we
door wenneke30 Feb 12, 2008 om 16:33
Computers & telefonie

Kpn geen bereik nu ervan af

hallo

vorige week contact gehad met een medewerker van kpn .

met de vraag of ik mijn abbonement mag afkopen omdat ik totaal geen bereik heb en smsjes zelfs niet aankomen of dagen later.

ja natuurlijk kan dit gewoon werd mij als antwoord gegeven .alleen de kosten van het afkopen kreeg ik te horen en ik moest maar gewoon naar een nieuwe provider gaan en een abbo afsluiten met nummerbehoud.dan werd automatisch alles gelijk in werking gesteld.

nou zo gezegd zo gedaan ik ben dus naar vodafone gegaan gezegd dat ik het zo mag afkopen en een abbonement uitgezocht wat bij mij past .nu vandaag belt de medewerkster van vodafone op om te zeggen dat kpn nummerbehoud weigert!!

nou ja

ikke bellen dus naar kpn eerst een medewerker aan de telefoon nou mevr dit kan helemaal niet u heeft een opzegtermijn van 3 maanden en dan nog de afkoopsom. ik leg uit dat ik vorige week al gesproken had met iemand en dat hij toestemde per direct nou dit was volgens hun onmogelijk.ze zagen niets in het scherm staan dus kon het nu alleen maar per 12 mei weer een week later dus.

nu bel ik terug en vraag netjes naar dhr die ik aan de telefoon had gehad vorige week eerst iel uiteraard 6 keer de verbinding weg en hij durft dan nog te zeggen u hoeft niet op te hangen haha grapjas.

hij draait nu zijn verhaal ineens terug en begint over die 3 maanden en daarbij zegt hij nu ineens dat alleen klantenreacties per direct mogen laten afkopen mits de reden gegrond is .nou dat dacht ik wel .

kpn komt hun contract toch niet na????

ik heb geen bereik kan niet bellen of gebeld worden.

er is ondertussen ook een mail weg naar klantenreacties maar die zal wel niet gelezen worden of duurt 2 maanden voor het behandelt word.

is er iemand die mij kan zeggen wat ik moet doen ik wil namelijk snel van kpn af omdat ik gewoon niet bereikbaar ben!!!!!

alvast bedankt

1242 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 12, 2008 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

graag meer info. U stelt geen bereik te hebben maar sms'jes komen wel aan. Dat dat soms later is is niet geheel ongewoon. Soms zijn sms berichten wel een dag onderweg. Maar in welk buitengebied woont u dan wel als u stelt geen beik te hebben, dat is namelijk m.b.t. KPN wel heel bijzonder. Overigens is het kennelijk aan KPN, de call cennter medwerker voorbij gegaan dat er sedert zeer recent nieuwe opzegregels gelden en diat niet langer dan een maand mag zijn. Is uw telefoon wel OK? (ps. ik kom/kwan vrijwel overal in Nederland en had altijd overal bereik, veelal ook nog enkele tientallen kilomers over de Duitse resp. belgische grenzen.)

ve
door verwijderd - Feb 12, 2008 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou het is dus gewoon zo dat ik midden in een drukke stad woon dus eigenlijk zou het bereik goed moeten zijn .

smsjes komen ook vaak gewoon niet aan .hetzelfde als met bellen ik kan soms wel gebeld worden en soms niet en ook als ik zelf bel soms lukt het wel en soms niet  of hij valt midden iin een gesprek uit of ik haper in een keer.

het toestel is helemaal nagekeken en daar ligt het niet aan heb ook al een oude nokia geprobeert maar helaas.

een termijn van een maand daar zou ik nog mee kunnen leven maar 3 maanden is wel erg lang als je niet te bereiken bent.

het is dus echt vanuit de provider een fout ze beamen dit ook maar ja weer telefonisch dus misschien draaien ze dat ook weer terug

ve
door verwijderd - Feb 12, 2008 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

U woont dan kennelijk tussen veel hoogbouw en/of woningen met veel staal. Mogelijk bevat ook uw woning zoveel staal dat er een "kooi van faraday"effect optreedt. Ik sluit dan niet uit dat u met geen van welke provider dan ook bereik heeft en is het zaak als u naar een ander gaat dat vooraf wel heel goed te controleren. Een eventuele optie om thuis wel bereik te hebben is het plaatsen van een kleine antenne (carkit) aan de buitenkant. het is niet "alles"maar u heeft dam mogelijk wel bereik al bent u in uw woning dan niet mobiel.

ve
door verwijderd - Feb 12, 2008 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry maar het maakt dus niets uit waar ik ben of ik nu thuis ben of buiten sta of op een weiland het werkt gewoon niet .

het enige wanneer ik goed bereikbaar ben is als ik in belgie ben en ga bellen via proximus  toch vreemd!!!!

ve
door verwijderd - Feb 12, 2008 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen direct antwoord op de vraag, maar toch...

Ik sluit me aan bij de stelling dat het wel heel raar is dat er geen bereik mogelijk met een KPN mobiel. U stelt in de laatste reactie dat het niet uitmaakt waar u bent, thuis of in een weiland. Buiten de stad dus!

En in de rest van Nederland dan? Hebben kennissen met een KPN toestel bij u in de buurt wel bereik? (ook bij u thuis)

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er dan toch iets anders aan de hand is dan een dekkingsprobleem van KPN. Wat geeft KPN dan aan dat de 'fout' is?

De omstandigheden die u schetst zijn mi geen valide reden om het contact te ontbinden. Er zal eerst moeten worden aangetoond dat KPN in uw buurt een dekkingsprobleem heeft. Dat betekend dus dat er meerdere mensen in uw omgeving met een KPN abonnement een slecht bereik hebben. En in een stad lijkt me dat toch echt onmogelijk.

Flipje

ve
door verwijderd - Feb 12, 2008 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus deze drukke stad is vlakbij de grens met België?
Dan zou het inderdaad een witte vlek kunnen zijn.
Als consument heb je echter wel een onderzoeksplicht in de zin dat je zelf even controleert of je, gelet op de dekking, redelijkerwijs mag verwachten dat je bereik zult hebben dan wel midden in een witte vlek woont.

Het contract met Vodafone kun je nog afblazen, want binnen de bedenktijd.

ve
door verwijderd - Feb 12, 2008 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

klik hier eens..

Kaartje van de GSM dekking van KPN. Er zitten inderdaad wat witte vlekken langs de grens met België, maar niet in stedelijk gebied voor zover ik kan zien. Vodafone geeft overigens ongeveer hetzelfde beeld.

Is het niet verstandig om een Belgisch abonnement te nemen??

Verdere info:

GSM
Helpdesk

ve
door verwijderd - Feb 12, 2008 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

mmmmmh goeie kans dat een Belgische provider net over de grens ook internationale tarieven rekent, dat zou vast niet zo aantrekkelijk zijn.

ve
door verwijderd - Feb 12, 2008 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou weet ik dus naar aanleiding van deze reacties dat er dus een opzegtermijn is van 1 maand.

heb ik dat goed begrepen?

hoe het kan dat mijn bereik slecht is dat weet ik niet verder het enige wat ik weet is dat kpn gekeken heeft en de dekkin in principe goed zou  moeten zijn vanuit die reactie toen hebben ze mijn toestel nagekeken het lag niet aan het toestel dus hebben ze gezegd dat het aan de hi kpn provider ligt. dus ik neem aan dat hun zelf wel weten waar ze het over hebben.

met vodafone heb ik een contract afgesloten met nummerbehoud dus zolang ze geen toestemming hebben voor nummer overname zal dit contract ook niet gaan lopen, al laat ik het zelf ingaan op het moment dat ik van kpn af ben

ve
door verwijderd - Feb 12, 2008 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Edwardus,

Daar zit ook wel weer wat in... Hangt er een beetje vanaf hoever het Belgische netwerk 'draagt' Ik weet dat in de grensstreek Duitsland /Nederland.. thv Tubbergen/Ootmarsum veel Nederlanders 'Duits' bellen, om toch bereik te hebben. Vandaar de suggestie.

Maar ben eigenlijk wel benieuwd in welke 'stad' TS woont

ve
door verwijderd - Feb 12, 2008 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

belgisch netwerk haalt niets uit

het ging mij er even om dat dat de vraag was ivm bereik.

ik ga elke vrijdag naar ravels eel en daar heb ik prima bereik maar in nederland niet of nauwlijks

je ziet ook het bereik metertje ? van mijn telefoon continu op en neer gaan of weg gaan

ve
door verwijderd - Feb 12, 2008 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wenneke,

Het is in mijn optiek nu even niet belangrijk wat de opzeg termijn is. Het belangrijkste is de vraag of dit probleem de 'schuld' is van KPN. Een probleem met de dekking is, zoals KPN ook zegt, een reden om het contract te ontbinden. Volgens mij hoeft het contract dan ook niet afgekocht te worden, je zal alleen je toestel moeten inleveren. Uitsluitsel daarover zal terug te vinden zijn in de algemene voorwaarden.

Ik zeg dit n.a.v. een zelfde soort probleem dat ik heb gehad met Telfort een paar jaar gelden. Dat is op bovenstaande wijze opgelost.

Het belangrijkste probleem is het aantonen dat er te weinig dekking is. KPN zegt dat de dekking in orde is. Zij gaan bij die meeting wel uit van een buiten situatie ivm de eerder genoemde kooi van Faraday.

Het gaat er dus in jouw geval om dat KPN aangeeft dat ze voldoende dekking kunnen bieden op je huisadres. Op het moment dat ze dat kunnen aantonen, hebben ze volgens mij het recht om je aan je contract te houden en zullen ze je puur uit coulance laten gaan.

Maar nogmaals, zijn er mensen in je directe omgeving met een KPN/Hi abonnement? En hebben zij ook problemen?

En wat ik me nog wel afvraag; Is dit probleem ineens ontstaan?

ve
door verwijderd - Feb 12, 2008 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is in mijn optiek nu even niet belangrijk wat de opzeg termijn is. Het belangrijkste is de vraag of dit probleem de 'schuld' is van KPN. Een probleem met de dekking is, zoals KPN ook zegt, een reden om het contract te ontbinden. Volgens mij hoeft het contract dan ook niet afgekocht te worden, je zal alleen je toestel moeten inleveren. Uitsluitsel daarover zal terug te vinden zijn in de algemene voorwaarden.

Ik zeg dit n.a.v. een zelfde soort probleem dat ik heb gehad met Telfort een paar jaar gelden. Dat is op bovenstaande wijze opgelost.

Het belangrijkste probleem is het aantonen dat er te weinig dekking is. KPN zegt dat de dekking in orde is. Zij gaan bij die meeting wel uit van een buiten situatie ivm de eerder genoemde kooi van Faraday.

Het gaat er dus in jouw geval om dat KPN aangeeft dat ze voldoende dekking kunnen bieden op je huisadres. Op het moment dat ze dat kunnen aantonen, hebben ze volgens mij het recht om je aan je contract te houden en zullen ze je puur uit coulance laten gaan.

Maar nogmaals, zijn er mensen in je directe omgeving met een KPN/Hi abonnement? En hebben zij ook problemen?

En wat ik me nog wel afvraag; Is dit probleem ineens ontstaan?

helaas zijn er in mijn omgeving geen mensen met een hi kpn abbonnement .

wel iemand die tele2 heeft en dan het kpn netwerk dat werkt wel goed.

het rare is dat dit probleem er al is sinds het begin van het abbonnement dus het is niet zo dat het ineens is gekomen.

nu begrijp ik dus goed dat ik nu eigenlijk moet bewijzen dat ik bijna niet kan bellen of gebeld kan worden?

hoe moet ik dat voorleggen als hun stug blijven volhouden dat het bereik goed zou moeten zijn .

daarbij komt dat als ik  klantenservice er gewoon opgehangen word of ik word van de service naar de winkel gestuurd en zo wer terug en uiteindelijk naar klantenreacties enz enz .

ik ben niet te beroerd om een afkoopbedrag te betalen  mits schappelijk natuurlijk en als het inhoud dat ik mmijn toestel moet inleveren om van mijn abbo af te komen ook prima alleen hun werken niet echt mee.

klantenvriendelijkheid is toch ook meedenken met een klant??

ve
door verwijderd - Feb 12, 2008 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gerrit,

Je schrijft: Overigens is het kennelijk aan de KPN callcenter medewerker voorbij gegaan dat er sedert zeer recent nieuwe opzegregels gelden en dat die niet langer dan een maand mag zijn.

Je verrast me gerrit. Is dit een interne KPN-regel of is dat door de wetgever recentelijk vastgesteld? Als dat laatste het geval is, kun je mij dan een verwijzing geven waarin ik dat kan nalezen?

Met collegiale groet, Read3/Ton.

ve
door verwijderd - Feb 12, 2008 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet zo dat jij moet bewijzen dat je geen bereik hebt. Een provider kan dat zelf testen d.m.v. van het aantal, en de capaciteit van de beschikbare masten in de buurt.

Nu je zegt dat iemand in je omgeving die belt via Tele2 op het KPN netwerk geen problemen ondervindt kan het dus niet zo zijn dat het netwerk te kort schiet. Immers jullie maken beide gebruik van hetzelfde netwerk en dus waarschijnlijk dus ook dezelfde zendmast(en).
De andere mogelijkheid is dus toch de telefoon. Maar omdat het probleem bij een donor telefoon ook aanwezig is... ???

Ik ga voor een technische oplossing het stokje maar doorgeven aan iemand die het wellicht wel weet.

Een afkoopregeling bestaat uit het inleveren van de telefoon en het voldoen van de resterende termijnen.

De oplossing die ik nu nog kan bedenken is het KPN te laten doorlopen en een nieuw abonnement bij een andere provider af te sluiten. Helaas dan dus wel met ander telefoonnummer.

groet, Flipje

ve
door verwijderd - Feb 12, 2008 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou ook heel graag willen weten waar ik dit op kan zoeken dan zou ik dit namelijk kunnen gebruiken in het argument met kpn, want zoals ik al eerder vermelde ik heb geen probleem met een maand

ve
door verwijderd - Feb 12, 2008 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Let op:

Je schrijft "met vodafone heb ik een contract afgesloten met nummerbehoud dus zolang ze geen toestemming hebben voor nummer overname zal dit contract ook niet gaan lopen, al laat ik het zelf ingaan op het moment dat ik van kpn af ben"

Dat is een grote misvatting. Als je niet nu ingrijpt, zal het contract met Vodafone gewoon in werking treden, maar dan met een tijdelijk telefoonnummer. Pas wanneer KPN het huidige nummer vrijgeeft wordt het nummer geporteerd.

DUS: als je niet dubbel wilt betalen, dan zou ik maar 's heel snel Vodafone voorlopig annuleren.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 10:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er moet toch echt iets aan de hand zijn met uw telefoon. In de gebieden die u noemt had ik / heb ik altijd goed KPN bereik. Heeft u de optie netwerkkiezen al eens goed nagekeken. (Met de gebiden bedoel ik dus de gehele grensstreek van Maastricht t/m Gentbrugge. Ook in Ravels belde ik regelmatig KPN (als ik niet bewust automatisch liet overschakelen naar KPN België, Belgacom/proximus of mobistar). Ontvangst/zendbereik o.a. in Retie, ten Noorden van Turnhot en dus ook Ravels. Aan de nederlandse kant zoals bijv in Baarkla Nassau/Hertog ook geen enkel probleem. Herhaald, er moet dus iets mis zijn met uw toestel.

(Read, ik zal e.e.a. uitzoeken, het was recent in het nieuws maar kan ook betrekking hebben op energieleveranciers, volgens mijn herinnering echter telecom)

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gerrit,

Naar ik weet, ligt er nu een wetsvoorstel van de 2de kamer dat overigens nog wat gewijzigd moet worden en daarna pas kan worden aangeboden aan de 1ste kamer. In principe wordt in dit voorstel een periode van 1 maand als opzegtermijn gehanteerd, maar er zijn ook uitzonderingen. Wel is het zo dat het bedrijfsleven verplicht wordt (ook weer met uitzonderingen) om de klant 2 maanden voor de afloop van de kontrakttermijn te waarschuwen dat het kontrakttermijn afloopt. Aan dit wetsvoorstel kan de topicstarter dus nog geen rechten ontlenen.

Met collegiale groet, Read3/Ton.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

daar zit dus ook het probleem, ik wilde dus eventueel een tijdelijk nummer van vodafone en mijn contract met knp laten aflopen op het einde van het contract.helaas kan dit dus niet volgens vodafone.anders had ik direct een tijdelijk nummer gekregen .

en had per oktober mijn huidige nummer naar vodafone gegaan dit is dus niet mogelijk.

ik heb gisteren nogmaals met kpn contact gehad en al wel op een schofterige manier ben ik nu van kpn af per 12 mei dus eerder en dan kan vodafone wel het abbonement in laten gaan.

nou word er niet wijzer van maar ik hoop dat alles goed gaat ik wil echt weer eens fatsoenlijk gaan bellen

ve
door verwijderd - Feb 13, 2008 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag Ton, helemaal gelijk. Ik heb inmiddels het persbericht gevonden en inderdaad, het heeft nog geen complete parklementaire goedkeuring. Ik had echter begrepen dat "onze"minister uitgaan van vrijwillige medewerking door de bedrijven, al vanaf nu. Maar daaraan rechten ontlenen, nu kan inderdaad nog niet.