ya
door yamacvg Feb 16, 2005 om 19:19
Computers & telefonie

Kosten remigratie?

Zijn er kosten verbonden aan het inleveren van een of alle twee[isdn] de lijnen. En hoe zit dat als, Essent telecom via de kabel, mijn telefoonnummer overneemt. Hoe werkt dat ? Wat kost het.

Groetjes Carlie

716 5 Rapporteer

NatureTravel
door NatureTravel - Feb 18, 2005 om 19:26
646 Antwoorden / 8 Vragen

Aan het inleveren van lijnen zijn geen kosten verbonden, u hoeft slechts uw abonnement op te zeggen. Wel kan KPN het NT kastje bij u op komen halen, daarvoor mogen zij geen kosten berekenen.

Ik denk niet dat u uw telefoonnummer kunt over laten dragen aan Essent. Kan dat wel, dan moet u bij Essent zijn om te vragen wat de kosten zijn, zij berekenen dergelijke kosten zelf door. Zie: www.essent.nl

wxndy
door wxndy - Feb 19, 2005 om 00:26
9 Antwoorden / 5 Vragen

Ongeveer twee jaar geleden heb ik mijn isdn abonnement opgezegd en moest daar 50 euro voor betalen. Vond het belachelijk en geldklopperij van KPN. Heb er flink tegen geprotesteerd maar kon er weinig tegen doen omdat het in de voorwaarden stond. Let wel: dit is twee of misschien wel twee en een half jaar geleden. Misschien is het intussen veranderd. Heeft mijn protest misschien toch nog nut gehad...

ar
door arnel - Mar 19, 2005 om 23:00
3 Antwoorden / 17 Vragen

je protest heeft voorzover mij bekend niet geholpen want het gebeurd nog steeds en wel onder het mom dat kpn een nieuwe aansluiting bij je moet maken. Dit kost normaal gesproken ook 50 euro. Ik vind dit persoonlijk erg ergelijk tevens moet je niet proberen bij een remigratie gelijk adsl aan te vragen want dit gaat in 50% van de gevallen ook fout.

cj
door cjbwb1d - Aug 9, 2005 om 11:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ja er zijn kosten aan verbonden. Nog maar kortgeleden heeft KPN het opzeggen van isdn (dus overgaan naar analoge telefonie) verhoogt naar €75 omdat dit veel werk met zich meebrengt en KPN er klanten mee verliest. Men gaat over naar slechts een analoge aansluiting omdat men nog wel KPN-vastnet nodig heeft om via ADSL van een andere Provider VoIP telefonie te gaan nemen. Zie hiervoor http://www.kabelbellen.nl

qu
door queennr1 - Sep 21, 2005 om 12:19
63 Antwoorden / 4 Vragen

het aansluiten van een telefoonlijn via Essent (vroeger was dat Twinner) koste toen geen geld, maar het afsluiten des te meer. Betaalde toen fl 150,00. Ook daar kan je niets inbrengen.