Kosten voicemail
De beller betaalt zodra de verbinding tot stand komt, ook wanneer er geen gesprek heeft plaatsgevonden.
De telefonieproviders (KPN, Vodafone etc) brengen de beller meteen kosten in rekening zodra er gebeld wordt. Ook wanneer de gebelde persoons telefoon uitstaat of wanneer de beller meteen ophangt na het horen van het voicemailstemmetje.
Dus zelfs wanneer er totaal geen stemcontact is geweest en de beller hangt meteen op, moet er betaald worden.
Ik ben gewend alleen te betalen voor diensten wanneer die diensten ook naar behoren zijn uitgevoerd, en hier is van enigerlei dienstverlening geen sprake.
En deze kosten brengen alle telefonieproviders in rekening.
Dit is toch gewoon foute geldklopperij en kan Kassa daar geen maatregelen tegen nemen ?
Ik heb de voicemail uitgeschakeld voor mobiele telefonie en gebruik voor vaste telefonie een telefoon met telefoonbeantwoorder om onnodige kosten voor degene die belt en voor mezelf te voorkomen.
Hallo,
Volgens mij worden we niet bestolen.
We betalen namelijk voor het gebruik van het netwerk. De provider heeft dus kosten, want we gebruiken de lijnen om te bellen. Het zou natuurlijk wel wat goedkoper kunnen zijn. Op het moment dat u een voicestemmetje hoort is er wel degelijk verbinding. Het "stemmetje" wordt door het bellen aangestuurd en doordat wij het horen is er dus ook [weer] gebruik gemaakt van de lijnen.
Dit soort kosten zijn m.i echter wel aan de hoge kant. Maar of daar wat aan te veranderen is betwijfel ik.
Vr.gr. poltol
Je betaald voor een verbinding met de abonnee, dat die abonnee zijn telefoon doorschakelt naar een berichten dienst doet niet ter zake.
Een uitzondering die ik ken bij mijn provider, dat ik de telefoon op niet storen, kan zetten. je krijgt dan i.p.v. de bel toon, te horen dat ik niet gestoord wens te worden.
Tot mijn verbazing is dat wel gratis voor de beller.
Ik denk dat vraagsteller iets anders bedoeld, zodra hij/zij iemand belt en de telefoon gaat over wordt het start tarief gerekend. Al druk je de verbinding weg (ophangen klinkt zo ouderwets) de verbinding was gemaakt. Verkapte vorm van het abbo bij kpn die sommigen nog steeds betalen enkel om lijn te hebben.
Ronny.
Ik ben het volledig mee eens met tdehond. Ik doe exact het zelfde ook de voicemail uitgeschakeld en een telefoonbeantwoorder.
Je kunt tenslotte de gemiste oproepen toch bekijken.
Het bespaart kosten.
ron530 donderdag 4 feb 2010, 15:19
Als de gebelde een nummer melder heeft aanstaan en niet opneemt,dan wordt door KPN ook het starttarief berekend. Te zien op gespreksspecificaties.
Er is nog al wat verschil tussen abbo,s bij het ouderwetse van kpn betaal je kosten voor de lijn die maandelijks terug komen ook al bel je niet. Andere abbo,s kennen een starttarief als er een verbinding tot stand komt. Voicemail e.d. zijn veelal gratis, maar worden wel in rekening gebracht bij de beller.
Sterker nog: Hoe vaak gebeurt het niet dat je iemand belt, de voicemail krijgt terwijl die persoon niet in gesprek is. Soms heb ik het idee dat dit expres is ingebouwd!
Hallo allemaal,
Ik heb ook zoiets.
Mijn kennis heeft zijn voicemail uit staan maar als ik hem heb gebeld en ik later mijn factuur bekijk dan zie ik toch dat ik 21 cent heb moeten betalen. Hoe kan dit dan??
Groetjes Marionne
Ik ben het met de vraagsteller helemaal eens. Bij iedere abonnement staat voicemail in het begin standaard aan ook al maak je er geen gebruik van. Alle providers brengen de eerste minuut altijd in rekening, dus Kassa! Ik kan u verzekeren dat als u een abbo van 300 minuten per maand heeft dat dan minstens 100 minuten verloren gaan doordat de gebelde persoon niet opneemt of in gesprek is en de voicemail aanstaat. Veel mensen hebben moeite om de ongevraagd aan gezette voicemail weer uit te schakelen. Ik heb al hierover de Consuwijzer aangeschreven maar geen resultaat. Het wordt tijd dat de consumentenorganisaties hier iets tegen gaan ondernemen. Uit wanhoop heb ik besloten niemand op zijn mobiel terug te bellen. Ik bel wel via Voip naar vaste telefoons en ik stuur wel eens via Hotsms gratis SMS aan degene die ik wil bellen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer