KPN misleiding bij toets-5 (eigen rekening)
KPN misleiding bij toets-5 (eigen rekening)
KPN heeft sinds kort de boel in het geniep flink veranderd.
Dit gaat om de vervanging van de ingesprektoon op het vaste en mobiele net door een NIET-kosteloze! "toets 5 melding"
KPN zegt dan dat het gratis is maar NEE, allereerst wordt de klant op het verkeerde been gezet (door een truuk)
dmv een nepmelding van zogenaamd "in gesprek", waarin gebruik wordt gemaakt van een verwarringstactiek en automatische acceptatieverwachting.
De klant wordt eerst afhankelijk gemaakt (hij wilde iemand bereiken) door een suggestie te wekken van in gesprek, terwijl de persoon later verklaard helemaal niet in gesprek te zijn geweest (dit is proef- ondervindelijk vast gesteld door meerdere mensen te bellen)(en dit ook nog eens terwijl ze de verbindings kosten naar 4ct hebben verhoogd en bij 06-nummers is dit vele malen hoger)U raad al waarom Zakkenvullerij.
Maar nu de truuk, je denkt ah jammer in gesprek, dus toets ik de 5, Handig die service dacht je nog. Dan gebeurt het volgende, het nummer word na ± 1min weer gebeld en verbonden, als je dan opneemt ben je verbindingskosten kwijt en krijgt direct weer de zelfde melding, (uw gekozen nummer is in gesprek etc etc etc.) U wordt dus letterlijk aan het betaalde KPN-lijntje gehouden en bedrogen/opgelicht net zo lang tot dat het nummer beschikbaar komt, en alles onder t nieuwe verhoogde verbindingstarief.
Helaas valt nooit te controleren of KPN de waarheid spreekt, WEL dat ze Heel veel geld binnen te halen hebben om het bedrijf er weer boven op te helpen sinds de (N)euro. Maar ik denk dat het al genoeg zegt als je dit soort dingen opmerkt en mensen helemaal niet in gesprek blijken te zijn. En PAS OP, bij vast naar mobiel vliegt de prijs ENORM omhoog, na een paar meldingen ben je zo een euro of 2 kwijt das 4gulden 40 weetje nog... en je krijgt er NIKS voor terug (JA een betaald PESThumeur)
REMEDIE: vraag altijd of de persoon echt in gesprek was!
Druk die 5 NOOIT meer in als ZIJ daar om vragen, je wordt regelrecht opgelicht.
Negeer de melding, Gooi direct de hoorn erop en wacht net als voorheen tot je denkt dat ze weer vrij zijn.
Bel dan met de normale 1x verbindingskosten opnieuw, dan ben jij weer de baas over je eigen telefoonrekening.
Ze verbinden je n.l. niet bij opgeheven in gesprek maar steeds veel te vroeg. Dat betaal JIJ dus... (en zij maar verdienen, en jij maar niet verbonden worden) dus je drukt (stom genoeg) weer de 5 als die melding weer tevroeg komt en betaald weer een verbindingspoging. vervolgens gebeurt er helemaal NIETS meer, dus bel je nog eens en de betaalcircel is weer rond (ze hebben je voor hun KPN karretje gespannen en jij maar betalend rondlopen)
kenmerken: misleiding, nep-suggestie, afhankelijk maken, autoacceptatie/dwangbetaling voor niet geleverde diensten
ofwel gebakken lucht verkopen.
veel succes ermee, ZEGT HET VOORT...
J.K.
Ik heb het 1 en ander opgezocht en volgens mij valt het allemaal wel mee. Ik bel veel en heb ook vaak het ingesprek praatje, maar als ik dan daadwerkelijk contact heb, zijn ze altijd echt ingesprek geweest. Als je die melding niet wil is er een oplossing:
Uitzetten van de melding Bel 0800-3029800 vanaf uw eigen vaste telefoonaansluiting als u de melding wilt uitschakelen of als u wilt dat men de melding niet hoort als men u belt. Om de melding weer in te schakelen belt u hetzelfde nummer. | ||
| ||||||||||||
|
Helaas valt nooit te controleren of KPN de waarheid spreekt,
Alles valt te controleren, maar misschien is dit iets voor in de uitzending.
Als je via een andere provider belt, b.v. 1602, of andere, kun je toets 5 niet gebruiken. Word je ook niet in de verleiding gebracht, maak je dus ook niet de genoemde kosten, bespaart dus ook nog een hoop ergernis.
"kenmerken: misleiding, nep-suggestie, afhankelijk maken, autoacceptatie/dwangbetaling voor niet geleverde diensten"
Jij hebt in elk geval de film niet gezien ;-))
Leuk verzonnen:
Bel 0800-3029800 vanaf uw eigen vaste telefoonaansluiting als u de melding wilt uitschakelen
Dat heb ik gedaan, maar nu WERKT het intoesten van die 5 niet meer. En dat is ook niet de bedoeling. Hoe kan dat worden voorkomen?
Hoi kees77
Dit heb ik niet verzonnen, het is gewoon te vinden op de KPN site.
Dus kijk daar maar even.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Refund mails alitalia???
Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben?
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer