hemmeshe
door hemmeshe Sep 13, 2015 om 18:42
Computers & telefonie

Kosten aansluiting telefoon

Ben nu klant van ziggo alleen vind ik ze t duur worden ik kan goedkoper echter moet ik dan terug via adsl dus via telefoonkosten maar deze moet weer aangesloten worden alles ligt er wel maar niet actief. Als ik deze weer actief maak wat ben ik dan aan vaste lasten kwijt aan alleen de lijn zelf. Wil kijken of alles wel zin heeft dan namelijk om internet en tv om te schakelen

1615 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 13, 2015 om 18:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom kijkt u dan op Google niet bij een paar providers? KPN, Telfort, Online en zo. Als er een Isra Punt is kan er gewoon aangesloten worden.

Overal staan de aansluitkosten erbij vermeld.

ho
door hopetobehelping - Sep 13, 2015 om 18:53
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste hemmeshe,

wat de kosten daar van zijn kunt u mijns inziens het beste opvragen bij verschillende partijen waarbij u aan denkt om een abonnement te gaan nemen. Belangrijk is dan wel dat u duidelijk aangeeft of de lijn die er nog ligt alleen geactiveerd behoeft te worden of dat er nog extra's nodig zijn (kabels trekken bijv.).
Gewoon de informatie opvragen zodat u weet wat de eenmalige kosten voor aansluiten/activeren zijn en de abonnementskosten straks per maand.

hemmeshe
door hemmeshe - Sep 13, 2015 om 19:00
4 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 13 sep 2015, 18:51]Waarom kijkt u dan op Google niet bij een paar providers? KPN, Telfort, Online en zo. Als er een Isra Punt is kan er gewoon aangesloten worden.

Overal staan de aansluitkosten erbij vermeld.

Cookies
door Cookies - Sep 13, 2015 om 19:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vind je niet erg duidelijk. Vind je het hele pakket te duur (telefoon/internet/tv) of alleen de belkosten?

Als het om het hele pakket gaat: wat betaal je nu voor je pakket-abonnement (dus excl. belkosten)

hemmeshe
door hemmeshe - Sep 13, 2015 om 19:01
4 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 13 sep 2015, 18:51]Waarom kijkt u dan op Google niet bij een paar providers? KPN, Telfort, Online en zo. Als er een Isra Punt is kan er gewoon aangesloten worden.

Overal staan de aansluitkosten erbij vermeld.

hemmeshe
door hemmeshe - Sep 13, 2015 om 19:03
4 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 13 sep 2015, 18:51]Waarom kijkt u dan op Google niet bij een paar providers? KPN, Telfort, Online en zo. Als er een Isra Punt is kan er gewoon aangesloten worden.

Overal staan de aansluitkosten erbij vermeld.
Het gaat mij niet om de eenmalige aansluitkosten maar wat ik kwijt ben per maand aan vast bedrag voor de telefoonlijn (zie het als transportkosten voor energie)

hemmeshe
door hemmeshe - Sep 13, 2015 om 19:05
4 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 13 sep 2015, 19:01]Ik vind je niet erg duidelijk. Vind je het hele pakket te duur (telefoon/internet/tv) of alleen de belkosten?

Als het om het hele pakket gaat: wat betaal je nu voor je pakket-abonnement (dus excl. belkosten)

Telefoon hoeft niet gaat puur om tv en internet
maar de telefoonlijn die er nu ligt moet weer actief worden en mijn vraag is dus wat kost mij dat alleen al om een actieve lijn te hebben

diumenge
door diumenge - Sep 13, 2015 om 19:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus je wilt internet en TV via ADSL? Goedkoopste wat ik momenteel zie is Tele2, na de kortingsperiode, € 12,50 goedkoper dan Ziggo (€ 44,50). Het is mij onduidelijk of daar nog lijnhuur bij komt, zo ja dan ben je niet of nauwelijks goedkoper uit. Je hebt wel gegarandeerd een lagere snelheid.

Cookies
door Cookies - Sep 13, 2015 om 19:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=hemmeshe schreef op zondag 13 sep 2015, 19:05][quote=carola.83 schreef op zondag 13 sep 2015, 19:01]Ik vind je niet erg duidelijk. Vind je het hele pakket te duur (telefoon/internet/tv) of alleen de belkosten?

Als het om het hele pakket gaat: wat betaal je nu voor je pakket-abonnement (dus excl. belkosten)

Telefoon hoeft niet gaat puur om tv en internet
maar de telefoonlijn die er nu ligt moet weer actief worden en mijn vraag is dus wat kost mij dat alleen al om een actieve lijn te hebben

Volgens mij betaal je eenmalig activatiekosten. Ik zou zeggen: ga eerst even de diverse providers af en leg je vraag voor aan degene die je hebt uitgekozen.

Zou wel eerst even een postcodecheck doen om te kijken TOT welke snelheid ze kunnen leveren. De TOT snelheid krijg je dus vrijwel nooit, vaak maar de helft van wat een provider belooft.

tijger1
door tijger1 - Sep 13, 2015 om 19:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor een all-in-one van Telfort betaalt u € 38 pm plus éénmalig € 30 activatie

Voor een all-in-ons van Online betaalt u € 36 pm plus éénmalig € 30 activatie

Cookies
door Cookies - Sep 13, 2015 om 19:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het goedkoopste internet + t.v. pakket kost bij Ziggo 44,50 p.m., maar dan wel met een gegarandeerde snelheid van 40 Mbit/s. Die snelheid gaat je via adsl echt niet halen en je bent maar een paar euro p.m. goedkoper uit met adsl.

natuurmens
door natuurmens - Sep 13, 2015 om 20:12
158 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zelf vind het van alle kabel, internet of sataliet. Er wordt altijd een pakket aangeboden waar je voor dingen, programma's moet betalen die je niet bekijkt. Ik wil geen telefoon of sport pakket hebben. Maar je moet het wel aannemen. Een abonnement op een gedeelte van pakket mag niet, we hebben als consument maar te slikken.

Op de telefoon van de kabel of via VoIP zijn niet betrouwbaar. Veel te veel storingen Mobiel neem je mee en is veel betrouwbare alleen je hebt bij je, hoewel je kunt ook thuis laten liggen.

diumenge
door diumenge - Sep 13, 2015 om 20:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ziggo kan zonder telefoon, hoewel het nauwelijks goedkoper is.

gerbera
door gerbera - Sep 13, 2015 om 22:37
7372 Antwoorden / 14 Vragen

natuurmens schreef; Er wordt altijd een pakket aangeboden waar je voor dingen, programma's moet betalen die je niet bekijkt. Ik wil geen telefoon of sport pakket hebben. Maar je moet het wel aannemen. Een abonnement op een gedeelte van pakket mag niet, we hebben als consument maar te slikken. dit is onzin o.a. bij KPN kun je internet en tv zonder bellen aanschaffen. Sterker nog als je later alsnog bellen erbij wilt hebben kun je dit zelf activeren zonder dat daar kosten aan verbonden zijn.

door 1953 - Sep 13, 2015 om 22:38
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Fiber alternatief?

door 1953 - Sep 13, 2015 om 22:39
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 13 sep 2015, 20:17]Ziggo kan zonder telefoon, hoewel het nauwelijks goedkoper is.

Om precies te zijn slechts € 5,00 de telefonie.

tijger1
door tijger1 - Sep 13, 2015 om 22:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@natuurmens

Niemand is verplicht het sportpakket erbij te nemen. En telefoon ook niet.

gerbera
door gerbera - Sep 14, 2015 om 12:35
7372 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 13 sep 2015, 22:38]Fiber alternatief?
Grapjas.. lees even over Fiber.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 14, 2015 om 20:00
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 13 sep 2015, 22:39][quote=diumenge schreef op zondag 13 sep 2015, 20:17]Ziggo kan zonder telefoon, hoewel het nauwelijks goedkoper is.

Om precies te zijn slechts € 5,00 de telefonie.
Helaas is dat niet meer zo, Ziggo heeft de tarieven flink opgehoogd voor de internet + tv klanten. Verschil is nu 1 euro 45.
Is toch ruim 17 euro per jaar, daarmee kun je met voip uren en uren bellen :-).