empee
door empee May 18, 2023 om 20:38
Computers & telefonie

Kan ik outlook verwijderen ?

Ik heb constant problemen met Outlook, vooral om de nieuwe versie uit te proberen.
Wat kan er gebeuren, als ik Outlook helemaal verwijder?
Desktop met Windows 11 gebruik gmail.
Groetjes

4566 8 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - May 18, 2023 om 20:50
856 Antwoorden / 3 Vragen

Ja dat kan. Hou er wel rekening mee dat je alle mail die je in outlook hebt ontvangen kwijt. Daarom de tip die mails door te sturen.

Outlook verwijderen kan, maar hoe dat in Windows  11 gaat weet ik niet.
Mss via configuratiescherm, dan selecteer programma's, daarna programma's en onderdelen rechtsklik op outlookicoo tje en kies verwijderen

ro
door robert907 May 19, 2023 om 13:20
5 Antwoorden / Vragen

Mail doorsturen is niet nodig. Je kan ook een kopie maken van het .pst bestand. Hier in staat alle mail en de agenda. Of met Mailstore Home een kopie maken en later terugzetten.
Outlook verwijderen kan via Instellingen - Apps- Geïnstalleerde Apps.

sjjoppy
door sjjoppy - May 18, 2023 om 21:07
7193 Antwoorden / 3 Vragen

Outlook verwijderen:

Outlook verwijderen via het 7-stappenplan

Hieronder hebben we stap voor stap uitgelegd hoe je je outlook account verwijdert. Door de 7 stappen te doorlopen ben jij binnen 5 minuten van je Outlook account af.

    1. Ga naar de link van Outlook om je account te verwijderen. Deze vind je hier.
    2. Log in met het account dat je wilt verwijderen
    3. Controleer of het inderdaad het account is wat u wilt verwijderen
    4. Lees de tekst en vink de vakjes aan
    5. Geef een reden aan waarom je het account wilt verwijderen
    6. Selecteer ‘account markeren voor sluiting’.
    7. Sluit de website af

https://outlookverwijderen.nl/

hereistom
door hereistom - May 18, 2023 om 21:07
736 Antwoorden / 1 Vragen
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 18, 2023 om 21:24
2063 Antwoorden / Vragen

U zegt Outlook maar ik denk dat u het Windows mail programma bedoeld dat standaard in Windows zit. Waarom zou u die willen verwijderen? Die kunt u ook gewoon niet gebruiken, net zoals Edge standaard met Windows mee komt maar u ook Chrome kunt gebruiken als u dat wil. Het programma Outlook is onderdeel van Office kunt u wel simpel verwijderen. Mocht u van uw Outlook account afwillen kunt u dat opheffen op Outlook.com.

john devries
door john devries - May 19, 2023 om 12:27
218 Antwoorden / Vragen

Outlook mail hoef je niet te verwijderen . Probeer 1 keer de nieuwe versie uit en ga terug naar de oude versie als de nieuwe niet bevalt.

CP
door CPV - May 19, 2023 om 14:40
21 Antwoorden / Vragen

Welke Outlook? Door de handige terminologie van Microsoft er zijn er zoveel.
Outlook 2013, Outlook 2016, Outlook 2019, Outlook 2022, Outlook 365, Outlook.com en zoals Henkdezevende suggereerde, zou het ook Windows Mail kunnen zijn.

br
door brui0929 - May 27, 2023 om 20:02
635 Antwoorden / 10 Vragen

Ja met Revo uninstaller dit programma ruimt ook tijdelijke bestanden op.
Revo uninstaller maakt een een reserve kopie met deze kopie en verwijderd outlook daarna.

Ja
door Jaap Rotterdam - May 29, 2023 om 12:34
15 Antwoorden / 2 Vragen

Outlook is alleen een algemeen mail programma, waarop je allerlei soorten mail kunt ophalen.  Maar als je alleen gmail gebruikt, kun je ook gewoon gmail installeren.