le
door leodejager Feb 13, 2008 om 23:58
Computers & telefonie

Kan niet meer gebeld worden met telfort vast bellen

ik ben een tijdje geleden overgestapt van tele 2 naar telfort (20mb adsl+onbeperkt bellen met nummerbehoud),de eerste week werkte alles perfect,maar na een week kon ik niet meer gebeld worden,uiteraard de helpdesk gebeld,alle instellingen van mijn modem gecontroleerd,modem +instellingen waren in orde.nu ben ik dus 2 weken en 5 telefoontjes,dus +/- 50 euro kosten!,verder(het probleem zou bij kpn zitten)maar het werkt nog steeds niet.het is om gek van te worden,steeds krijg je te horen dat ze er mee bezig zijn ,maar is het nu zo moeilijk voor kpn om even de instellingen voor mijn nummer in een bepaald scherm aan te passen?zijn er nog meer slachtoffers zoals mij?,en wie weet waar het werkelijke probleem zit?ik zit er aan te denken om het telfort abonnement op te zeggen maar wie zegt mij dat  het probleem dan niet terugkomt bij mijn nieuwe abonnement omdat mogelijk bij kpn iets fout zit ?

2473 17 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edwardus
door edwardus - Feb 14, 2008 om 00:25
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Wat geeft de status pagina (http://192.168.1.254) van het modem nu aan? Is de SIP1 wel succesvol geregistreerd?


le
door leodejager - Feb 14, 2008 om 00:41
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

ja het modem is correct aangemeld/geregistreerd.


ik heb alle instellingen al diverse keren gecontroleerd ook ism de helpdesk,die kwam ook tot de conclusie dat het probleem elders zat.

edwardus
door edwardus - Feb 14, 2008 om 01:12
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Ben benieuwd hoe dan wel, want KPN heb je niet zo gek veel meer van doen.

Persoonlijk ben ik heel tevreden met Telfort (behalve dat ze nauwelijks reageren op emails) en zou het jammer vinden van de goeie deal, maar als Telfort er niet in slaagt je verbinding op te leveren dan kun je ze evt. in gebreke stellen en overgaan tot ontbinding als het niet tijdig wordt opgelost.

Nadeel is dan weer wel dat je een andere provider moet zoeken waar je óf geen KPN lijn nodig hebt, óf je mag weer €69 dokken voor een KPN lijn.

Kun je niet voorlopig bijv. een VoipBuster account registreren op je SIP2? Dat gaat ook prima en kun je na eenmalig €10 excl. BTW inleggen 120 dagen gratis bellen binnen Nederland (en een aantal andere landen).

Gebruik je het Zyxel modem van Telfort of een ander eigen modem (en welke)?

En, ook niet onbelangrijk, heb je er een router voor of achter gezet? Zo ja, laat die dan even weg. Begin zo kaal mogelijk.

edwardus
door edwardus - Feb 14, 2008 om 01:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

P.S. met VoipBuster kun je wel uitbellen, maar niet gebeld worden helaas.

Kun je wel zelf uitbellen naar gewone telefoons?



kroonmeester
door kroonmeester - Feb 14, 2008 om 02:20
457 Antwoorden / 45 Vragen
0

Op mijn werk - en de hele gemeente wil over - telefonie via VOIP, het kan soms een lange tijd stil, zeker als de buitenstaanders (collegae ambtenaren) ons proberen te bereiken en onbereikbaar zijn. M.a.w. het soms niet aan uw instellingen of aan uw computer, VOIP is gewoonweg nog kloten met veel kinderziektes (ook bij bedrijven).


Ik gebruik geen VOIP (meer), wel als proef gebruikt en binnen de proefperiode van 3 maanden (destijds Tiscali) binnen 1 week weer opgezegd en verwijderd.

edwardus
door edwardus - Feb 14, 2008 om 09:45
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Ik kan me nog voorstellen dat er ergens in een telefooncentrale moet worden ingeregeld dat als iemand je nummer draait dat dit dan niet naar jouw koperdraadje moet, maar naar de VoIP provider z'n apparatuur.


Dat het eerst wel gewerkt heeft suggereert dat je verbinding al correct was opgeleverd.


Vergeef me als dit als een stomme opmerking klinkt, maar je moet natuurlijk alle mogelijkheden af gaan: zit het snoer van het telefoontoestel in de wandcontactdoos van KPN, of zit deze in het modem van Telfort ingeplugd?

drevil
door drevil - Feb 14, 2008 om 11:13
225 Antwoorden / 14 Vragen
0

En wat ik hier ook nog niet benoemd zie: heeft u al eens geprobeerd het modem gewoon te resetten.
Klinkt misschien dom, maar heeft vaak effect. Gewoon even de stroom eraf halen en 5 tellen later weer erop zetten.



drevil
door drevil - Feb 14, 2008 om 11:13
225 Antwoorden / 14 Vragen
0

en achter "resetten" moet natuurlijk een "?"...


4711
door 4711 - Feb 14, 2008 om 12:44
885 Antwoorden / 2 Vragen
0

Met een verleng snoer via de buren bellen is goedkoper dan mobiel...

Dus de mobiele kosten kun je zo beperken!
Meestal word pas na een week de oude KPN verbinding verbroken en ga je echt VOIP bellen!
Dus is het wel goed aangesloten?
Niet op de telefoon uitgang maar die speciale op het modem?

Verder is niet elk toestel geschikt voor deze diensten, of staat een schakelaar op Puls?  Tone moet, en teveel en te zware toestellen met hoge aansluitwaarde kunnen ook het probleem veroorzaken, en door Uw toestel bij een andere via Internet bellende buur of familie te proberen weet je of het toestel goed is!

Juist omdat U de eerste week wel kon bellen vermoed ik dat ze omdat het normale signaal na ongeveer een week stopte dat U de telefoon lijn nog gebruikt in plaats van Voip...
Soms mag de splitter er tussen uit en geeft deze de problemen, dit mag pas na 2 weken als het normale signaal weg is!



la
door laptop - Feb 14, 2008 om 12:48
92 Antwoorden / 14 Vragen
0

zit bij kpn!~! heb precies het zelfde gehad!!

kpn heeft vergeten in de centrale modem (bel gedeelte) over te zetten! je belt dan eerste week met noodsysteem,maar dan moet je over naar telfort! wat dus niet gebeurt is!!



le
door leodejager - Feb 14, 2008 om 20:03
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

de eerste keer dat ik belde met de helpdesk had ik met een serieuse knul te maken ,we hebben toen alle mogelijke situaties uitgeprobeerd,dus het modem is goed,de instellingen staan goed etc,als ik ook naar mijn nummer bel staat er :"nummer niet in gebruik" in mijn display,en als ik van mijn huis nummer naar mijn mobiel bel dan staat gewoon mijn vaste nummer in de display dus het probleem moet echt bij kpn zitten volgens mij.nou ja ze zijn het nu aan het uitzoeken,ik wacht maar af.

le
door leodejager - Feb 14, 2008 om 20:08
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

hoe lang duurde het voordat het bij jou weer werkte?

edwardus
door edwardus - Feb 14, 2008 om 20:11
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Tja daar lijkt het dan wel op, want ook al heb je helemaal geen telefoon ingeplugd, dan nog krijg je uiteindelijk gewoon het antwoordapparaat als je je eigen nummer belt. Dat is niet het geval, dus de routering van het telefoonsignaal is niet correct.


drevil
door drevil - Feb 14, 2008 om 20:16
225 Antwoorden / 14 Vragen
0

Resetten heeft niks met goede instellingen e.d. te maken. Het is gewoon dat je de router(modem) even uitschakelt en daarna weer opnieuw opstart. De router meld zich opnieuw aan bij alle diensten en verteld de computer opnieuw dat ie er is.
Net als dat je de computer opnieuw op moet starten als je een nieuw programma installeert.
Maar ik neem aan dat het wel al eens geprobeerd is?




drevil
door drevil - Feb 14, 2008 om 20:20
225 Antwoorden / 14 Vragen
0

Resetten is dus eigenlijk niet het goede woord... Eerder opnieuw opstarten, rebooten...




le
door lelyhaven - Feb 26, 2008 om 18:33
3 Antwoorden / 5 Vragen
0

Hallo,


Ik kan vanaf activatie telfort vastbellen op 24 Januari niet gebeld worden vanaf het ipb netwerk van de kpn. Ik had eerst ipb kpn en heb het telefoonnummer meegenomen, er is iets fout gegaan bij de portering. Ook diverse telefoontjes naar de helpdesk uitgevoerd ben 39 Euro kwijt.


26 Februari het is nog niet opgelost!!! het ligt bij de KPN zegt een technisch medewerker van Telfort.


Ook is het bedrag voor internet en vastbellen al afgeschreven, dat gaat wel op tijd.


Ik begrijp niet waar de providers mee bezig zijn, en waarom het allemaal zo lang moet duren voordat het in orde komt, dit klopt toch niet!


Kunnen we niet als consumenten een stichting beginnen en een advokaat inhuren om te kijken of er tegen deze praktijken juridische stappen te ondernemen zijn.


De service waar de consument toch recht op heeft, is ver te zoeken!!


Ik wens u allen veel sterkte leve de privatisering en marktwerking!!!!     


  


 

edwardus
door edwardus - Feb 26, 2008 om 20:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Apropos: de marktwerking heeft er anders wel voor gezorgd dat ik vandaag bijv. naar de VS kan bellen voor 1cpm, in vergelijking met een jaar of 20 geleden ca. 500cpm.


In het geval van een door de provider(s) foute migratie zou ik zeker een schadevergoeding claimen, d.w.z. kwijtschelding van abonnement gedurende de periode dat het niet functioneerde en vergoeding van de extra gemaakte kosten (€39 bellen naar helpdesk).

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer