ti
door tina Jun 11, 2012 om 19:50
Computers & telefonie

Knoopcel

Weet er iemand waar ik de knoopcel van een Pacard Bell
Minos kan vinden ?
Heb de onderkant al deels open, maar vind ze niet .
Vr. Gr.

1292 8 Rapporteer

gsm
door gsm - Jun 11, 2012 om 19:55
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Onder het WiFi kaartje denk ik. Dat is een kaartje van enkele cm breed en lang.
Trek de twee dunne coax antennekabeltjes los van het kaartje en schroef het kaartje los.

Let op:
Verwijder wel eerst de stroomadapter en de oplaadbare batterij.

Na vervanging van de knoopcel (indien aanwezig) het kaartje weer voorzichtig monteren en de twee coax antenne kabels voorzichtig weer vastprikken.

edrick3
door edrick3 - Jun 11, 2012 om 20:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tina,

Kijk even hier.

Suc6

ti
door tina - Jun 12, 2012 om 08:13
7 Antwoorden / 15 Vragen

Zit inderdaad onder het wifi kaartje .
Hartelijk dank voor de goede raad .
Vr. Gr. Tina

gsm
door gsm - Jun 12, 2012 om 14:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=tina schreef op dinsdag 12 jun 2012, 08:13]Zit inderdaad onder het wifi kaartje .
Hartelijk dank voor de goede raad .
Vr. Gr. Tina
Graag gedaan en eveneens hartelijk dank voor het terugmelden.

ti
door tina - Jun 12, 2012 om 14:52
7 Antwoorden / 15 Vragen

Nog een vraagje,
Die laptop start soms normaal op, maar al langer hoe slechter, hij geeft nu
een lijn in het midden van het scherm, en boven en onder hetzelfde beeld, en sluit
dus af .
Ook geeft hij dan een hardware foutmelding .
0x9A900....... 0x8208129 0x000002
Is het mogelijk dat dit de beeldkaart is, en kan dat vervangen worden ?
Vriendelijke groeten, en dank voor de hulp .
Tina.

gsm
door gsm - Jun 12, 2012 om 16:09
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het kan heel goed een probleem met de oplaadbare batterij (accu) en/of met de voeding (adapter) zijn. Een breuk in de kabel van het beeldscherm of een defect in het beeldscherm of de laptop is natuurlijk ook mogelijk.

Belangrijk:
Na enkele jaren gebruikt te zijn, is het koelcircuit van een PC meestal ernstig vervuild. Blaas met een fietspomp, of met een busje samengeperste lucht, in de uitstroomopening van de koeling. Deze zit meestal opzij. De laptop is misschien te heet geworden doordat de openingen voor de luchtkoeling verstopt zijn geraakt met dikke lagen stof.

Probeer eerst steeds te werken zonder de oplaadbare batterij en dus alleen op het stopcontact via de adapter.
Als de laptop zonder batterij wel steeds goed werkt, dan is de batterij misschien defect of onvoldoende geladen.
Gaat het met alleen de adapter toch nog fout, dan zou je kunnen proberen met een andere adapter. Probeer er eentje te lenen of laat het in de winkel testen. Een goede universele adapter, die voldoende stroom kan leveren, kost ongeveer €40,-

ti
door tina - Jun 15, 2012 om 08:22
7 Antwoorden / 15 Vragen

Gsm, nog een vraagje,
Er staat een onbekend paswoord op, en de knoopcel tijdelijk verwijderen blijkt
niet te helpen om het paswoord te verwijderen .
Blijft nog de jumper verzetten, waar vindt ik die, en hoe verzet ik die ?
Vriendelijke groeten en dank voor de goede raad .

grooverd
door grooverd - Sep 18, 2012 om 18:35
7 Antwoorden / 3 Vragen

De knoopcel verwijderen(voor ongeveer 20 minuten)zorgt alleen dat een wachtwoord die voor de bios is ingesteld wordt verwijderd en dus niet een wachtwoord voor een account op je os,ook worden de instellingen op default gezet als je de knoopcel verwijderd.

Onthou wel dat als je de knoopcel verwijderd dat je de instellingen in je bios weer zet zoals het was anders krijg je misschien problemen met hard of software.

Wat betreft de hardware fout,misschien je grafische kaart updaten of opnieuw de software installeren.