Ro
door Robertje Sep 3, 2019 om 17:08
Computers & telefonie

Kpn 100%kosten 60%levering

hoe kan het dat kpn hiermee wegkomt ?
als ik 100 liter water bestel en ze komen met ik heb 60liter voor je dan moge ze alles mee terug nemen en zoek ik iemand die wel leverd waar ik om vraag of mij maar 60liter in rekening brengen als ik daarmee akkoord ga!....hoe kan t dan dat iedereen die 100mbit besteld en maar 60 krijgt toch de volle 100 moet betalen? word het niet eens tijd om dit soort oplichting aan banden te leggen ? en mensen te laten betalen voor wat ze daadwerkelijk ontvangen! hun excuus je woont tever van de box af...sinds wanneer is dat een consumenten probleem ? voor zover ik weet is elk ander bedrijf hier zelf verantwoordelijk voor en is t illegaal om dit probleem bij de klant te leggen ..tenzij je een provider bent van internet ? dat is toch waanzin

5406 21 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 3, 2019 om 17:13
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Ik begrijp uw vraag niet en dat vooral niet omdat ik al sedert het ATF2 tijd per mobiele klant ben bij KPN en dit soort zaken nog nooit heb meegemaakt.
Maar is dat bij mij niet is gebeurt wil uiteraard niet zeggen dat het niet kan en dan ga ik er van uit dat er een fout is gemaakt en KPN het adres is waar u navraag dient te doen. Als het antwoord onbevredeigend is kunt u terecht bij de geschillencommissie. https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/  en het adres van KPN:klachten kpn

deexpert
door deexpert Sep 4, 2019 om 13:21
104 Antwoorden / 2 Vragen

Top antwoord?!

Weet niet waar het over gaat.

Donuts
door Donuts Sep 4, 2019 om 13:28
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@de expert: verwarring ten top als zowel een vragensteller als een beantwoorder niet weten waar ze het over hebben. Prachtig dit.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 4, 2019 om 15:53
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Hoe zo weet ik als beantoorder niet waar het over gaat na ca. 50 jaar it ervaring? Ik gaf in feite aan de vraag niet te begrijpen omdat die echt onduidelijk is zoals ook later door collegae wordt aangegeven. En de kwalificatie 'topantwoord' blijkt veelvuldig te worden gegeven aan de eerste reactie die wordt ontvangen door Ts dus dat is niet zo uitzonderlijk.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Sep 3, 2019 om 17:15
6599 Antwoorden / Vragen

Het is tot 100 mbit en boven de 50 mbit. Klopt precies. En met wifi haal je niet de 100 mbit. Die snelheid is maximaal met een kabel tussen het modem en de computer.
https://www.kpn.com/internet-tv/?campaignid=ps%3As%3Dgo%3At%3DResidentialAdwords%3Ac%3D1.%20kpn%20%7C%20sbrd%20%7C%200.%20Intern.

justmeagain
door justmeagain Sep 3, 2019 om 23:52
623 Antwoorden / 8 Vragen

@panter, hier in huis, door hele huis heen draadloos op laptops en telefoons makkelijk 512Mb. Bij 500Mb abonnement van Ziggo.
Gewoon een goede router en goede netwerk apparatuur, geen punt.

panter22
door panter22 Sep 4, 2019 om 08:47
6599 Antwoorden / Vragen

Ziggo is geen KPN, twee verschillende systemen.

deexpert
door deexpert Sep 4, 2019 om 13:19
104 Antwoorden / 2 Vragen

Met WiFi haal je het nooit

justmeagain
door justmeagain Sep 4, 2019 om 22:36
623 Antwoorden / 8 Vragen

@deexpert. Nou zeker wel.
Jammer dat ik niet even een screenshot van mijn mobiel kan plaatsen, haal net ook gewoon 508Mb.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Sep 3, 2019 om 17:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bestelt geen 100 mbit, het gaat TOT 100 mbit.

Is niets illegaals aan.

Ro
door Robertje - Sep 3, 2019 om 17:22
3 Antwoorden / 2 Vragen

illegaal misschien niet...maar zeer zeker niet toepasselijk...ziggo leverd toch ook gewoon wat ze je verkopen... mja wie ben ik...en wat ze ookwel aan banden mogen leggen is dat nieuwe klanten speciale aanbiedingen krijgen maar als je als ouwe trouwe 10jaar+ klant om diezelfde aanbieding vraagt dan is dit niet mogelijk...ik betaal altijd me rekeningen optijd en het is maar de vraag of die nieuwe klant dit ook gaat doen en bij je blijft! ik ben onlangs overgestapt naar een provider namelijk bovenstaande (helaas denk ik dat ook hier de nieuwe klant aanbiedingen niet geldden voor vaste oude klanten maar dat zie ik volgend jaar wel) ook belachelijk dat we steeds moeten overstappen om hier ook van te genieten! ik blijf toch liever bij dezelfde, en dom is t ook want het kost ze ook steeds weer apparatuur als iemand overstapt naar een ander (misschien een leuk onderwerp om eens over te discussieren)

@H
door @HENK@ Sep 4, 2019 om 13:34
159 Antwoorden / 1 Vragen

ziggo levert zeer zeker niet (altijd) wat ze verkopen, juist om die reden ben ik overgestapt op glasvezel van KPN, waar ik zelfs wat meer krijg dan het beloofde !!

Ro
door Robertje - Sep 3, 2019 om 17:29
3 Antwoorden / 2 Vragen

hoe reageer ik uhm ik doe t wel zo! =) nee is ook niet illegaal en het gaat in dit geval niet om mobiel maar om internet thuis commissie ugh wat een moeite ze moge die paar euro houden en ik ben overgestapt naar ziggo die leverd 100% van me abbonement! ik nap dat telefoonlijn niet altijd kan leveren maar het gaat er ff om dat iedereen toch 100% moet betalen (kpn is niet de enigste) ik vind het raar dat dit nog kan en misschien met genoeg aandacht dat dit in de toekomst veranderd! kassa is hier goed in ik heb helaas niet zoveel invloed tenzij ik heeel veel tijd erin ga steken in me uppie en met commisies ga praten en ook dan is resultaat hoogstwaarschijnlijk nihil of niet haalbaar (snelle edit) bekabeld ... wifi is een heel ander ding alles met frequenties en afstand heeft daar invloed op dus ik doel nu even puur op bekabeld netwerk

panter22
door panter22 Sep 3, 2019 om 17:32
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je geen glasvezel? Dan is 60 mbit nog best snel. Wij halen hier maar 11 mbit met dsl

Ro
door Robertje Sep 3, 2019 om 17:38
3 Antwoorden / 2 Vragen

uhm dat word binnenkort aangelegd dacht ik... had nog via telefoonlijn? en nu via tvkabel ? agjah misschien leuk item voor kassa om dit eens te discussieren wow ik ben goed met internet ???? ik heb me verhaal gedaan bij kpn , niet verder gekomen dus overgestapt betaal nu iets meer maar zeer zeker de moeite waard voor mij , glasvezel ? geen idee hoe dat werkt met glasvezel is dit dan iets uit het verleden of heeft glasvezel hetzelfde probleem ? hmm dat had ik eerst wel even mogen uitzoeken agjah me internet is nu 5x sneller! ben daar erg blij mee , doel van deze post is meer kijken of dit voor andere mensen niet te verhelpen valt en misschien een leuk onderwerp voor kassa! ik heb dit probleem al weggewerkt ondertussen

Ro
door Robertje Sep 3, 2019 om 17:43
3 Antwoorden / 2 Vragen

dsl is dat niet wifi met kabel ? of is dat weer wat anders stekker apparaat in stopcontact met kabeltje ? dat is wifi met kabel ook dit kan sneller ik ben niet echt bekend met al die termen

Ro
door Robertje Sep 3, 2019 om 17:46
3 Antwoorden / 2 Vragen

helpdesk momentje =) verkeerde ledlampen radios alles wat bepaalde frequenties uitzend kan wifi storen, oude of niet geupdate routers en te lange kabels kunnen ditzelfde effect hebben

tijger1
door tijger1 Sep 3, 2019 om 17:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zou uzich niet eerst wat beter verdiepen in die zaken, voordat u allerlei onzin gaat zitten roepen.

@H
door @HENK@ Sep 4, 2019 om 13:48
159 Antwoorden / 1 Vragen

ik vrees dat wanneer u met commissies (welke dat dan al mogen zijn) gaat praten u ook niet veel verder zal komen, ik wed dat die net als wij niets zullen snappen van uw hak op de tak verhaal !!!

@H
door @HENK@ Sep 4, 2019 om 13:51
159 Antwoorden / 1 Vragen

wi fi (WIRELESS Fidelity) met kabel is wel de mooiste van vandaag, die houden we er ook in :-)

ze moeten dit de humor pagina gaan noemen in plaats van vraag en beantwoord  :-)

Topantwoord

sj
door sjoppy - Sep 3, 2019 om 17:46
129 Antwoorden / Vragen
Ro
door Robertje Sep 3, 2019 om 17:49
3 Antwoorden / 2 Vragen

nvm heb t had me telefoon draaien locked, jah daar hebben ze helemaal gelijk in! waarom gaan ze dam toch aldoor voor nieuw klanten ? het kost meer en idd ambassadeurs zoals ik ooit was (echt had altijd positieve woorden over kpn) die gaan weg en worden het tegenovergestelde en zoeken niet alleen naar maar zullen deze info ook bij eventueel nieuwe gebruikers tentoonstellen! thnx voor de link

jhogaarts
door jhogaarts Sep 4, 2019 om 15:01
101 Antwoorden / 1 Vragen

En daarom zit ik bij XS4ALL.NL die beloven wat ze zeggen en doen ook wat ze beloven.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Sep 3, 2019 om 17:57
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Wat een hoop warrige verhalen van u. Maar nooit dat u bent overgestapt, u bent meer geld kwijt voor een snellere verbinding. Probleem dus opgelost. Verder hoeft er nergens over gediscussieerd te worden, er is namelijk geen probleem.

Ro
door Robertje Sep 3, 2019 om 18:05
3 Antwoorden / 2 Vragen

ben het niet eens met u stelling...desondanks ik mijn probleem heb opgelost door dergelijke stappen te ondernemen! zijn er nogsteeds een hoop mensen die nog wel hier tegenaankijken! en idd ik ben nogal warrig kwa typen en uitleggen mijn excuses daarvoor ;)

ne
door neodutchio Sep 3, 2019 om 18:42
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Niemand loopt hier tegenaan aangezien er nooit een vaste snelheid afgesproken wordt. Ook bij Ziggo zal u zien dat u niet steeds dezelfde snelheid binnen haalt. Dit is technisch ook niet mogelijk.

aurora1
door aurora1 Sep 3, 2019 om 18:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, naar mijn indruk bent u te gemakkelijk met typen en heeft u geen zin om aan interpunctie, hoofdletters etc. te doen, en heeft u geen zin om informatie op websites te lezen? Dat geeft mij de indruk van geen respect voor de lezers van wie u oplossingen, informatie en gelijk krijgen verlangt. Bij uw vorige vraag is ook al iets gezegd over het warrige verhaal. Hoe is het toen eigenlijk met die tandartskwestie afgelopen?

edrick3
door edrick3 - Sep 3, 2019 om 18:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Van de site: er staat toch echt TOT 100...

Tot 100 Mbit/s download

Tot 10 Mbit/s upload

  • Sneller internet (tot 100 Mbit/s download en tot 10 Mbit/s upload). Met de snelheid kun je HD tv-kijken op meerdere televisies en ook zorgeloos surfen, e-mailen, downloaden en streamen. Ook tegelijkertijd!

aurora1
door aurora1 - Sep 3, 2019 om 18:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Onduidelijk verhaal. Zijn uw hoofdletters op?
En leest u de informatie op de website van de KPN niet?
U vergelijkt olifanten met sardientjes.
Ik zou ook maar voorzichtig zijn met beschuldigen van oplichting als u geen proces aan de broek wilt krijgen.

@H
door @HENK@ Sep 4, 2019 om 13:38
159 Antwoorden / 1 Vragen

olifanten met sardientjes, die houden we er in  :-)  !!

aurora1
door aurora1 Sep 4, 2019 om 23:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat heet taalvernieuwing....

@H
door @HENK@ Sep 5, 2019 om 13:26
159 Antwoorden / 1 Vragen

ik vind hem prachtig, komt wat mij beteft in de nieuwe van dale!  :-)

gerbera
door gerbera - Sep 3, 2019 om 22:15
7372 Antwoorden / 14 Vragen

U denkt verkeerd, u betaald voor het abonnement en daarin staat dat u tot 100mbit kan ontvangen. En inderdaad is de snelheid bepalend hoe ver u van een schakelpunt zit. Ja en als KPN niet meer door het draadje kan sturen houdt het op, ik bereik die 100mbit wel omdat ik vrij dicht bij het schakelpunt zit en dat is mooi meegenomen.

ik betaal altijd me rekeningen optijd en het is maar de vraag of die nieuwe klant dit ook gaat doen en bij je blijft!

En of een nieuwe klant zijn rekeningen op tijd betaald is niet aan u om daar over te oordelen.

ik ben onlangs overgestapt naar een provider namelijk bovenstaande (helaas denk ik dat ook hier de nieuwe klant aanbiedingen niet geldden voor vaste oude klanten maar dat zie ik volgend jaar wel) ook belachelijk dat we steeds moeten overstappen om hier ook van te genieten!

En dat je steeds moet overstappen is kolder tenzij je net als u uit bent op de kortingen voor nieuwe klanten. En geloof me na de kortingsperiode gaat u ook het volle pond betalen en kunt u weer uitkijken naar een andere provider met een leuke aanbieding.

ne
door neodutchio Sep 4, 2019 om 08:34
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Ik neem elk jaar gewoon een nieuw contract bij mijn eigen provider. Ben er al meer dan 20 jaar klant en krijg dus elk jaar gewoon de korting die nieuwe klanten ook krijgen.

jo
door jorisw - Sep 4, 2019 om 10:02
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe heb je die 60 Mbps gemeten? Direct op de modem met een cat5/cat6 kabel tussen pc en modem?

audb
door audb - Sep 4, 2019 om 14:13
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Goed gelezen wat ze vertellen?

Maximaal 100 mbit en niet u krijgt 100 mbit en helaas is KPN niet de enige die hier mee adventeerd ook ziggo geeft aan dat ik TOT WEL 500 mbit heb ofwel de kans dat je 500 mbit krijgt maar zelden gaat halen.

Alleen als je gaat downloaden uit een nieuwsgroep is er een kans dat je ook 100 mbit gaat halen maar er zit daar wel een ader onder het gras namelijk : storing.

Bij 500 mbit zal je daar niet snel iets van merken maar daar het via een koperdraad gaat kan er storing op treden en dan moet een "pakket" met data opnieuw worden opgehaald.

En net als bij Ziggo gaat het eerst naar de wijkcentralle en daarna pas naar de straatkast was het niet dat dat bij ziggo het ook werkelijk via glasvezel naar de straatkast gaat waardoor er minder storing optreed.

Bij KNP is het helaas nog steeds zo dat vele straatkasten nog op koperdraad werken.

Waar de wijcentralle staat is hier te vinden :

https://vvdsl.robinflikkema.nl/wijkcentrales.php

En nog even een aanvulling.

Net als veel adsl/vsdl providers deeld u de bandbreedte en als er veel gebruikers in uw buurt zitten dan kan het zijn dat u overdag misschien de 100 mbit toe gewezen krijgt maar zodra het druk wordt gaat de verdeel sleutel in en zakt net als bij Ziggo de snelheid gewoon terug omdat over een kabel te veel verkeer is.

Daarom download ik ook het liefst in de nachtelijke uren of morgens vroeg.

ne
door neodutchio Sep 4, 2019 om 16:23
5165 Antwoorden / 12 Vragen

KPN tot 100 mbit. Cat 5 in de modem en laptop, 110 mbit. Werkt perfect.

justmeagain
door justmeagain Sep 6, 2019 om 00:08
623 Antwoorden / 8 Vragen

Bij Ziggo is er geen waarneembaar snelheidsverlies als er veel mensen tegelijk online zijn. Ja alleen als ze op mijn verbinding zitten. Al gaat de hele straat online mijn snelheid blijft hetzelfde Dit is een oud broodje aap verhaal.

Grunnen.
door Grunnen. - Sep 4, 2019 om 15:55
509 Antwoorden / Vragen

Hoe heb je uitgesloten dat het niet aan jouw bekabeling , netwerkadapters of computer ligt . En is de meting gedaan met geijkte meetaparatuur in de meterkast ?.Volgens mij roeptoeter je maar wat zonder kennis van zaken te hebben.

frits
door frits - Sep 4, 2019 om 17:05
146 Antwoorden / 5 Vragen

Dit is als het om een bekabelde (UTP) modem gaat, dan zal je zeker deze snelheid halen!

mpbraaksma
door mpbraaksma - Sep 4, 2019 om 18:10
48 Antwoorden / 0 Vragen

Daarom blijf ik bij Ziggo, levert wat ze beloven. Uitstekende klantenservice en geen storingen.

@H
door @HENK@ Sep 5, 2019 om 13:30
159 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb heel andere ervaringen met ziggo maar wanneer u tevreden bent gewoon blijven!

gerbera
door gerbera Sep 6, 2019 om 08:46
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Daarom blijf ik bij KPN, leveren wat ze beloven. Uitstekende klantencervice en geen storingen.

ro
door ron503 - Sep 4, 2019 om 18:48
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De pakketten zijn bij Kpn beperkt en begint bij 50 Mb. Als u bij Kpn een pakket af wil nemen wordt om uw postcode en huisnummer gevraagd en krijgt u direct te zien wat de maximaal haalbare snelheid is. In uw geval is dat 60 Mb en dan lijkt het mij niet slim om voor een pakket tot 100 Mb te gaan omdat die snelheid niet gehaald kan worden. Tot 50 Mb snelheid is in uw geval de beste keuze want die snelheid gaat zeker gehaald worden. U wordt zeker niet 'opgelicht' omdat u zelf het pakket kan kiezen en van Kpn enkel een passend advies krijgt die u niet hoeft over te nemen.

mo
door mof - Sep 4, 2019 om 21:13
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is een consumentenprobleem zolang het internet bestaat!
er wordt geadverteerd met maximale snelheden. Niet met geleverde snelheden.
het is een vorm van verlakkerij, ben ik met u eens.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Sep 5, 2019 om 12:04
174 Antwoorden / 1 Vragen

Gaat u nu bij de overheid ook geld terugvragen omdat u op de snelweg geen 130 km/h heeft kunnen rijden i.v.m. file terwijl u wel voor het gebruik van het wegennet betaalt? Dit principe kunt u namelijk vergelijken met internet van Kpn. Het netwerk is geschikt voor bijv. 100Mb/s maar snelheid is afhankelijk van het aantal gebruikers op dat tijdstip. Hoe meer gebruikers op de "snelweg" hoe eerder er "file" is.

justmeagain
door justmeagain - Sep 6, 2019 om 00:24
623 Antwoorden / 8 Vragen

@ panter 22 .
Zojuist speedtest gedaan met Xiaomi telefoon. In andere ruimte als waar routers staat. Zie resultaten.