel via xs4all (niet dus) en nog gebeld wordt via de oude provider. Daar werkt het dus nog wel.

Ik heb juist gekozen voor xs4all omdat daar allles door een monteur geinstalleerd wordt. Als ik het zelf doe heb ik straks misschien ook geen internet meer. Ik ben al zo voorzichtig geweest om internet nog niet op te zeggen, ik betaal nu dubbel omdat ik er zeker van wil zijn dat het allemaal blijft werken. En dan gaat xs4all er zo mee om. Het valt me erg tegen.

birdies
door birdies - May 14, 2010 om 20:03
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Welk merk modem heb je?

erik008
door erik008 - May 14, 2010 om 20:19
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Heb je in het service center uitgaande gesprekken wel aan staan?

birdies
door birdies - May 14, 2010 om 20:24
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=erik008 schreef op vrijdag 14 mei 2010, 20:19]Heb je in het service center uitgaande gesprekken wel aan staan?

Waarom denk je dat ik naar het gebruikte modem vraag? Dan kan ik hem n.l. de exacte link geven.

ha
door hansis55 - May 15, 2010 om 20:57
10 Antwoorden / 3 Vragen

Ook ik denk dat Uw 'oude'provider alles al heeft afgesloten.Ook lees ik dat de monteur nog niet is geweest. Ik heb precies dezelfde overstap gemaakt. en...zonder problemen.
Als U w vorige provider telefonie heeft afgesloten zult U moeten wachten tot de service montuer langs is geweest. Mijn ervaring is dat deze pas weg gaat als alles werkt. U kunt ook een email sturen met de vraag of ze per email opheldering willen geven omdat U niet kunt bellen en niet in het bezit bent van een mobiele telefoon (gok ik)
U kunt op de website van xs4all zien hoe het erbij staat met Uw bestelling.
Is de monteur wel geweest is het aan en uit zetten van het moden ook het proberen waard

jan-w
door jan-w - May 16, 2010 om 11:49
25 Antwoorden / 8 Vragen

Fijn dat iedereen zo meedenkt, dank daarvoor. XS4ALL zegt dat het komt omdat de lijn al opgeleverd is, maar bij mij nog niet is geïnstalleerd en dat komt omdat de monteur geen tijd had eerder te komen. Jammer dat dat bij het maken van de afspraak niet gezegd is, want ik heb toen gevraagd of het uitstel geen problemen zou geven en er werd mij verzekerd dat alles bij het oude zou blijven tot de monteur alles heeft overgezet. Het is een wat moeizaam contact met xs4all via de mail en bij het antwoord staat altijd dat ik moet bellen als ik meer wil weten. Maar dat kan ik dus niet. A.s. dinsdag komt de monteur, ik hoop dat het dan wordt opgelost.
Het modem is een FRITZ!Box Fon WLAN 7170.

birdies
door birdies - May 16, 2010 om 12:02
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Als je het zelf nog wilt proberen, kun je hier, klik lezen hoe dat moet.

Het is echt niet moeilijk.

sp
door speedy001 - May 16, 2010 om 12:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zelf abonnee bij xs4all en heb laatst mijn familie geholpen om via xs4all dezelfde aanbieding te nemen als u heeft gedaan. Ook toen was er veel onduidelijkheid over wat je nou van xs4all mag verwachten.
Dit is hoe de procedure echt in elkaar zit. Xs4all heeft ongeveer 4 weken nodig om de internetaansluitting te voltooien. Pas als de internetaansluiting werkend is opgeleverd kunt u pas gebruik maken van de telefoon. Om de 4 weken te overbruggen heeft u als het goed is een tijdelijke mobiele internetaansluiting gekregen wat door de monteur binnen een week afgeleverd zou worden. Met deze tijdelijke mobiele internet aansluiting kunt u geen gebruik maken van de telefoon.
Pas na ongeveer 4 weken als de aansluiting definitief gerealiseerd is komt er weer een monteur die het modem installeert en u met een werkend internet (op 1 computer) en een werkende telefoon moet achterlaten. De tijdelijke mobiele internetaansluiting wordt dan weer ongedaan maken!
Let daarbij goed op, want anders krijgt u straks ook nog rekeningen van ongeveer € 75 voor deze mobiele aansluiting en dat is denk ik niet wat u wilt. Ik moet toegeven dat voor mensen die hier niet veel van afweten het lastig is om wijs te worden uit deze procedure.
Als laatste kan ik u nog het volgende adviseren. U kunt via de xs4all site uw status van de aansluitingspocedure volgen. U heeft daarvoor uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig wat u van xs4all heeft gekregen. Ook kunt u tegen lokaal tarief (misschien mobiel of bij de buren) bellen met nummer 020-3987666 om meer informatie te krijgen over de status van uw
oplevering.
Het zal nog even duren, maar ik heb zelf veel goede ervaringen met xs4all. Een vriendelijke en professionele helpdesk die tegen lokaal tarief bereikbaar is. Ik hoop dat alles snel wordt opgelost,

Succes,

Frank van Bueren

erik008
door erik008 - May 16, 2010 om 12:35
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Als de oude vaste lijn er nog aan zit kun je daarover bellen door *111# voor het nummer te zetten.

jan-w
door jan-w - May 18, 2010 om 14:40
25 Antwoorden / 8 Vragen

Vandaag is de monteur geweest om alles over te zetten. Met internet is dat gelukt, voor zover ik het nu kan zien. Ik kan ook weer bellen, maar nu kan ik niet gebeld worden. XS4ALL heeft mij in de afgelopen week meermalen verzekerd dat vandaag alles in orde zou zijn, maar nu is het eigenlijk nog erger, want ik ben nu onbereikbaar. Bij xs4all moet je kiezen tussen kunnen bellen of gebeld kunen worden, beide gaat niet.

tdehond
door tdehond - May 18, 2010 om 14:48
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ jan-w
Al contact opgenomen met deze provider?
Het lijkt mij dat u kunt vragen om kosteloos opnieuw een monteur te sturen. :(

jan-w
door jan-w - May 18, 2010 om 14:58
25 Antwoorden / 8 Vragen

De monteur heeft al geprobeerd om het in orde te maken, maar hij kreeg het niet voor elkaar. Het heeft te maken met de nummerportering en al hebben ze me nog zo verzekerd dat dat geen invloed had op bellen of gebeld worden, het werkt niet.

tdehond
door tdehond - May 18, 2010 om 15:00
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Belt u nu met een tijdelijk nummer ( omdat u nu wel zelf kunt bellen, maar niet gebeld kan worden op uw eigen nummer)?

Vaak krijgt iemand een tijdelijk nummer als er problemen zijn rond de portering.

jan-w
door jan-w - May 18, 2010 om 15:12
25 Antwoorden / 8 Vragen

Nee, ik bel weer met mijn oude nummer. Intussen is iemand van de helpdesk aan het proberen om de zaak toch nog in orde te krijgen. Misschien moet ik daar niet zo negatief over denken, maar het is al een week mis, dan wordt het vertrouwen toch wel snel minder.

jan-w
door jan-w - May 18, 2010 om 20:45
25 Antwoorden / 8 Vragen

Hoera, ik kan bellen en gebeld worden. Het is nog niet helemaal in orde, ik moet stekkers verwisselen als ik van bellen naar gebeld worden wil, maar het werkt wel. Ik heb eindelijk die ene persoon van de xs4all helpdesk aan de lijn gekregen die wel weet wat hij doet. Hij heeft geregeld dat een monteur van KPN is gekomen en die heeft ervoor gezorgd dat mijn telefoon weer alles doet. Wat mij verbaasde was de snelheid waarmee een monteur hier was, binnen een half uur! Kennelijk moet je voor goed telefoonverkeer toch bij KPN zijn. Het bleek dat de monteur die in opdracht van xs4all hier alles heeft overgezet het niet helemaal goed heeft gedaan. Ik ben heel benieuwd of het vrijdag vanzelf weer werkt, want dan wordt de lijn geporteerd.

jan-w
door jan-w - May 22, 2010 om 12:28
25 Antwoorden / 8 Vragen

Ik had het kunnen weten, na portering van de lijn kan ik weer niets, niet bellen en niet gebeld worden. Weer een hele tijd met de helpdesk geprobeerd er wat van te maken en uiteindelijk gaat het, niet zoals het moet en met de telefoon in een andere kamer, wat erg ongemakkelijk is, maar het belt.
Ik sprak af het even aan te kijken en als ik wil komt er alsnog een monteur om het in orde te maken.
Maar dat lukt ook niet, en de helpdeskjongetjes en meisjes hebben er een groot plezier in op al mijn verzoeken nee te zeggen.

Wat een ellendig bedrijf.

tdehond
door tdehond - May 22, 2010 om 12:55
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Mogelijk wordt de service beter als u ( gedeeltelijke) restitutie van abonnementsgeld vraagt omdat de dienst niet goed functioneert.

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]

jan-w
door jan-w - Jun 9, 2010 om 09:26
25 Antwoorden / 8 Vragen

Vanochtend probeerde ik het zoveelste telefoontje naar xs4all, de medewerker begreep zelfs niet wat het probleem was en verbrak vervolgens gewoon het gesprek. Dat is gemakkelijk,de klant belt terug, zit weer oeverloos te wachten en naar een bandje te luisteren, waar xs4all aan verdient, en dan pakt een collega het gesprek. Gemakkelijk om zo je salaris te krijgen.

Bij bellen met xs4all krijg je een bandje waarop directeur Theo de Vries bedankt voor de eerste plaats in de tros-enquete. Lezen kunnen ze bij xs4all dus ook niet, want niet xs4all maar Zeelandnet behaalde de eerste plaats. En als het aan mij ligt staat xs4all volgende keer helemaal onderaan, zoveel ellende als dit bedrijf over je uitstort heb ik nog nooit meegemaakt.

tdehond
door tdehond - Jun 9, 2010 om 09:40
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Heeft u het al eens via de e-mail service geprobeerd?
Hier als dat tenminste ook werkt voor technische problemen rond telefonie.

Al restitutie van een deel abonnementsgeld gevraagd?

Dure provider voor een provider met zo'n slecht functionerende helpdesk.