om
door omais Nov 6, 2011 om 22:14
Computers & telefonie

Kpn

hallo ik heb een vraag.mijn schoonouders hebben een
vaste lijn van de telefoon.
mijn schoonouders hebben een rekening gehad die er hoog was,dus heefd mijn man heeft de overzicht aangevraag bij de kpn om te zien waarom zo hoog de rekening vandaan kwam,toen zagen we dat ze veel o6 nummers gebruik hadden,dat klopt ook maar ze laat die o6 van haar kinderen altijd over gaan dat ze even langs moeten komen om hun te helpen,we wonen met twee gezinnen in de zelfde straat.
dus het kom hier op neer; ze laat de telefoon twee keer over gaan wij pakken de telefoon niet aan want we weten zij het zijn,nou zeg de kpn dat ze toch moeten betalen omdat ze een o6 nummer gebruik hebben,maar dat klopt niet wandt wij nemen de telefoon pas op als die drie keer is over gegaan.
mag de kpn geld vraag ,om alleen een nummer te draaien
en geen gesprek heefd gehad alleen maar over is gegaan?????

groetjes familie van der veer

1017 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 6, 2011 om 22:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hier is al een vraag over geweest, dus wellicht goed omdat even na te lezen.

Link

Korte samenvatting. KPN brengt het simpelweg overlaten gaan van de telefoon al in rekening en dat vinden sommige mensen kennelijk de normaalste zaak van de wereld (ik niet). KPN is daar redelijk onduidelijk over.

om
door omais - Nov 6, 2011 om 22:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=omais schreef op zondag 6 nov 2011, 22:14]hallo ik heb een vraag.mijn schoonouders hebben een
vaste lijn van de telefoon.
mijn schoonouders hebben een rekening gehad die er hoog was,dus heefd mijn man heeft de overzicht aangevraag bij de kpn om te zien waarom zo hoog de rekening vandaan kwam,toen zagen we dat ze veel o6 nummers gebruik hadden,dat klopt ook maar ze laat die o6 van haar kinderen altijd over gaan dat ze even langs moeten komen om hun te helpen,we wonen met twee gezinnen in de zelfde straat.
dus het kom hier op neer; ze laat de telefoon twee keer over gaan wij pakken de telefoon niet aan want we weten zij het zijn,nou zeg de kpn dat ze toch moeten betalen omdat ze een o6 nummer gebruik hebben,maar dat klopt niet wandt wij nemen de telefoon pas op als die drie keer is over gegaan.
mag de kpn geld vraag ,om alleen een nummer te draaien
en geen gesprek heefd gehad alleen maar over is gegaan?????

groetjes familie van der veer

mastag
door mastag - Nov 6, 2011 om 22:47
955 Antwoorden / 19 Vragen

@diumenge
Ik vind het ook niet kunnen maar het netwerk moet steeds verder uitgebreid worden en je gebruikt het netwerk ook als je alleen de telefoon over laat gaan.
Ik kan dus enig begrip tonen voor de kpn.
Natuurlijk zijn we de laatste 40 jaar anders gewend geweest maar ik bereid me er maar vast mentaal op voor dat we voor steeds meer (kleine) diensten de buidel open moeten trekken.

Mastag

birdies
door birdies - Nov 7, 2011 om 05:04
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........KPN brengt het simpelweg overlaten gaan van de telefoon al in rekening en dat vinden sommige mensen kennelijk de normaalste zaak van de wereld (ik niet). KPN is daar redelijk onduidelijk over.........

Nou, redelijk onduidelijk vind ik nog zachtjes uitgedrukt. Heb bij het eerdere topic behoorlijk de site van KPN afgespeurd om daar wat over te vinden en niks gevonden!

Dat vind ik ronduit schandalig, om het maar even niet te hebben dat je nu ook al moet betalen voor het laten rinkelen.

@omais: dus ja, kpn mag je laten betalen voor alleen het over gaan van de telefoon.

tdehond
door tdehond - Nov 7, 2011 om 07:25
4744 Antwoorden / 9 Vragen

De oplossing lijkt mij een mobiele telefoon van een andere provider met b.v. een Pre-paid kaart erin en deze een paar keer laten overgaan.

Wel eerst nagaan wat de policy is van een mobiele provider met het berekenen van het starttarief ( om te voorkomen dat men van de regen in den druppe komt)

Ik beschouw het in rekening van een starttarief zonder dat een gesprek plaats vindt als een manier van plukken van de klanten.

KPN mag dit doen, mits dit duidelijk is voor de klanten.

ee
door eer56 - Nov 7, 2011 om 10:52
10 Antwoorden / 0 Vragen

Ik herken dit probleem en het staat inderdaad in hun voorwaarden. Zodra je de hoorn van de haak tilt gaat de teller lopen, zeg maar populair gezegd. Daarom hebben wij een paar jaren geleden ons KPN abonnement beëindigd.

loreleigil
door loreleigil - Nov 7, 2011 om 11:50
678 Antwoorden / 3 Vragen

Nou, ik vind het ergens wel logisch. Ook als de ontvanger niet opneemt, wordt er een verbinding tot stand gebracht. Daarvoor wordt het netwerk gebruikt. En voor gebruik moet je betalen. Ik vind dat niet meer dan normaal.