se
door sebastian Mar 27, 2005 om 17:00
Computers & telefonie

Kinderporno spam

Regelmatig ontvang ik Spam van / voor sexsites en buiten dat ik daar niet op zit te wachten heb ik daar op zich geen moeite mee. Echter, zo nu en dan ontvang ik ook spam met links naar (zoals het geadverteerd wordt) KINDERPORNO sites en daar heb ik wel een extreme aversie tegen. Nu vraag ik me af of ik ergens melding kan maken hiervan zodra ik wederom zo'n mail zou ontvangen. Is er een centrum waar je die mail naar toe kan sturen zodat die er achteraan kunnen gaan ?

723 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 27, 2005 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

U kunt een melding maken op:

http://www.meldpunt.org/default.htm

vr. gr.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2005 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het meldadres voor kinderpono is : meldpunt@meldpunt.org

Deze mensen gaan zeer serieus met meldingen om,dus probeer zo duidelijk mogelijk aan te geven welke links je krijgt of waar deze vandaan komen.Dit meldpunt doet zeer goed werk maar kan helaas niet internationaal opereren.Succes.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2005 om 22:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mogelijk kunnen zijn niet internationaal optreden maar ongetwijfeld hebben zij buitenlandse collega's die eveneens werkzaam zijn op het gebied van bestrijding van dit soort smeerlapperij. Dus ook als het een buitenlandse site is gewoon aan deze organisatie doorgeven. Groeten - E.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2005 om 02:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat klopt Encarta, ze behoren tot een internationaal netwerk. Ze geven
alles wat niet binnen de nederlandse wetgeving valt door aan het
betreffende land en het komt dan op de juiste plek tercht.

Van hun website http://www.meldpunt.org/inhope.htm :

INHOPE
(Association of Internet Hotline Providers in Europe) is een
samenwerkingsverband van Europese Meldpunten en een aantal
niet-Europese leden als de Verenigde Staten (NCMEC/CyberTipline),
Korea, Taiwan en AustraliĆ«.  INHOPE is, mede dankzij het Nederlandse Meldpunt, in 1999 opgericht. Kijk voor meer informatie ook op
www.inhope.org