bu
door butler44 Mar 15, 2010 om 11:14
Computers & telefonie

Kosten opzeggen internet abonnement

Ik mijn internetabonnement opgezegd bij inter.nl.net. uit Nijmegen.
Ik kreeg netjes een brief dat over een maand het abonnement beeindigd was.
Nu heb ik een rekening gekregen van 62.98euro exclusief BTW betreffende eenmalige kosten beëindiging abonnement.
Hierover 2 keer gebeld. De eerste persoon vertelde mij dat het een foutje was, 2 weken later vertelde de 2e persoon dat het gebruikelijk is dat deze kosten in rekening worden gebracht. Ik had hierover nog nooit iets over gelezen of gehoord.
Ik heb nu een email gestuurd om het bedrag alsnog terug te ontvangen, maar ik denk dat ik weinig kans maak.
We kan mij hierover iets mededelen.

Mvg Jan

739 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 15, 2010 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er staat niets vermeld in de algemene voorwaarden betreffende eenmalige kosten beëindiging abonnement. Wel kan er sprake zijn van het achteraf betalen van variabele kosten. Wat ik hieruit begrijp is er geen sprake van variabele kosten. Kijk dit voor de zekerheid even na in het contract.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2010 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Indien hier geen sprake van is, geef dit aan, in een aangetekende brief (gewone post wordt nooit ontvangen!). Vraag waarin verwezen wordt naar binnen de algemene voorwaarden en hoe zij hier dus aankomen!

ve
door verwijderd - Mar 15, 2010 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de A.V. vind ik geen afsluitkosten vermeld maar wordt wel verwezen naar de overeenkomst.
Als in de overeenkomst niet vermeld wordt dat bij afsluiten kosten gerekend worden dan is deze vordering onrechtmatig.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2010 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij ongebruikelijk dat er betaald moet worden voor en opzegging. Alleen als er geen rekening gehouden is met een eventuele opzegtermijn kan daarvan sprake zijn. In dat had geval had men dat kunnen toelichten.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2010 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is bekend dat InterNLnet in elk geval in het verleden inderdaad kosten in rekening bracht voor een beëindiging. Het is mogelijk dat nog niet alles en iedereen binnen InterNLnet de nieuwe regels hanteert. Als het klopt dat dat niet meer mag (was mijn persoonlijk niet bekend) dan inderdaad niet betalen. Tenzij het zo is dat de eerste contracttermijn van bijv. 1 jaar nog niet uitgediend was.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2010 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

---Weet u nog, dat verbod op afsluitkosten bij een internetcontract? Dat is sinds enige tijd verboden op grond van de Telecommunicatiewet. Toch blijken er nog genoeg telecombedrijven te zijn die dit doen. Een lezer berichtte me echter over een succes bij InterNLnet, waar hij met enig aandringen erin geslaagd was om zijn in rekening gebrachte afsluitkosten ongedaan te maken. Klik Hier om verder te lezen............

ve
door verwijderd - Mar 16, 2010 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

butler44

Bij het niet tussentijds beëindigen van een overeenkomst, mogen er NOOIT beëindigingskosten en/of administratiekosten in rekening worden gebracht. Ook al zou er zo'n bepaling in de voorwaarden staan, dan is dat een onredelijk beding. Advies: poot stijf houden en NIET betalen.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2010 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had inter.nl.net een email gestuurd en hun gewezen op artikel 7.2a Telecommunicatiewet en hun onduidelijke algemene voorwaarden, waarin ik niet kan zien dat deze kosten in rekening worden gebracht.

Vandaag onderstaande email gekregen,

Miijnheer,

Ik kan u inmiddels mededelen dat wij een creditering klaar hebben staan. Dit wordt meegenomen met de factuurronde van maart, en wordt binnenkort aan u uitgekeerd.

InterNLnet heeft kort geleden deze kosten geschrapt, wij zijn tevens op de hoogte van de artikelen van de Telecommunicatiewet. Onze excuses voor het ongemak.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

[edit redactie]
InterNLnet Servicedesk

Hopelijk hebben ze nu door dat ze toch wel iets moesten veranderen.

Grtz Jan