ad
door addiebrus Jan 19, 2009 om 12:48
Computers & telefonie

Kom niet op internet

hallo

heb onlangs een nieuwe laptop gekocht maar wat ik ook probeer ik kom niet op internet.me oude p.c en laptop doen het wel .wie weet wat ik kan of moet doen ?

552 9 Rapporteer

poltol
door poltol - Jan 19, 2009 om 14:29
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Weet u wel heel zeker dat de nieuwe laptop geschikt is voor draadloos internet? Wat u allereerst eens kan proberen of de laptop het wel doet als u een vaste aansluiting gebruikt. Of kijk in de gebruiksaanwijzing van de laptop, soms moet u de eerste keer op een speciale manier de laptop aanmelden voor draadloos te kunnen werken.

Succes, poltol

gsm
door gsm - Jan 19, 2009 om 16:17
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Veel informatie over wat je geprobeerd hebt en over de modem geef je niet. Op die manier is het koffiedik kijken.
Gebruik je een netwerkkabel aan de nieuwe laptop of werk je draadloos?

In het laatste geval naar draadloos netwerken zoeken en het juiste netwerk kiezen.

Dan nog, zo nodig, de juiste encryptie methode kiezen en het bijbehorende wachtwoord (PSK-sleutel) invoeren. KKDWD.

GSM

ad
door addiebrus - Jan 19, 2009 om 20:34
22 Antwoorden / 6 Vragen

hallo gsm

het is draadloos en dat je schrijft is allemaal al gedaan .

richard83
door richard83 - Jan 19, 2009 om 20:47
386 Antwoorden / 28 Vragen

Haal is de stekker er uit van de draadloos modem. Wacht dan een paar seconden en steek  de stekker er maar in! Kan dan als ie het wel doet?

edwardus
door edwardus - Jan 19, 2009 om 20:47
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als ze er 100% zeker van bent dat je (a) het juiste WPA-wachtwoord hebt ingevoerd en (b) dat de router je niet d.m.v. een MAC adres filter buitensluit, dan kun je nog een ding proberen wat ik laatst tot mijn stomme verbazing ook heb moeten doen, n.l.: zet de router op Mixed mode.

Op netwerk-gebied kan ik mezelf (en anderen) best aardig redden, maar laatst wilde het dus voor geen meter. Terwijl ik al enkele keren het juiste wachtwoord en protocol al had ingevuld en mezelf verzekerd had dat er geen MAC adres filter actief was, lukte het toch niet, totdat ik de router op B/G Mixed mode instelde (hoewel alle apparatuur in huis op 54G werkt). Vraag me niet waarom, ik heb er geen verklaring voor.

ab
door abpie11 - Jan 30, 2009 om 13:59
8 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag is niet eenvoudig want dit moet je eigelijk in de praktijk zien dus ook ik gis even naar een antwoord.
Maar het komt voor dat je met twee of soms meer adressen ik bedoel dus (IP) op het internet mag en dat een volgende afgewezen word wat je ook doet.
je kunt mogelijk het IP adres veranderen waardoor het oude op de plaats van de nieuwe komt te staan echter zal de oudere p.c met het niuewe adres dan ook niet kunnnen werken dus ik denk dat de schuld bij de provider licht en dat die niet meer IP adressen toestaat.
Is wel te verhelpen maar een zal er altijd dan een geen toegang vinden komt meer voor, maar niet bij alle providers is dit een fijt.
daarom het blijft gissen wat er aan de hand is.
ook de router kan zoms niet meer adressen aan of heeft een andere oorzaak hij keurt je IP adres af het zit ook zoms wel in meer dingen tegelijk het blijft zoeken je kunt ook eens kijken bij de host p.c wat je router doet en wat de provider aangeeft en zo verder puzelen tot je de oorzaak vind het blijft lastig vooral op afstand is het bijna niet te doen om een goed antwoord te geven.
er zijn veel mogelijkheden want ook het protocol moet verstaan worden van de pc en de router die komen ook wel eens niet overeen.
en soms doet het aan en af sluiten totaal wel eens een wonder of op de nieuwe p.c de software van de provider instaleren en de rest eerst eens even uit zetten totdat het nodig is en dan aan zetten.
dus veel oorzaken kunnen er zijn ga maar eens puzelen is het advies.
groet AB

edwardus
door edwardus - Jan 30, 2009 om 18:48
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry Ab, maar ik heb de indruk dat je het zelf niet zo begrijpt, laat staan dat je dan de vraagsteller kunt helpen.

ed
door edwkok - Feb 11, 2009 om 23:36
3 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik doe als de laptop niet op internet komt is de netwerkverbinding, Internet Protocol connectie een vast ip adres te geven en vergeet ook niet  voorkeur DNS server adres op te geven waar het internet vanaf komt (zie de andere computer en kijk netwerkverbindingen en details). Je kan de draadloos internetverbinding fixen met Netwerk Magic http://www.purenetworks.com kan je in oude niet cisco versie het draadloos netwerk fixen.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Feb 12, 2009 om 00:12
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Als u op uw router de beveiliging eventjes uitzet, werkt het dan wel?

Als u alles op uw PC geprobeert heeft, lijkt het uit de router te komen. Heeft u misschien het filter voor MAC-adressen aanstaan? Op mijn Sitecom heet dit MAC Address Control.