jv
door jvk Feb 9, 2010 om 16:59
Computers & telefonie

Kosten van doorschakelen telefoon

Ik heb een vaste telefoon en schakel wel eens door naar mijn mobieltje via * 21 *. Ik vraag mij af of daar kosten aan verbonden zijn en zo ja voor de beller of de ontvanger ?

25522 8 Rapporteer

25757
door 25757 - Feb 9, 2010 om 17:05
38 Antwoorden / 2 Vragen

U betaald de kosten voor het gesprek tegen Mobiele kosten van je vaste lijn naar de mobiel.

De beller betaalde alleen de kosten naar Uw vaste toestel.
Dus als ze vaak vast naar U bellen zult U de kosten van uw aanbieder van vaste lijn moeten betalen en die zijn overal anders, meestal tussen de 15 en 26 cent per minuut, en ook nog het start tarief van 0 tot 10 cent.

Ook is meestal minimaal 1 minuut te betalen dus welke vaste lijn aanbieder heeft U?
Tarieven te vinden bij Uw aanbieder of www.bellen.com.

bl
door blackstone - Feb 12, 2010 om 14:41
27 Antwoorden / 6 Vragen

Daar zijn inderdaad kosten aan verbonden moet je even informeren bij je telecom provider: KPN, UPC, Ziggo of TELE2 of anderen, ik herinner mij ooit van KPN dat het vrij pittig is maar misschien zijn inmiddels de prijzen door de grote concurrentie al verlaagd.

knapland
door knapland - Feb 12, 2010 om 14:56
4 Antwoorden / 0 Vragen

Meld je aan bij 1643 telecom.
Starttarief 9 cent kosten 10 cent naar mobiel en naar vast 1,1 cent per minuut.

mi
door midas - Feb 12, 2010 om 15:16
64 Antwoorden / 1 Vragen

Van de website van KPN:
Thuis bellen: heel aantrekkelijk met vaste telefonie van KPN
Met een vaste telefoonaansluiting van KPN ben je altijd verzekerd van de uitstekende kwaliteit van ons netwerk. En dat tegen aantrekkelijke, duidelijke tarieven. Met onze diverse nieuwe BelVrij-abonnementen bel je op bepaalde momenten helemaal gratis naar veel vaste nummers in Nederland. Bovendien maak je als abonnee met een vaste telefoonaansluiting kosteloos gebruik van diverse ondersteunende KPN-diensten, zoals voicemailfuncties, doorschakelen, nummerblokkering en groepsgesprekken. Zo haal je meer uit je vaste telefoonaansluiting!

De functie kost niks, maar de gesprekskosten van uw telefoon naar uw gsm zijn voor uw rekening.

sh
door shamira - Feb 12, 2010 om 15:48
2 Antwoorden / 4 Vragen

Meld je aan bij www.bel1601.nl. Daar is het starttarief 6 ct en betaal je 0,9 c.p.m. voor het bellen naar alle vaste nummers in Nederland. Geen dag- en nachttarief. Ze maken gebruik van het KPN netwerk, dus de verbinding is goed.
Bovendien ontvang je bij iedere nota gratis een declaratie van alle gebelde nummers, de gebelde tijd en de gesprekskosten. Aanmelden is gratis.

jv
door jvdbroek - Feb 12, 2010 om 19:40
3 Antwoorden / 1 Vragen

Er is nog een alternatief, als die vaste lijn van KPN is:
"Vertraagd" doorschakenen met *61* in plaats van *21* (ook een gratis dienst)
Eerst gaat de bel van de vaste lijn ± 5 keer over, wordt er niet opgenomen, dan pas wordt er doorgeschakeld naar het andere nummer.
Dus als je gewoon thuis bent kun je de vaste lijn direct aannemen, zonder die extra kosten van het doorgeschakelde gesprek. Telkens aan / uitschakelen van het doorschakelen hoeft met *61* dus ook niet. Ook handig als de vaste lijn in gesprek is voor lange gesprekken of internetten.
Voor gebruiksaanwijzing zie website KPN:
http://www.kpn.com/prive/thuisbellen/diensten/vertraagd-doorschakelen.htm
Of deze dienst ook bij andere providers bestaat weet ik niet.

lo
door lolanina44 - Feb 14, 2010 om 12:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Is het niet handiger om je mobiele nummer op je voicemail te zetten?

daadlooz
door daadlooz - Dec 4, 2010 om 13:33
5 Antwoorden / 4 Vragen

Heb speciaal acht gegeven, gisteren doorgeschakeld telefoontje gehad naar mobiel. Heb deze weggedrukt zonder op te nemen, wat blijkt wordt er toch 15 eurocent aan kosten in rekening gebracht.