si
door sikje Jul 14, 2005 om 07:01
Computers & telefonie

KPN Internetplusbellen

Hallo, ik heb sinds vorige week maandag Internetplusbellen van de KPN. Dat houd in bellen en internetten via breedband. Ik heb een box waar alles op aangesloten word. Voor een draadloze verbinding moet er in de computer een USB adapter. Mijn probleem zodra ik de adapter in de computer aansluit heb ik een internet verbinding maar naar ongeveer 5 minuten loopt mijn computer helemaal vast, ja kan niets meer geen CTRL + delete meer en ook geen muis en toetsenbord die reageren. Bij het herstarten van de computer is de internetverbinding weg. Ik heb meerdere malen met KPN gebeld maar zelf weten ze het ook niet echt. Heb op hun aanraden de software opnieuw geinstalleerd, de usb drivers geupdated en zelf een usb hub plus voeding gekocht, omdat volgens de kpn de voeding in de computer het niet aankan nou niets helpt! Ik hoop dat iemand nog tips heeft en weet iemand anders of het mogelijk is om van dit internetplusbellen af te komen?

2550 22 Rapporteer

user123
door user123 - Jul 14, 2005 om 07:19
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u wel een firewall aanstaan ? Zonder firewall valt u tegenwoordig ten prooi aan alle mogelijke virusaanvallen binnen een paar minuten.

Daarnaast zou u even kunnen kijken of er een goede virusscanner draait.

Wanneer u wel een firewall aan heeft staan zou u kunnen kijken of de lease van de DHCP-server is verlopen. (IPCONFIG /ALL in de dosbox)

si
door sikje - Jul 14, 2005 om 08:53
7 Antwoorden / 5 Vragen

heb al verschillende virusscanners gedraaid heeft niets geholpen, wat bedoel je precies met de server is verlopen daar ben ik niet bekend mee

xandor020
door xandor020 - Jul 14, 2005 om 10:15
180 Antwoorden / 8 Vragen

Eerst moet je uitvinden wat werkelijk het probleem is,

Ik zou de box aan de telefoon lijn uitzetten, zodat je
geen werkelijke internet verbinding kan maken. Daarna
je pc aanzetten ZONDER de USB netwerk stick, gewoon een halfuurtje mee werken.
Niet het Internet op want dat werkt dus niet. Als je compu gewoon doordraait
dan steek je (dus na een half uuR) DE usb stick erin....

Als je compu gaat hangen dan is er dus iets met je drivers, usb poort of
zelfs de stick kan defect zijn.  Werkt je usb poort met andere apparaten wel goed?

Ben benieuwd,

X

xandor020
door xandor020 - Jul 14, 2005 om 10:16
180 Antwoorden / 8 Vragen

Eerst moet je uitvinden wat werkelijk het probleem is,

Ik zou de box aan de telefoon lijn uitzetten, zodat je
geen werkelijke internet verbinding kan maken. Daarna
je pc aanzetten ZONDER de USB netwerk stick, gewoon een halfuurtje mee werken.
Niet het Internet op want dat werkt dus niet. Als je compu gewoon doordraait
dan steek je (dus na een half uuR) DE usb stick erin....

Als je compu gaat hangen dan is er dus iets met je drivers, usb poort of
zelfs de stick kan defect zijn.  Werkt je usb poort met andere apparaten wel goed?

Ben benieuwd,

X

si
door sikje - Jul 14, 2005 om 10:35
7 Antwoorden / 5 Vragen

heb vorige week een hele dag de usb adapter uit mijn computer gehad toen heb ik geen problemen met vastlopen gehad, dus het probleem doet zich echt voor als je de adapter in de computer stopt

xandor020
door xandor020 - Jul 14, 2005 om 10:43
180 Antwoorden / 8 Vragen

Heb je andere USB apparaten die wel functioneren?

Zoals modem, printer, webcam?

si
door sikje - Jul 14, 2005 om 10:44
7 Antwoorden / 5 Vragen

webcam en camera's werken goed, moet wel zeggen dat de printer niet echt goed werkt maar heb daarvoor ook wel eens problemen mee

dirck
door dirck - Jul 14, 2005 om 11:04
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Wat voor USB poorten heb je op de computer, USB 1.0 of USB 2.0.

Als je alleen USB 1.0 hebt, zou ik je willen adviseren om een USB 2.0 PCI kaart in te bouwen in de computer.

Verder kun je nog proberen om alle andere USB apparaten uit de computer te halen en alleen de USB adapter aan te sluiten.

Met vriendelijke groet, Dirck

si
door sikje - Jul 14, 2005 om 11:15
7 Antwoorden / 5 Vragen

volgens de installatie cd van de drivers die je bij het moederbord krijgt zijn de 4 aansluitingen die op het moederbord zijn aangesloten 2.0

Heb gister nog een usb hub met voeding probleem niet opgelost, maar het duurt volgens mij wel langer voor dat ie vast loopt.

Verder heb ik nog een usb pci kaart, als ik daar de adapter in doe dan krijg ik de melding dat er een snel usb apparaat in een langzame usb aansluiting zit, en vervolgens komt de verbinding niet tot stand

xandor020
door xandor020 - Jul 14, 2005 om 11:46
180 Antwoorden / 8 Vragen

Die pci kaart is dan blijkbaar een USB 1.0

Die zou je kunnen vervangen voor een USB 2.0 kaartje,

Dan weet je in ieder geval zeker, mocht je pc dan ook gaan hangen dat het aan de USB stick ligt, al jaag je jezelf zo wel op kosten.

si
door sikje - Jul 14, 2005 om 12:04
7 Antwoorden / 5 Vragen

is het dan de bedoeling dat ik de adapter gelijk in die kaart aansluit of via de nieuwe hub of beide proberen

xandor020
door xandor020 - Jul 14, 2005 om 12:12
180 Antwoorden / 8 Vragen

Het is de bedoeling dat het werkt met de USBstick direkt in de kaart, echter het kan zijn dat de voeding van je pc niet sterk genoeg is, dan kan je de HUB met voeding gebruiken.

suc6

si
door sikje - Jul 14, 2005 om 12:24
7 Antwoorden / 5 Vragen

heb net op internet gelezen over usb problemen, dat de usb adapter misschien wel extra voeding nodig heeft en dat hij het wel kan redden met een usb hub met voeding, maar dat door pieken de computer wel kan vast lopen. Als dit het geval zou zijn kan je dit oplossen met een andere voeding in de computer of heeft dit geen zin?

xandor020
door xandor020 - Jul 14, 2005 om 12:46
180 Antwoorden / 8 Vragen

Tja, een andere voeding zou kunnen helpen,

Het zou handig zijn om te weten wat er noo in zit

200Watt? 350Watt?

Overbodige kaarten er uit halen kan ook helpen, zeker als test, denk aan modem, extra videokaart en de pci USB kaart

Verwijder die en test dan je USB nog een keer

si
door sikje - Jul 14, 2005 om 13:14
7 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt voor alle tips heb net een usbcard 2.0 gekocht is het probleem dan niet opgelost breng ik hem gewoon weer terug

ook zal ik alle andere tips vanavond even proberen

Mocht het nu niet werken hoeveel watt zou een voeding moeten zijn?
Ik weet niet hoeveel de huidige is, zat standaard bij de kast. Zit nu op mijn werk dus kan niet kijken

xandor020
door xandor020 - Jul 14, 2005 om 14:07
180 Antwoorden / 8 Vragen

Dat ligt er een beetje aan wat je allemaal in je pc hebt maar tegen woordig zou ik toch niet met minder dan 350 Watt willen zitten.

Ik hoop dat het werkt!

Suc6

pd
door pdb_1 - Jul 20, 2005 om 22:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

er is inmiddels nieuwe software voor de siemens adapter ik zou adviseren als de vorige antwoorden niet helpen de nieuwe software vie primafoon of helpdesk te bemachtigen

mrbrain
door mrbrain - Aug 1, 2005 om 10:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Via KPN zou ik van ISDN2 overgaan naar InternetPlusBellen. Vandaag heb
ik dit geannuleerd en ga ik eerst maar over op ISDN1 i.c.m. Tele2. De
e-mail naar KPN spreekt voor zich.

Geachte KPN,

Gezien de gigantische hoeveelheid klachten op Internet verzoek ik u
mijn order te annuleren en alles vooralsnog bij het oude te laten.

D.w.z. niets wijzigen aan de huidige aansluiting.

Een greep uit de vele klachten is te vinden via:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1027951/last

Hier zijn ook reacties van KPN medewerkers te vinden.

Zelf werk ik als ingenieur informatica en het heeft mij enorm verbaasd
dat het Siemens kastje via het Internet moet worden geconfigureerd
i.p.v. rechtstreeks via een intern ip-adres (bijv. 10.0.0.130). Een
groter beveiligingslek is haast niet te bedenken. Daarnaast is het ook
niet handig op het moment dat de proxyserver(s) niet benaderbaar
is/zijn.

Voorlopig blijf ik alles goed volgen en neem ik dus ook eerst een
afwachtende houding aan, want de telefoon en Internet heb ik nodig voor
mijn werk. Ik had juist voor KPN gekozen i.v.m. stabiliteit en ik had
dan ook niet verwacht dat IPB zo krikky zou zijn. Het lijkt mij dat
HCCNET verstandiger is door eerst de zomer alles grondig te testen.

Een ander punt dat mij heeft verbaasd zijn de enorme kosten voor het
bellen met klantenservice via de GSM. Er wordt aan het begin melding
gemaakt van een heel laag bedrag plus de kosten voor het gebruik van de
mobiele telefoon. Dat deze kosten dus heel hoog zijn hoor je nou net
niet. Kassa!!!!

Met vriendelijke groet,

Desmond ..........

mi
door miniad7 - Oct 30, 2005 om 14:04
2 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb hetzelfde soort probleem..
In mijn Computer zit een AMDprocessor en de siemensUSB heeft daar moeite mee. De KPNmonteur heeft hem vervangen voor een Speedtouch 120g (Alcatel) en de verbetering was direct waarneembaar maar nog wel met regelmaat (hoewel véél minder)het hangen van mijn computer.

Ik heb voor de Alcatel de nieuwste drivers gehaald en nu is het nog beter geworden. Echter blijft dat hangen een paar keer op een dag terugkomen. Soms lijkt het dat het alleen gaat hangen als ik de computer aanlaat staan maar er niet achter zit oftewel aankom.

Met de Ethernetaansluiting werkte het goed en snel maar dan heb ik de Box naast de computer te zetten.. ook geen probleem maar dan heb ik weer extra kosten te maken voor een draadloos(Wifi)telefoon en dan zou ik dus in extra kosten komen vanwege beperkingen van de KPN. Tenslotte hadden ze van te voren hebben te vertellen dat het systeem nog niet goed werkt. We zijn dus in dienst van de KPN als testers ! Ik hoop dat ze mijn gironr. hebben voor het afdragen van mijn salaris.. ;)

Heb je het systeem al eens via Ethernet verbonden??

AD

Ohja.. een vriend heeft ook zo een pakket maar nog niet geinstalleerd.. ik kan hem niet bellen en krijg een gesprekstoon terwijl hij niet belt.
Maar even nagevraagd bij KPN want ik dacht een storing.. Neehoor.. dit is normaal. Over 8 dagen kan ik hem pas bellen.
Ik vraag me af wat KPN nog meer verzwegen heeft.

Instellingen via MIJNKPN werken niet.. dus geen Emails aanmaken of andere instelling. Ze zijn nog software aan het schrijven.. volgens een medewerker Helpdesk.
Ik vraag me af wat KPN nog meer verzwegen heeft.

Ik heb een geheim telefoonnummer maar ik strooide mijn nummer overal waar ze maar nummerherkenning hebben..
Even Helpdesk gebeld en kreeg de melding dat dit klopt en over 8 dagen is het weer een geheimnummer.
Ik vraag me af wat KPN nog meer verzwegen heeft.

Wist u dat de Helpdesk in deze expirimentele status niet gratis en je zo een half uur aan de lijn hangt?  10 eurocent per minuut. Toch wel mooi van KPN want ik mag (als het werkt) door heel Nederland bellen zonder extra tikken.. behalve dus bij....!@!

P.s Dit verhaaltje had veel langer gekund maar helaas.. weet u het nog? Dus had ik na de reset weer opnieuw te beginnen..

 7.20 AAN
12.00 UIT
12.06 AAN
13.45 UIT
13.50 AAN
13.55 UIT
14.00 AAN

Dit is nu ik dit aan het schrijven ben... dus niet goed te werken.. triest!

Als KPN mat het systeem bezig is weet je dat niet als klant want dat communiceren ze niet. Dus gaan klanten aan hun systeem rommelen omdat zij denken dat het aan hun ligt..

Bedankt KPN en succes aan de vrijwilligers..

mi
door miniad7 - Oct 30, 2005 om 19:46
2 Antwoorden / 4 Vragen

Nog even een voorbeeld van een kleine dag internetten met InternetPlusBellen. Waar uit gemeldt wordt hangt het systeem en heeft de computer hardwarematig uitgeschakeld te worden. Ik heb ooit eens begrepen dat dit slecht is voor de computer.

Zondag 30 oktober 2005

7.20 uur AAN
12.00 uur UIT
12.06 uur AAN
13.45 uur UIT
13.50 uur AAN
13.55 uur UIT
14.00 uur AAN
15.00 uur UIT (maar hangt deze keer niet)
15.05 uur AAN
15.10 uur UIT
15.12 uur AAN
15.40 uur UIT
15.45 uur AAN
15.53 uur UIT
15.59 uur AAN
18.18 uur UIT
18.24 uur AAN
19.00 uur UIT
19.25 uur AAN

ik weet niet of dit vergelijkbaar is met het resetten en hangen van jouw computer. Het gaat schijnbaar willekeurig maar misschien komt dit omdat de KPN bezig is maar dat wordt niet gemeldt dus ga ik vooralsnog er vanuit dat er iets met het systeem is.

De Computer ZONDER InternetPlusBellen werkt fijlloos !

Graag verneem ik een eventuele oplossing en als ik hem tegenkom, zal ik het hier delen. Voorlopig een triest gebeuren.

ma
door manus11 - Jul 26, 2006 om 19:08
2 Antwoorden / 2 Vragen

EINDELIJK!!
Ook mijn PC loopt om de haverklap vast, sinds ik bij internetplusbellen zit. Alles geprobeerd om spyware e.d. te ontdekken, maar NIETS helpt.
Er is dus duidelijk verband tussen internetplus usb-modem en het vastlopen.
Heb zelfs de draadloze Siemens vervangen door 'gigabyte', maar hetzelfde resultaat.
Ik hoop dat er een oplossing gaat komen!!!

ma
door manus11 - Oct 18, 2006 om 11:44
2 Antwoorden / 2 Vragen

Vreemd genoeg lijkt de oplossing van het bevriezen van het beeldscherm nu opgelost . Ik heb de USB-muis vervangen door een simpele 'muis met een snoertje en een plugje'.
Probleem is nu al enkele weken helemaal voorbij!!!