binkie
door binkie Nov 13, 2005 om 13:48
Computers & telefonie

Kopieerapparaat

Ik heb adressen afgedrukt op etiketpapier. Nu moet ik deze adressen 2 keer hebben. Deze adressen heb ik niet meer op de pc staan.

Vraag is: Kan ik stickervelpapier in het kopieerapparaat leggen. Blijven de stickers op het papier, of blijven ze in het apparaat hangen.

Wie heeft hier ervaring mee?

611 3 Rapporteer

ijzerbroot
door ijzerbroot - Nov 13, 2005 om 14:09
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste binkie,

er is te veel verschil in kopieerapparaten en in stickervellen om u daar zekerheid over te kunnen geven. Ik heb die truuk wel regelmatig met succes uitgevoerd, maar het is me ook wel eens gebeurt dat 1 van de stickers op 1 van de transportrollen vast bleef zitten.

Ik zou zeggen: probeer het, met de nodige voorzichtigheid. Mocht het niet uw coppier zijn, vraag dan toestemming voor dat experiment.

Wanneer u over een scanner beschikt, kunt u de stickervellen ook scannen en weer printen.

IJzerbroot

ko
door koedijkjvd - Nov 13, 2005 om 22:38
8 Antwoorden / 0 Vragen

Als u in het bezit bent van de verpakking van de stickervellen kunt u zien of deze geschikt zijn voor kopieerapparaten en laserprinters.

De temperatuur van dergelijke apparaten loopt op het moment van het branden van de toner heel kort maar wel heel hoog op. U kunt het apparaat behoorlijk beschadigen als u stickers gebruikt die niet geschikt zijn.

Zijn de stickers geschikt voor een laserprinter dan kunt u ze ook gebuiken in een kopieerapparaat.

cassandra_1
door cassandra_1 - Nov 13, 2005 om 23:56
117 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Binkie,

Op mijn werk moet ik regelmatig gebruik maken van stickervellen. Nu zitten de adressenbestanden in de computer, maar tot een paar jaar geleden kopieerde ik altijd op stickervellen en heb nooit problemen gehad. Het enige waar je aan moet denken is dat je er niet teveel ineens doet, want als de kopieermachine te warm wordt kun je wel problemen krijgen. Maar dat geldt ook voor gewoon papier.

Groeten, Cassandra