empee
door empee Oct 25, 2019 om 20:16
Computers & telefonie

Kan wifi-printer ook aan een kabel-pc?

Ik heb een nieuwe printer nodig. Mijn desktop-pc is op de kabel aangesloten, maar de meeste printers hebben de vermelding "wifi". Kan die toch worden aangesloten op mijn pc, dus zonder dat wifi-verhaal?

8226 20 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2019 om 20:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja hoor dat kan. Kijk bij de specificaties van de printer.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 25, 2019 om 20:22
16867 Antwoorden / 202 Vragen

@T... Niet altijd, er zijn uitzonderingen of beter gezegd printers die uitsluitend via wifi werken al is dat uitzonderlijk.

tijger1
door tijger1 Oct 25, 2019 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U weet wat specificaties betekent?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 25, 2019 om 20:20
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, waarom zou dant niet kunnen, teminste als de printer een USB aansluiting heeft hetgeen normaliter wel het geval is. En voor zover ik weet hebben alle bekende printers dat. Bij het installeren van de printer volgens dan ook de benodigde aanwijzingen m.bt. aansluiten via wifi of 'off line' dus via USB.

diumenge
door diumenge - Oct 25, 2019 om 20:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja hoor, maar het is mogelijk dat ze er uit besparing geen kabel bij leveren. Die zou je dan apart moeten aanschaffen of een oude kabel gebruiken.

ma
door malty - Oct 25, 2019 om 21:02
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft een printerkabel van de oude printer welke u voor de nieuwe printer kunt gebruiken.

dobby
door dobby Oct 25, 2019 om 21:24
749 Antwoorden / 1 Vragen

Hm.. "printerkabel" doet me aan een dedicated iets denken.. parallel met DB-25 connectoren.. gemiddeld genomen toch niet zo heel erg bruikbaar meer hiervoor..(sorry, showing my age here)

Maar er zijn wel WiFi clients met RJ-45 uitgang (je zou hier indien beschikbaar een oude AP voor kunnen gebruiken, oude extender is vaak ook bruikbaar, of desnoods een oude WiFi router, beetje overkill, maar als het maar werkt).. makkelijker verkrijgbaar is overigens denk ik een USB netwerk adapter; als de printer maar aan 1 PC hoeft en je verder geen WiFi netwerk in de lucht hebt.. dan kunnen de meeste printers ook P2P werken, dus dat je direct met de printer gaat verbinden, nadat je wel een WiFi adapter geregeld hebt.

Als je zelf wel een WiFi netwerk in de lucht hebt is het even een kwestie van instellen - je moet dan zorgen dat je printer inlogt op je WiFi netwerk, het liefst met elke keer hetzelfde address (zie DHCP Lease reservations ofzo in je AP/WifiRouter) dan installeren als offline en daarna de adres gegevens aanpassen, eventueel met een programma van de printer fabrikant (HPPSDR - HP Print and Scan Doctor) om een voorbeeld te noemen van in de dit geval dus HP.. dan kan je gewoon normaal bedraad werken, en ook bij je printer.

Verder zijn recente home-printers ook vaak internet enabled (er vanuit gaande dat ze op je WiFi netwerk, en naar buiten kunnen) - dan kan je ook vaak van buiten printen, of door een e-mail naar de printer te versturen..) - maar dan moeten we meer details weten om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen..

tijger1
door tijger1 Oct 25, 2019 om 21:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts wil gewoon zijn printer met zijn desktop verbinden, zodat hij kan orinten. Anders niets. Doodsimpel.

ma
door malty Oct 25, 2019 om 21:42
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@dobby De vraag was of de nieuwe printer op de pc aangesloten kan worden zonder het wifi verhaal en dat kan met een usb printerkabel.
Als de nieuwe printer niet meer in de buurt van de desktop kan staan zal het toch een wifi verhaal worden.
Maar als de router een WPS knop heeft is de wifi verbinding eenvoudig te maken.

zw
door zwaardvis - Oct 25, 2019 om 21:17
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik vraag mij af of er überhaupt printers zijn zonder USB aansluiting. Een fabrikant zou wel gek zijn om zoiets op de markt te brengen, halveert gelijk zijn doelgroep.....

tijger1
door tijger1 Oct 25, 2019 om 21:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een speciale voor kreeften misschien.

gerbera
door gerbera - Oct 25, 2019 om 22:03
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk bij aanschaf of de USB kabel wordt bijgeleverd. Canon doet dat niet dus moet u bij deze een losse kabel er bij aanschaffen. En dat "wifi" is handig als u bv. van de telefoon foto's direct wilt printen. De printer kan dus gewoon met een kabel op de pc aangesloten worden.

Magnum007
door Magnum007 - Oct 26, 2019 om 01:13
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Empee,

Het antwoord is : ja

Ik heb ook pas een nieuwe printer bij Mediamarkt gekocht en je kunt de modellen daar goed bekijken aan de achterkant.
Bij de nieuwe printer zat geen USB kabel ,maar de oude kabel past gewoon.

Neem desnoods de oude kabel mee naar de winkel om te passen.

jo
door jorisw - Oct 26, 2019 om 09:13
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Even voor de zekerheid: bedoel je dat de printer op de PC wordt aangesloten via USB, of via een ethernetkabel op het netwerk? De eerste optie is eigenlijk altijd aanwezig, de tweede niet altijd.

Gr
door Grunn1 Oct 27, 2019 om 14:16
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Niet alle printers zijn bedraad aan te sluiten. Er zijn kleinere draagbare printers waar geen bedraade aansluiting op zit.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 26, 2019 om 10:01
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Voor de zekerheid haal ik de kabel van de laptop om via WiFi verder te gaan tijdens printen.

empee
door empee - Oct 26, 2019 om 21:42
179 Antwoorden / 140 Vragen

Het is me duidelijk geworden, dat een wifi-printer geen problemen geeft. Zondag ga ik voor een nieuwe kijken.
Bedankt allemaal voor alle suggesties en adviezen.
Fijne zondag en groetjes.

tijger1
door tijger1 Oct 26, 2019 om 22:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi. Printen maar.

gerbera
door gerbera Oct 27, 2019 om 11:26
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Veel suc6 met de aanschaf maar laat u niet verleiden met de term "deze is beter" (en duurder natuurlijk) Kijk wat uw behoefte is.

audb
door audb Oct 27, 2019 om 16:01
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Koop de kabel bij de Action anders betaal je de hoofdprijs.

ja
door jan24 Oct 28, 2019 om 12:29
109 Antwoorden / 4 Vragen

Geen idee wel merk u op het oog heeft, kijk eens naar een HP met Instantink abo. Mij bevalt dat tot op heden prima.
Printers zijn goedkoop, de inkt maakt het doorgaans duur.

@H
door @HENK@ Oct 28, 2019 om 16:11
159 Antwoorden / 1 Vragen

een wifi printer kan wel problemen geven, vooral bij een langzaam wifi netwerk, het printen gaat dan tergend langzaam en de pc en rest van de netwerkgebruikers zijn ook niet meer vooruit te branden zeker bij een printer-scanner zou ik gaan voor een bekabelde aansluiting want scannen met een erg hoge resolutie is gewoon een ramp !! gelukkig is zoals hier al meerdere keren opgemerkt zowat bij elke wifi printer ook de kabel aansluiting gewoon mogelijk

aurora1
door aurora1 - Oct 27, 2019 om 20:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, ik heb een Brother die ik zelfs met een verkengde kabel aangesloten heb op mijn laptop in een andere kamer. Werkt als een trein.
Tip voor nieuwe printer: zie tests van Radar en de Consumentenbond over inktverbruik bij langer niet printen, bij opstarten etc. De ene printer gebruikt tot 400% meer inkt, de andere heeft helemaal niets extra’s nodig. Of dat een printer door blijft printen ook al is een cartridge leeg, doen maar weinig printers, de meeste stoppen als eentje leeg is. Kijk oa. bijv. eens hier: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/test-printers-en-originele-cartridges/

tijger1
door tijger1 - Oct 27, 2019 om 21:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u weinig print en ook geen kleur,is een laser printer aan te bevelen.

ma
door malty - Oct 27, 2019 om 22:22
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Het nadeel van inktcartridges is dat er veel van de toch al dure inkt verloren gaat.
Als een van de cartridges leeg is gaat de printer na plaatsing van een nieuwe cartridge een test uitvoeren waarbij ook inkt uit de andere cartridges gebruikt wordt.
Er zijn ook inkjet printers op de markt die i.p.v. cartridges inkttanks hebben die navulbaar dus en de inkt een stuk goedkoper is

aurora1
door aurora1 Oct 27, 2019 om 23:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vele, zo niet de meeste van die inktpotten (cartridges, inktreservoirs, inktpatronen) kun je laten vullen voor bijv. 10 euro, of ze vullen niet eens maar je krijgt voor 10 euro of minder een gevulde mee zonder je eigen versie in te leveren. Een andere mogelijkheid kan zijn zelf navullen en dat is nog weer een stuk voordeliger. Er zijn merken printers die dan soms niet meer of niet direct probleemloos werken.

lp
door lpaard1981 - Oct 28, 2019 om 10:56
50 Antwoorden / 1 Vragen

dit is afhankelijk van de ouderdom van de pc. bij hele oude pc's lukt het niet om een nieuwere type printer te instaleren. je kan dan het beste een tweede hands ouderwetse printer van marktplaats of bij de kringloop vandaan halen.

mo
door mof - Oct 28, 2019 om 11:00
3619 Antwoorden / 3 Vragen

In principe bestaat deze mogelijkheid altijd, met usb of over ethernet. Dit omdat u bijvoorbeeld de wifi instellingen, ip adres etc moet kunnen instellen.

Fe
door Ferrys1 - Oct 28, 2019 om 11:43
5 Antwoorden / Vragen

Hallo Domboos. Jullie hebben het allemaal over een USB aansluiting !  Goed advies hoor, ALLE MODERNE PRINTERS HEBBEN EEN USB AANSLUITING. Maar niet om de printer op een netwerk aan te sluiten, maar op een PC. Voor aansluiting op een ethernet netwerk is dus een ETHERNET AANSLUITING nodig.

Sommige printers hebben alleen Wi-fi, als je geen goed bereik hebt is dat een probleem. Dus dit moet je wel even checken !

Ik hoop niet dat EMPEE naar jullie adviezen heeft geluisterd en inmiddels de verkeerde printer heeft gekocht.

Hoe is het mogelijk dat mensen zomaar iemand het bos insturen. Als je er geen verstand van hebt, hou je dan je mond.

ma
door malty Oct 28, 2019 om 16:29
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Met uw antwoord kan @empee wel wat.

Alle moderne printers hebben een usb aansluiting
En even verder: Sommige printers hebben alleen wifi.

newmikey
door newmikey Oct 28, 2019 om 20:04
830 Antwoorden / 0 Vragen

"Als je er geen verstand van hebt, hou je dan je mond."
Inderdaad, zou het ter harte nemen voortaan...

diumenge
door diumenge Oct 28, 2019 om 20:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kneus. EMPEE zoekt een printer om op zijn PC aan te sluiten. Hoe kom je erbij dat hij de printer op een netwerk wil aansluiten via ethernet?

gerbera
door gerbera Oct 28, 2019 om 21:41
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo dombo, probeer eens je begrijpend lezen op te halen.

Als je er geen verstand van hebt, hou je dan je mond.

Deze term is dus duidelijk voor u bestemd. En zoek dan ook even op wanneer je een ethernetaansluiting nodig hebt.

ch
door chihuahualady - Oct 28, 2019 om 12:26
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat kan bij 99% van de printers.

reivi22
door reivi22 - Oct 28, 2019 om 13:14
66 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard,
Printerkabel in de usb poort en als het goed is wordt de printer direct gezien door de computer.
Kan zijn dat de printer nog wel wat toepassingen nodig heeft van de software van de printer.
Zeg maar foto print software of andere toepassingen.
Die haal je dan vanaf de meegeleverde cd rom van de printer of direct van het internet.
Maar voor gewoon tekst uitprinten zou ie het gelijk moeten doen.

Wo
door Woeler12c - Oct 28, 2019 om 13:17
2 Antwoorden / Vragen

Volgens mij moet aan de printer een kabel aansluiting zijn voor op de PC
Ikzelf heb een kabelaansluiting aan de PC en heb de printer pas 1 jaar