do
door donmuang Apr 16, 2012 om 18:42
Computers & telefonie

KPN besteelt maandelijks zuinige bellers van hun beltegoed

Bij deze wil ik een klacht indienen over KPN en dan met name over het meenemen van het beltegoed bij de BEL-SM-WEBXL abonnementen.
Vandaag ben ik er namelijk achter gekomen dat KPN geheel volgens hun eigen voorwaarden de zuinige mensen maandelijks besteelt.

In September van 2011 moest ik noodgedwongen een overstap maken van Vodafone naar KPN ( dit omdat ik in een afgeschermd gebied werk waar alleen ontvangst is van KPN )
KPN doet wellis waar van alles om je met een vriendelijk praatje als klant binnen te lokken maar vertellen vervolgens niet waar bij hun de addertjes onder het gras zitten en juist deze addertjes zijn nu al na een aantal maanden mijn grootste nachtmerrie.

Wat blijkt nu :
Bij KPN mag je 1 maand niet gebruikt beltegoed meenemen. Dat het maar 1 maand is t.o.v van T-Mobile en Vodafone waar het 2 maanden is kon ik nog accepteren , maar wat vervolgens verzwegen wordt is dat je op dit beltegoed pas aanspraak kan maken wanneer je in je nieuwe maand met je nieuwe standaard tegoed niet uit komt.
Heb je in die nieuwe maand weer zuinig gebeld dan had je dus resterende tegoed uit de vorige maand niet nodig en steekt KPN dat tegoed in hun zak en ben je het kwijt.

Vervolgens is het ook nog eens zo in tegenstelling tot de andere providers dat het overgebleven tegoed tegen het BUITEN BUNDEL TARIEF , dus 30 ct. per minuut wordt verrekend.

Kortom , probeer je in deze tijd van economische crisis bij gewoon netjes binnen je bundel te blijven , dan wordt je als klant bij KPN daar maandelijks voor gestraft.
Bel je maandelijks binnen je bundel dan verlies je alsnog je geldt maar bel je teveel dan kun je nog eens flink extra betalen.

KPN verteld je helemaal niets over deze truc als je ze voor informatie belt totdat je ermee geconfronteerd wordt en dan kunnen ze alleen maar botte antwoorden geven als :
Je moet niet zeuren, het staat in de voorwaarden waar u zelf voor heeft getekend .
Bovendien zo beweerd men bij KPN doen de andere providers dit ook , maar dit blijkt een regelrechte leugen . Allereerst mag het beltegoed bij de andere grote providers 2 maanden meegenomen worden en het wordt het overgebleven tegoed NOOIT tegen de buitenbundel tarieven verrekend.

Het is de pure diefstal en hier moet echt wat aan gedaan worden en ik eis ontbinding van het contract.
Hier moeten echt alle KPN klanten tegenin gaan.

Wie kan mij op weg helpen.

1089 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

donmuang schreef op maandag 16 apr 2012, 18:42: Wat blijkt nu :
Bij KPN mag je 1 maand niet gebruikt beltegoed meenemen. Dat het maar 1 maand is t.o.v van T-Mobile en Vodafone waar het 2 maanden is kon ik nog accepteren , maar wat vervolgens verzwegen wordt is dat je op dit beltegoed pas aanspraak kan maken wanneer je in je nieuwe maand met je nieuwe standaard tegoed niet uit komt.
Heb je in die nieuwe maand weer zuinig gebeld dan had je dus resterende tegoed uit de vorige maand niet nodig en steekt KPN dat tegoed in hun zak en ben je het kwijt.

Volgens mij staat dat allemaal gewoon in de Voorwaarden die je leest voor je iets afsluit zodat je weet wat je afsluit.............

Geen diefstal, gewoon een voorwaarde waar je zelf door afsluiten mee accoord ging
En dus ook geen gegronde reden voor ontbinden van contract dus.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vodafone doet precies hetzelfde.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stacey heeft volkomen gelijk, as usual;-).

Jaar of 5/6 geleden, zat ik bij KPN, ook toen was het al zo. Niks nieuws onder de zon, dus. Voortaan maar niet meer zo zuinig zijn, maar lekker je tegoed op gebruiken.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze zijn allemaal één pot nat kpn heeft beheer over t-mobile,Telfort,Hi en noem maar op zij leveren netwerk kpn dus waar je gaat kom je dezelfde voorwaarden tegen,of je accepteerd of je belt niet.Dit is helaas Nederland.Tien jaar terug was het beter je had keuze nu is het keuze aan de providers wat ze bieden klant is allang geen koning meer in Nederland.Een verkoper bepaald de regels en kopers moeten zien hen rechten te behalen na lang beandelen van rechtsgangen.Ze hebben het leven moeilijker gemaakt ,In principe komt het op diefstal uit ,maar er zijn slinkse regels in verbonden die niet te mijden zijn.Dus of bellen of geen bellen.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

donmuang schreef op maandag 16 apr 2012, 18:42: .
Vandaag ben ik er namelijk achter gekomen dat KPN geheel volgens hun eigen voorwaarden de zuinige mensen maandelijks besteelt.

Als het volgens hun voorwaarden is dan is er toch niks mis mee.

armegadon1 schreef op maandag 16 apr 2012, 21:38: Ze zijn allemaal één pot nat kpn heeft beheer over t-mobile,Telfort,Hi en noem maar op

T=Mobile heeft zijn eigen netwerk.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2012 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je weinig belt, neem je geen abonnement maar een prepaid kaart.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2012 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb sinds kort een sim only van KPN en het staat gewoon allemaal in de voorwaarden, gewoon duidelijk en open en niet ergens verborgen of wat dan ook.
U moet ook eerst eens goed gaan lezen voordat je zomaar wat afsluit t staat allemaal op hun site.
U bent zelf accoord gegaan met het contract en de voorwaarden dus stappen onder nemen heeft geen zin.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2012 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Elke provider mag zijn eigen voorwaarden maken.

En Prepaid, zelfs de Aldi bied Medion Mobiel aan, Prepaid tegen lage kosten op KPN netwerk maar.....
Net als Tele 2 ooit overstapte van KPN naar T Mobile en dat mag helaas ook.
Ik was toen ook plotseling nauwelijks bereikbaar dus zo verlies je klanten.

Naast KPN zelf kun je dus ook een zoeken die via hun netwerk iets aanbied..
Naast Aldi / Medion mobiel heb je ook AH, Kruidvat en nog vele anderen.
Maar ook Dochter Telfort heeft weer andere voorwaarden dus van KNP naar Dochter is soms voordeliger.