an
door andrea1 Dec 1, 2005 om 11:18
Computers & telefonie

Koop nieuwe computer

Ik wil graag een nieuwe computer kopen. Mijn oude pc ( ca. 5 jaar oud ) werkt niet meer zo goed. Mijn dochter van 12 jaar heeft  voor school ook heel hard een goedwerkende pc nodig.

Mijn dochter en ik gebruiken de pc om documenten te verwerken, af en toe liedjes downloaden, foto's erop zetten ....dus geen hoge eisen.

Ik kan niet veel geld besteden. Heb een aanbieding gezien bij Tele 2.

En Sky Value 3100 computer: 512/256Kb/s, gratis installatiepakket, gratis norman antivirus.....bij een Tele 2 adsl abonnement van 24.95 euro per maand ( contractduur 2 jaar ).

Nu mijn vraag...is iemand bekend met deze pc en /of kan ik deze pc ( voor 299 euro ) beter apart kopen en niet in combinatie met het internet abo/

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groeten, Andrea

736 8 Rapporteer

xandor020
door xandor020 - Dec 1, 2005 om 13:06
180 Antwoorden / 8 Vragen

Hoi, ik zou persoonlijk niet kiezen voor een pc bij Tele2 vandaan, ongetwijfeld gaat dit problemen opleveren als er van uw kant service nodig is, buiten het feit dat ook het ADSL pakket aan de prijzige kant is voor de snelheid die ze u bieden.

Weet u de specifikaties van uw huidige computer? Soms kan met wat geheugen uitbreiding al veel opgelost zijn.

Ik werk thuis nog steeds met veel plezier met mijn 600Mhz pc, maar wel met 400Mb intern geheugen. Windows XP, Microsoft Office, Outlook, alles draait als een tierelier.

dirck
door dirck - Dec 1, 2005 om 13:17
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik jou was dan zou ik de computer apart kopen, want een internet
abonnement van 512 Kb/sec download voor €24.95 p/m is helaas niet meer
van deze tijd.

Het ADSL instap surfen abonnement van HetNet kost het eerste jaar €9.95
en vervolgens €19.95 p/m en dan heb je een download snelheid van 1500
Kb/sec.

Ik zou dus gewoon bij de computerzaak in de buurt gaan kijken wat voor goedkope computers die in de aanbieding hebben.

an
door anniemal17 - Dec 1, 2005 om 13:29
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ik persoonlijk zou inderdaad niet kiezen voor het tele 2 aanbod. De snelheid laat te wensen over en je zit er toch 2 jaar aan vast. Een goedkopere computer die je erbij krijgt/koopt kan dan uiteindelijk toch nog duur zijn. O ja dirck's verhaal van hetnet klopt niet helemaal, je moet niet vergeten dat er hiervoor nog steeds een aansluiting van KPN moet zijn en daardoor zullen de kosten hoger zijn. Kijk eens naar andere aanbieders met een totaalpakket (tiscali, wanadoo) hiervoor hoef je niet meer persee een KPN aansluiting te hebben en in vergelijking met tele2 vak 4x of meer snelheid. En geloof me je dochter is nu 12 en je kunt haar geen groter plezier doen dan een degelijk pc aan te schaffen met een redelijk snelle internet verbinding. Ook met oog op de toekomst zou ik je aanraden om toch te kijken naar andere aanbiedingen, ook 2de hands pc's kunnen goed zijn. Ik zelf heb een computer gekregen bij mijn mobiele telefoon abbonement. Hier zit ik ook 2 jaar aan vast, maargoed ik heb toch een telefoon nodig en heb nu geen hoge maandlasten een winwin-situatie voor mij dus. Als je gaat kijken naar een nieuwe pc kijk dan ook vooral naar de goedkopere merken of laat er zelf 1 samenstellen naar je eigen wensen. Succes ermee!

an
door andrea1 - Dec 1, 2005 om 13:29
1 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt voor de reacties.

sjj
door sjj - Dec 2, 2005 om 20:07
13 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo een goede raad stel zelf een pc samen naar je eigen wensen dan voor kom je een teleurstelling dat je misschien iets aanschaft waar je spijt van krijgt.

Ga naar een goede pc zaak die zelf systemen in elkaar zet met a componenten.

czar
door czar - Dec 2, 2005 om 20:19
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Tele-2 heeft echt veel afgekeken van de GSM-aanbieders.
De PC zal voor uw wensen best wel voldoen, echter zie ik als grootste probleem de garantie-bepalingen. 90 dagen carry-in!
Een PC zou minimaal 2 jaar garantie moeten hebben (volgens het consumentenrecht). En Carry-in betekent dat u zelf met een defecte PC naar de leverancier moet stappen of deze op uw eigen kosten zou moeten opsturen (en wanneer komt die dat weer terug?)

En er zit natuurlijk ook geen monitor bij. Die staat wel op het plaatje, maar niet in de specificaties.

Aan de andere kant: best een aardige aanbieding!
De PC stelt niet veel voor (geen monitor!), maar voldoet ruimschoots aan uw wensen. U heeft redelijk vlot ADSL en belt ook nog wat goedkoper. Alleen die garantie slaat werkelijk nergens op.

pe
door peoosterlee - Dec 2, 2005 om 20:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Andrea,

eerlijk gezegd vind ik de aanbieding van tele 2 een beetje mager. Daarnaast is de pc middelmatig, maar goed, die is gratis. Heb je er al over nagedacht om je oude pc te upgraden? ik doe dat wel vaker voor anderen en wellicht is er zo iemand ook wel bij u/jou in de buurt te vinden. Eerst even overleggen wat de wensen zijn en de kosten daarvan. Vaak is er voor minder geld meer mogelijk dan je denkt.

Een vriendelijke groet, Peter.

ro
door rosenthal - Dec 3, 2005 om 12:13
53 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou zeker niet op het aanbod van Tele 2 ingaan. Je kunt beter naar een computerwinkel in de buurt gaan. Daar kan je je goed laten voorlichten en kan je een computer op maat laten samenstellen. Een goede winkel is Paradigit. Dit is een bedrijf die door het land filialen heeft. Ook kan je kijken op www.paradigit.nl De service die zij verstrekken is goed. Als je eventueel later de computer wilt uitbreiden of onderdelen vervangen, is het arbeidsloon gratis.