doegee
door doegee Jan 4, 2013 om 13:24
Computers & telefonie

Klantenservice Ziggo

Sinds Vorig jaar hebben we een Alles-In-Een abo. van ziggo.

Na een paar weken ging het achteruit met het internet, ipv de beloofde 120mb zaten we op 10mb.
Dus klantenservice bellen.....

Na ongeveer een minuut of 20 aan de lijn te zijn met de KS vroeg ie of ik een TEST-kabel wou pakken van minimaal CAT5.
die had ik dus niet (CAT4 max) dus ik nieuwe kabel halen, en kon een dag later de KS weer bellen.
Toen waren we er na een dag of 5 heen en weer bellen nog niet uit waar de fout zat, omdat de snelheid sporadisch goed was.
En opeens werd er een constante snelheid bereikt voor een grote periode van de dag

Nou maanden lopen ergeren en wekelijks modem resetten, kwam het van de week tot een ultime laagtepunt...
MAX 2.5MB/S (meestal viel de browser gewoon weg)

Weer KS gebeld......
Van onze vorge correspondentie was geen aantekening gemaakt (lekker Slim)
En deze keer gingen we alles (natuurlijk) weer nalopen.
Toen die vrouw vroeg wat voor kabel ik gebruikte om ons zaakje te testen, bleek een CAT5 ook niet voldoende voor de snelheid van 120MB.

Deze vrouw wou pas verder als ik CAT5E kabel gebruikte.
Ze wou zelfs geen antwoord meer geven op de vragen die ik had....
Alsof onze modem alleen snel word als er een snelle kabel gebruikt word.

Nou gebruik ik de modem met wifi + kabels;
Wifi speed : rond de 60-90mb
Kabelspeed: Rond de 100mb
Dag later weer geprobeerd, en ja hoor er staat een notitie achter onze naam, we MOETEN eerst het protocol nalopen (100ste Keer) en dan pas willen ze verder kijken...
Jammer genoeg spreekt HEEL KS zich zelf tegen.
Volgens de ene moet je dit volgens de ander moet je dat....
en hun leiding gevende zegt vaak dan wéér wat anders.

Helaas is er geen ZIGGO vertegenwoordiger die je kan benaderen want dit probleem wil ik dan wel even voorleggen.
Kijken of hij/zij dan ook tevreden is met hun eigen Klanten Service.... (andere aanbieders zijn in mijn regio minder, qua signaal)

1010 4 Rapporteer

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 4, 2013 om 14:12
468 Antwoorden / 16 Vragen

Het beste is om UTP-kabel CAT 5E (tot 90 Mb/s) of nog beter CAT 6, dan wel het best momenteel CAT 7!

CAT 7 voor de hoogste snelheden en professioneel gebruik. De prijzen van de UTP-kabels CAT 6 & 7 ontlopen elkaar niet zoveel meer. Het beste is om dan CAT 7 te gebruiken (ook voor de toekomst).

doegee
door doegee - Jan 4, 2013 om 15:36
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sweeterlake schreef op vrijdag 4 jan 2013, 14:12]Het beste is om UTP-kabel CAT 5E (tot 90 Mb/s) of nog beter CAT 6, dan wel het best momenteel CAT 7!

CAT 7 voor de hoogste snelheden en professioneel gebruik. De prijzen van de UTP-kabels CAT 6 & 7 ontlopen elkaar niet zoveel meer. Het beste is om dan CAT 7 te gebruiken (ook voor de toekomst).

Okay, maar dat kan niet de reden zijn dat ik (zoals vandaag) vaak rond de 10mb zit.
Ik red me er nu mee, maar ik vind het zo jammer dat de klantenservice daar op gaat zitten mierenneuken....

en ook zo leuk, vanmiddag zeggen ze me dat ik van kanaal moest switchen (een vrije wifichannel) en daarna de modem resetten (meteen erna).
als je dan gaat checken op welk kanaal ie staat is het weer standaard.
(volgens de meeste mensen van de klanten service mag je dit niet wijzigen omdat ze je dan niet kunnen monitoren)..
Maar ook dat alles maakt niets uit.... binnen 1 á 2 uur is de snelheid weer laag.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 4, 2013 om 19:25
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Voor 20 Mb is de Cat4 kabel voldoende dus de CAT 7 verplichten is onzin.

Ziggo moet tenminste 20 Mb kunnen halen en omdat U eerder hogere snelheden haalde is het duidelijk een Ziggo probleem.

Gewoon zeggen dat je CAT 7 hebt en dan kom je wel verder.
Bovendien is het vaak hun kabel maar dat willen ze niet toegeven.

99% heeft namelijk een modem en verder draadloos en via het N netwerk is snelheden tot 80 Mb mogelijk bij geen muren of isolatie.

doegee
door doegee - Jan 6, 2013 om 19:13
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op vrijdag 4 jan 2013, 19:25]Voor 20 Mb is de Cat4 kabel voldoende dus de CAT 7 verplichten is onzin.

Ziggo moet tenminste 20 Mb kunnen halen en omdat U eerder hogere snelheden haalde is het duidelijk een Ziggo probleem.

Gewoon zeggen dat je CAT 7 hebt en dan kom je wel verder.
Bovendien is het vaak hun kabel maar dat willen ze niet toegeven.

99% heeft namelijk een modem en verder draadloos en via het N netwerk is snelheden tot 80 Mb mogelijk bij geen muren of isolatie.

hier thuis is er 1 computer + 1 spelcomputer via kabel rest gaat via wifi.....
vandaag (6-1-13) begon het goed, en s'middags kwam ik ruim twee uur niet boven de 10mb.

klantenservice gebeld, en probleem voorgelegd.
na 10minuten kwamen we weer op het punt dat ze hun "protocol" af moeten draaien.
ik moest;
1.modem resetten
2.CAT5e (minimaal) verbinden met een computer/laptop (zei dat ik CAT7 gebruikte)
3.kanaal switchen (tegengaan wifi interventie van andere kanalen)
4.modem resetten

als dit niet werkte moest er maar een monteur komen omdat de fout WEER NIET BIJ ZIGGO lag...
en die monteur gaat je geld kosten.

Dus nog steeds hebben we uitval problemen van het duurste internetvariant van ziggo, en er word nog steeds niet uitgebreid naar gekeken....... WAARDELOZE SERVICE!