nonna
door nonna Oct 21, 2013 om 16:56
Computers & telefonie

Kan niet opstarten

Goede middag allemaal,
Ik probeer aan te melden en krijg vervolgens de melding, De service user profile-service verhinderd het aanmelden.
Gebruikers profiel kan niet worden geladen.
Ik heb mijn pc twee dagen niet gebruikt en er is ook niets veranderd.
Kan iemand mij vertellen wat er met mijn desk top pc aan de hand is en wat ik moet doen ????
Alvast bedankt voor de hulp

2594 10 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Oct 21, 2013 om 16:58
937 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien systeem herstel. Mijn ervaring is dat je Windows nu gewoon brak is en opnieuw geïnstalleerd moet worden, want deze fout komt na pak weg 2 maanden weer terug.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 21, 2013 om 17:01
4299 Antwoorden / 5 Vragen

"en er is ook niets veranderd."

Dat is sowieso niet goed.

aurora1
door aurora1 - Oct 21, 2013 om 17:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@nonna, kijk eens of je klik hier iets aan hebt.

vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Oct 21, 2013 om 17:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo nonna,

Start de computer op in Veilige Modus en pas systeemherstel toe met een datum van een paar dagen geleden.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Oct 21, 2013 om 17:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@nonna,

Opstarten in veilige modus voor XP:

» F8 toets:

Sluit Windows af en start de computer opnieuw op
De PC begint met opstarten. Druk nu een aantal malen achter elkaar op de F8 toets. Er verschijnt vervolgens een menu in beeld waarin een aantal opties geselecteerd kunnen worden
Kies nu met behulp van de pijltjestoetsten op je keyboard voor de optie Veilige modus en druk vervolgens op de Enter-toets
De computer wordt nu in veilige modus opgestart. Wanneer je de taken uitgevoerd heb die je moest doen, start je de computer opnieuw op. De normale modus wordt dan weer geladen.

voor Vista/W7:

Het opstarten van Windows Vista en Windows 7 in veilige modus gaat ongeveer op dezelfde wijze als bij Win. XP. Ook hier kunnen we de F8 toets indrukken tijdens het opstarten of de Systeemconfiguratie tool gebruiken.

» F8 toets:

Sluit Windows af en start de computer opnieuw op.
De PC begint met opstarten. Druk nu een aantal malen achter elkaar op de F8 toets. Er verschijnt een menu in beeld met een aantal opstartmogelijkheden.
Kies hier voor Veilige modus met behulp van de pijltjestoetsen en druk daarna op Enter.
Windows wordt vervolgens in veilige modus opgestart. Voer de gewenste taken uit en start daarna de computer opnieuw op om terug te keren in de normale modus van Windows.

Suc6

nonna
door nonna - Oct 21, 2013 om 23:23
45 Antwoorden / 23 Vragen

Hoi Edrick3 en Aurora1,
Zoals gewoonlijk schieten jullie mij te hulp, dank hiervoor.
Ik heb in eerste instantie de systeem herstel gedaan maar dit maakte niets uit.

Daarna ben ik begonnen met de link van Aurora en ben bij het punt aanbeland dat ik mijn bestanden uit C naar een nieuwe account moet kopiëren en dat lukt mij niet.
Als ik in C naar gebruikers ga staat mijn nieuwe account er niet tussen terwijl bij het opnieuw opstarten de account wel als nieuwe derde account in beeld staat.
Ik ben dus met punt twee bezig, herstellen is punt 1 en herstellen punt twee.

Ook snap ik niet hoe dit kan ontstaan terwijl je de pc een paar dagen niet hebt gebruikt .
Weet je misschien wat ik nu moet doen Aurora???

aurora1
door aurora1 - Oct 22, 2013 om 00:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het enige dat ik nog kan bedenken is bijv. foutcontrole met repair laten lopen en kijken of dat iets oplevert. Duurt lang en niet onderbreken. Het andere dat me te binnen schiet is bijv. de reset van @gsm, kijk daarvoor hier (in het groen) dat werkt soms voor meerdere problemen.
Kijk ook eens via Start - zoeken - msconfiguratie - opstarten of allerhande mee opstart wat niet nodig is. Bijv. Skype, Java, Adobe enz. en vink die uit.
Je zou ook voor de zekerheid eens met Mbam kunnen scannen.

be
door benno155 - Oct 25, 2013 om 13:11
60 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 21 okt 2013, 17:06]@nonna, kijk eens of je klik hier iets aan hebt.

vr.gr.

Methode 1: Het gebruikersaccountprofiel herstellen
Dit is in ieder geval een werkende oplossing, deze heb ik al bij meerdere Windows-pc's gebruikt

nonna
door nonna - Oct 25, 2013 om 20:45
45 Antwoorden / 23 Vragen

Heb vanmiddag mijn pc opgehaald bij de pc monteur, het blijkt door AVG te komen.
Na zelf drie dagen bezig te zijn geweest, lukte het mij niet om de bestanden over te zetten naar de nieuwe account en heb ik het opgegeven.
Bij de monteur bleken al zeven personen te zijn geweest met precies hetzelfde probleem.
Het blijkt dat het wordt veroorzaakt door een foute update van AVG en hij heeft die dus verwijderd en alles weer
Goed erop gezet.
Ik heb nu virus bescherming van Microsoft zelf.
Ik hoop dat jullie wat aan dit bericht hebben en bedankt voor de hulp.

edrick3
door edrick3 - Oct 25, 2013 om 21:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@nonna,

Gelukkig dat je van je probleem af bent.
Bedankt voor het terugmelden.
Is nuttige info voor iemand met hetzelfde probleem.

Goed weekend