fr
door frederik53 Apr 8, 2006 om 16:34
Computers & telefonie

Klachten van Hp

Ik ben op zoek naar mensen die een HP laptop hebben en die problemen hebben met hun net aansluiting. Mijn laptop heb ik net laten repareren aan mijn netaansluiting aan de laptop. Deze wil (blijkbaar) nog wel eens afbreken. repareren bij HP kost dan ca €330. De aansluiting in de laptop zit alleen gesoldeerd en verder nergens aan bevestigd. als de adapterplug scheef komt (omdat je de laptop op je schoot gebruikt) dan wil het gebeuren dat deze afbreekt van de printplaat. blijkbaar komt dit vaker voor. Ik wil graag weten hoe vaak??

2177 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn nogal veel verschillende HP laptops.

Welk type heeft u precies ?

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat bij mij om de HP Pavilion Zv serie maar het kan goed zijn dat het bij meerdere typen voorkomen van Hp

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat bij mij om de HP Pavilion Zv serie maar het kan goed zijn dat het bij meerdere typen voorkomen van Hp

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor 's, als je een ruk aan welke kabel dan ook geeft, dan kan elk apparaat stuk gaan, dat kun je de fabrikant niet aanrekenen.

Als ik de deur van m'n auto veel te hard opendoe, dan kan deze ook stuk gaan, maar daarmee is het nog niet een slecht ontworpen auto.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

een 10/100 Mbps kaartje in de oude Compaq (nu van HP) is goedkoper en de Xircom kaart van E 29,95 werkt goed, maar dat stekkertje is ook erg zwak..

De losse kaart kan dus naast de wifi kaart, er zijn toch 2 pci sloten in bijna elk note boekje..   mijn oude Armada E500 heeft alleen maar de telefoon kaart, en de ADSL is te duur..

Eerst kijken of het anders kan is dus beter...

Gozik.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gaat het wel goed met je? Ik maak me een beetje zorgen.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ah! Nu begrijp ik 'm, je bedoelt dat de vraagsteller i.p.v. een reparatie van 330 euro ook een 10/100 kaartje voor een pcmcia slot zou kunnen aanschaffen voor 30 euro.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blijkbaar heeft gozik nog niet door dat het hier om de aansluiting van de netspanning gaat, en niet om de netwerkaansluiting.
Wat de vraagsteller bedoelt heet trouwens een voedingsconnector en deze kan bij sommige merken laptops inderdaad vrij makkelijk van het moederbord losraken bij intensief gebruik (eigen ervaring, al twee keer laten repareren!)
Vraagsteller is hier trouwens ook niet écht duidelijk in (net aansluiting...?!)

Enterprise.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan in de beperkte reviews van dit type geen vergelijkbare klacht vinden.

Mijn ervaring met vele laptops is dat wanneer er iets afbreekt dit vrijwel altijd een gebruikersfout is.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Scherp gezien, Enterprise. Ik dacht ook dat het om de netwerk-aansluiting ging.  Maar goed, maakt voor het verhaal niet zo veel uit, behalve dat je dan niks hebt aan een 10/100 pcmcia kaartje.

Waar je dan nog wél wat aan zou kunnen hebben is een zgn. port replicator (basic), althans, als die er ook voor de Pavilion serie zijn. Ik meen dat die ca. €100 kost en dan wordt de laptop via de port-replicator gevoed. Dat geldt trouwens ook voor de netwerkstekker.

Als je een beetje handig bent met een soldeerbout kan het ook gerepareerd worden voor een paar cent.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met een portreplicator met voedingsondersteuning kan het inderdaad, mits te koop voor dit type laptop...
Zelf solderen is een precisiewerkje hoor... (micro-solderingen).
De laptop moet daarvoor ook helemaal uit elkaar om het moederbord eruit te kunnen halen teneinde dit te kunnen solderen.
Ik begin daar zelf niet eens aan... ;-)

Enterprise.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2006 om 23:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed zo, dus Net werk en Net stroom..

maar de accu kun je ook externe lader, en  dan een 2e accu..

eventueel kan het via een docking station.. bij sommige dus...??

Onduidelijke vraag dus.. maar het is een laptop en die mag niet te veel wegen dus worden ze extra licht gemaakt...

Toshiba maakt naast de lichte Satelite ook Prof versie de Tecra....

en die gaan nu zelfs mee met onze boys in Afganistan...

In Irak waren we hiermee beter als de Yanksssss dus het  kan wel, maar kost ook wel meer...

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai

Ook ik heb een hppavilionzv7340 waar van de voedings connector niet meer werkt. De stroom kabel adapter is in ieder gevalgoed. Ik ben echter van mening dat eea op een constructie fout berust en hp wel degelijk aansprakelijk is. ook gezien dat een product een bepaalde levens duur moet hebben.die van ons is pas 14 maanden oud en er is voorzichtig mee omgegaan.Dus ik ga zelf hpaansprakelijk stellen voor de constructie fout.

als ik meer weet horen jullie mij

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

vraag eerst eens een monteur of het HP is of bij meerdere merken zo zwak is...

Het lichte gewicht....klein en toch betaalbaar, meestal is de constuktie een compromis tussen....

Aan snoeren trekken is nooit goed, en hoewel niet bewust, je weet dat de stekker er in zit....

ve
door verwijderd - Apr 12, 2006 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

natuurlijk weet ik dat aan stekkers trekken nadelen zitten echter je mag ook verwachten dat de constructiegoed is. Mijn laptop word dus alleen op het bureau gebruikt. Nogmaals als consument mag je verwachten dat een product bij normaal een bepaalde levensduur heeft. het kan tevens niet zo zijn dat er een compromise om dat alles zo licht mogenlijkmoet zijn. eea had voorkomen kunnen worden door er een houdertje bij te zetten zodat het onwrikbaar vast zit. Als bedrijf moet je wel waar kunnen maken dat de consument ondeskundig is omgegaan met in dit geval de laptop. De bewijslast ligt dus bij het bedrijf. Vandaag terug gebeld door HP dat klanten service kontact op neemt om tot een oplossing te komen. Ook kenbaar gemaakt dat ik eea zeker in de publiciteit gaat zetten als er geen redelijke oplossing komt.

goed tot zover

ve
door verwijderd - Apr 12, 2006 om 10:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij was de stroomadapter ook goed alleen laad de battery niet goed op en soms haperend. Nu bleek dat de aansluiting van je stroom netwerk van de laptop niet aan de chassis (laptop) vast zit maar rechtstreeks op een printplaat. als de stroom stekker niet recht in de laptop zit bestaat de kans dat die printaansluiting breekt (zoals bij mij). aan gezien de laptop ook op de lap (schoot) gebruikt kan worden is de kans 100% dat je stroom stekker iets scheef in je laptop komt en dus 100% schade kan veroorzaken.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2006 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

zou iemand mij i ets mer over die "port replicator (basic)," kunnen vertellen.
mijn laptop staat namelijk al een jaar doelloos in de kast omdat bij mij ook dat verrekte pinnetje is afgebroken. ( overigen mijn eigen domme schuld, want ik heb hem laten vallen) . ik zoek al een hele tijd dus naar vervangen voor de voedi.g van mijn ACER. Ik kan alleen niet veel vinden hierover. Dus please wat zijn de mogelijkheden?
Het zou toch fijn zijn eindelijk weer mijn laptop te kunnen gebruiken.
Ik weet namelijk zeker dat ie het verder goed doet.
groetjes

ve
door verwijderd - Apr 12, 2006 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoezo, ik kan er niet veel over vinden...? ;-)

                  Acer Port Replicator

ve
door verwijderd - Apr 12, 2006 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

heyy enterprise,

dank je wel!

Ik bedoelde eigenlijk dat ik niet veel info kon vinden, over een andere manier van voeding, dan de normale manier. Maar das logisch want ik had nog nooit van een port replicator gehoord.

Nu kan ik verder.
thanx.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2006 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Ja, dat dacht ik al hoor cisdy.

Vandaar de  achter mijn reactie...

Succes.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2006 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

nog ff 1 vraagje. (call me stupid :(  )
begrijp ik nu goed dat ik  in de  port replicator mijn  adapter kan steken????  dus die heeft een poortingang voor de voeding erop zitten?
groetjes.

Man dat ik dit dan niet eerder heb geweten..........

ve
door verwijderd - Jun 1, 2006 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf ook een HP Pavillion. Ondanks dat er bij mij er toch wel eens aan de snoer getrokken wordt heb ik hier voorlopig nog geen problemen mee, en ik heb mijn laptop nu ruim anderhalf jaar. Ik heb wel hetzelfde probleem met 1 van mijn USB poorten. Deze werkt helaas niet meer, tenzij ik wat kunst en vliegwerk gebruik. is inderdaad ook hetzelfde probleem, dat de soldeerpunten los hebben gelaten. Helaas is dit helemaal mij eigen schuld (een aantal keer verkeerd belast). maar gelukkig nog geen problemen met m'n voedingskabel.

gr. Dennis