ju
door juk Nov 24, 2020 om 10:25
Computers & telefonie

KPN komt afspraken niet na

 Ik ben al jaren klant van KPN, heb daar alles lopen : internet compleet al onze mobiele-en , zeer compleet dus.

Toen ik op enig moment de prijs die ik betaalde vergeleek met diverse kennissen vond ik toch wel dat ik erg veel betaalde.

Ik zocht contact met KPN en overwoog opzegging.

De mevrouw die me op 12 november om 11.55 uur te woord stond gaf aan dat ik weliswaar een jaarcontract had dat nog tot mei liep, maar na enig speurwerk kon ze we wat voor me doen omdat ik zo'n trouwe klant was en ben.

ik zou tot eind van de looptijd van het contract een extra korting krijgen (met behoud van de functionaliteit), ik besloot dat aanbod maar te accepteren, en ik was weer goede vrienden met KPN (dacht ik).

Inmiddels was ik voor 2 weken met vakantie, toen ik me realiseerde dat ik nog geen bevestiging had gekregen via de e mail. Bij andere wijzigingen of afspraken kreeg ik een bevestiging voordat ik bij wijze van spreken de verbinding had verbroken.

Ik heb op het forum van Mijn KPN een melding gemaakt van het feit dat ik nog geen bevestiging had gekregen. Daarop reageerde een moderator (ik denk iemand die bij KPN werkt) genaamd Thomas met de mededeling dat hij het had nagekeken. Ik kon me niet verder helpen omdat mijn contract volgens zijn gegevens tot 12 mei liep. Aan hem de vraag of hij na kon kijken wat ik met die mevrouw had afgesproken op 12 november. Dat kon hij kennelijk niet.

Daarom heb ik datzelfde moment via de website van KLP een klacht ingediend via een formulier op de website.

Op maandag 23 nov wordt ik door ene Jaap, die zich niet verder bekend wenst te maken om 11: 26 uur gebeld. Hij deelt mij mee dat hij niets voor mij kan doen. Mijn abonnement loopt tot mei volgend jaar. Ik stel de vraag of hij het gesprek kan nagaan dat ik gevoerd heb (en dat toch wordt vastgelegd bij KPN ) omdat ik toch ook denk dat de KPN zich aan de gemaakte afspraken gaat houden; daarop geeft Jaap aan dat hij niet doet.

Een vreemde zaak. Ik besluit het (na terugkeer thuis, want daar heb ik alle gegevens vastliggen) contact op te nemen met iemand die een functie in de buurt van de directie vervult, en die mij al eerder op een goede manier heeft geholpen.

Ik heb voor de zekerheid nog maar op maandag 23 nov 11,25 uur in een apart klachtenformulier nog maar even gevraagd of ik een schriftelijke bevestiging kan krijgen van het feit dat de KPN niet bereid is het telefoongesprek dat ik voerde terug te halen, teneinde te bewerkstelligen dat KPN gemaakte afspraken nakomt. Ik wacht nog op een schriftelijke bevestiging, maar ik heb er een hard hoofd in.

Als ik thuis ben zal ik dus mijn contact in de buurt van de directie benaderen, ik dacht het eerst via de gewone route te bewandelen. Het is toch van de zotten dat KPN haar afspraken niet nakomt, en daar blijkbaar zelfs niet aan herinnerd wil worden.

Ik denk wel dat ik aan het langste eind trekt, maar vervelend dat ik daar zoveel energie in ket stoppen

Groet

Johan

2071 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2020 om 10:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dan maar in de buurt van de directie gaanwandelen, kunt u klagen.

Het is niet toegestaan een heel topic in bold te plaatsen..

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 24, 2020 om 10:42
16883 Antwoorden / 202 Vragen

@TIJGER1, wie staat een heel topic in bold niet toe? U? Is deze reactie nu van u dan wel volgens de regels? U bent geen moderator.

tijger1
door tijger1 Nov 24, 2020 om 11:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"
Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst."

Uit de voorwaarden van dit forum. Dus ook uw cursieve teksten niet.

pino123
door pino123 Nov 24, 2020 om 11:56
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@tijger, een foutje kan gebeuren, misschien had TS het even niet door, ook dat kan gebeuren. Helaas doet het verder niets terzake, misschien eens wat vriendelijker reageren, krijgt u ook vriendelijke reacteis terug.

tijger1
door tijger1 Nov 24, 2020 om 12:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik hoef geen reacties terug te krijgen.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 24, 2020 om 10:33
7206 Antwoorden / 3 Vragen

Laat u nog even weten of u daadwerkelijk aan het langste eind getrokken hebt?
Wens u succes.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 24, 2020 om 10:39
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Kent u deze info: https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder want deze kent u denk ik al wel: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/ Mijn ervaring is wel dat men klachten zoals deze normaliter goed oplost en datr nbinnen het geven dat u hoe dan ook 14 dagen bedenktijd heeft om hetgeen u nieuw overeenkwam te annuleren zoals o.a. u hier kunt lezen: https://www.unitedconsumers.com/gsm/abonnement-aanvragen/bedenktijd.jsp  (niet bedoeld als reclame voor UC)  en die zijn nog net niet voorbij. Snelheid is wel geboden!

Mijn ervaring is wel dat men bij het consteren van dezeouten bij KPN een en andr toch wel goed oplost en zeker indien u snel een beroep doet op de bedeenktijd. Is er een KPN winkel in uw omgeving , ga daar dan heen, dat is nog sneller al kost het moeite.

Wellicht overbodig deze info: .degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 24, 2020 om 11:35
1778 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Johan,

Ik raad u aan om voortaan naar een KPN winkel te gaan.

Bij een verandering kunt u dan direct een schriftelijke bevestiging krijgen.

pe
door pedro714 - Nov 30, 2020 om 14:16
9 Antwoorden / 1 Vragen

DIT GELOOF JE NIET!!!
Als klant van KPN wordt ik wekelijks gebeld of ik ook mobiel wil afsluiten. In oktober 2020 wordt ik gebeeld met een aanbod t.w. 2+2 GB internet, onbeperkt bellen en sms en daarbij gratis FOX sport voor €. 15,00. Wilde er gebruik van maar kon pas na 8 december omdat mijn abo bij Holl.nieuwe pas 8 maart verloopt. Zou na 8 december worden teruggebeld. Toch iedere week KPN aan de lijn en iedere keer vertel ik hetzelfde. Tot vrijdag 27-11-2020 ca. 17.50. Ene Celine vertelt dat zij het rond kon maken, maar zegt bovenstaande aanbieding niet te kennen. Na 10 minuten in de wacht zegt zij dat haar meerdere er mee instemt en verrassing er gaat nog €.  2,50 af dus €. 12,50.. Nou prima.
Om 17.52 uur krijg ik de bevestiging. Staat alleen op 2 GB internet + onb.bellen+sms. Na gesproken te hebben met (fonetisch) Cherine, Addi, Admen, Frank 1, Frank 2, en uiteindelijk op mandag 30-11- met ene Jasper, ontzettend kwaad geworden helaas. Mijnheer Jasper zei dat ik niet naar zijn verhaal wilde luisteren. Gratis FOX sport was gratis en had niets met het mobiel bellen te maken en werd daarom niet bevestigd. Ook de 2 GB extra had er niets mee te maken. Ik bleef volhouden dat ik bevestigd wilde hebben wat was afgesproken en dat het mobiel bellen aanbod ok was indien 2GB extra en FOX sport gratis. Ik stelde hem de vraag: "je koopt bij mij een keuken en krijgt 5 apparaten gratis. Op de bevestiging staat alleen de keuken en over de 5 apparaten gratis staat niets. Zou jij tekenen?"  Hij bleef volhouden dat het een niets met het ander te maken heeft. Kon me niet meer inhouden en werd werkelijk ziedend. De 2 GB en gratis bellen + sms zijn totaal niet interessant voor mij. Ik bel weinig, sms totaal niet en mobiel internet zelden. Voor mij was het aanbod FOX sport gratis de aanleiding om op het aanbod in te gaan. Dan is het toch niet zo vreemd dat ik dat graag bevestigd wil zien?. Als ik in aanmerking neem hoeveel moeite ik moet doen om überhaupt iemand aan de lijn te krijgen bij KPN dat huiver ik al bij het idee om terug te moeten gaan vallen op mondelingen toezeggingen. Alle medewerkers waren zeer correct maar konden niet beslissen of doorverbinden. Alleen die ene Jasper begrijpt er
gooide de hoorn erop. Kijk...dat is nog eens service. Hebt U nog vragen, dan helpen wij U graag staat  er op de foutieve incomplete bevestiging. Een crime...en als je dan iemand (Jasper) aan de lijn hebt wordt je te woord gestaan alsof ik een of andere imbeciel ben.

gerbera
door gerbera Nov 30, 2020 om 21:54
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Als u even kijkt op uw "mijn KPN" of even naar de inhoud van het totaalpakket kijkt zult u zien dat u Fox sport gewoon kunt activeren. Overigens ben ik al héél lang bij KPN, alles in een pakket, maar ben nog nooit gebeld door hun voor overstap naar een ander pakket.

ju
door juk - Dec 7, 2020 om 11:31
2 Antwoorden / 4 Vragen

Inmiddels heb ik de toezegging vanuit een bijzondere afdeling van KPN dat ik het bedrag wat teveel gaat worden belast bij de eerstvolgende nota gaat worden gecrediteerd.
Als dat wordt gerealiseerd is dat in lijn met datgene wat ik met KPN heb afgesproken.
Ik heb er dus goede hoop op dat het nu is opgelost.

mr
door mrmoto - Dec 7, 2020 om 11:39
167 Antwoorden / 4 Vragen

Kort eind Lang eind je wint het gewoon niet zolang  er van die kortnekken en langkinnen zitten in hullie fooncentrum