le
door letnouop Oct 2, 2004 om 01:56
Computers & telefonie

KPN misleiding bij toets-5 (eigen rekening)

KPN heeft sinds kort de boel in het geniep flink veranderd.

Dit gaat om de vervanging van de ingesprektoon op het vaste en mobiele net door een NIET-kosteloze! "toets 5 melding"

KPN zegt dan dat het gratis is maar NEE, allereerst wordt de klant op het verkeerde been gezet (door een truuk)

dmv een nepmelding van zogenaamd "in gesprek", waarin gebruik wordt gemaakt van een verwarringstactiek en automatische acceptatieverwachting.

De klant wordt eerst afhankelijk gemaakt (hij wilde iemand bereiken) door een suggestie te wekken van in gesprek, terwijl de persoon later verklaard helemaal niet in gesprek te zijn geweest (dit is proef- ondervindelijk vast gesteld door meerdere mensen te bellen)(en dit ook nog eens terwijl ze de verbindings kosten naar 4ct hebben verhoogd en bij 06-nummers is dit vele malen hoger)U raad al waarom Zakkenvullerij.

Maar nu de truuk, je denkt ah jammer in gesprek, dus toets ik de 5, Handig die service dacht je nog. Dan gebeurt het volgende, het nummer word na ± 1min weer gebeld en verbonden, als je dan opneemt ben je verbindingskosten kwijt en krijgt direct weer de zelfde melding, (uw gekozen nummer is in gesprek etc etc etc.) U wordt dus letterlijk aan het betaalde KPN-lijntje gehouden en bedrogen/opgelicht net zo lang tot dat het nummer beschikbaar komt, en alles onder t nieuwe verhoogde verbindingstarief.

Helaas valt nooit te controleren of KPN de waarheid spreekt, WEL dat ze Heel veel geld binnen te halen hebben om het bedrijf er weer boven op te helpen sinds de (N)euro. Maar ik denk dat het al genoeg zegt als je dit soort dingen opmerkt en mensen helemaal niet in gesprek blijken te zijn. En PAS OP, bij vast naar mobiel vliegt de prijs ENORM omhoog, na een paar meldingen ben je zo een euro of 2 kwijt das 4gulden 40 weetje nog... en je krijgt er NIKS voor terug (JA een betaald PESThumeur)

REMEDIE: vraag altijd of de persoon echt in gesprek was!

Druk die 5 NOOIT meer in als ZIJ daar om vragen, je wordt regelrecht opgelicht.

Negeer de melding, Gooi direct de hoorn erop en wacht net als voorheen tot je denkt dat ze weer vrij zijn.

Bel dan met de normale 1x verbindingskosten opnieuw, dan ben jij weer de baas over je eigen telefoonrekening.

Ze verbinden je n.l. niet bij opgeheven in gesprek maar steeds veel te vroeg. Dat betaal JIJ dus... (en zij maar verdienen, en jij maar niet verbonden worden) dus je drukt (stom genoeg) weer de 5 als die melding weer tevroeg komt en betaald weer een verbindingspoging. vervolgens gebeurt er helemaal NIETS meer, dus bel je nog eens en de betaalcircel is weer rond (ze hebben je voor hun KPN karretje gespannen en jij maar betalend rondlopen)

kenmerken: misleiding, nep-suggestie, afhankelijk maken, autoacceptatie/dwangbetaling voor niet geleverde diensten

ofwel gebakken lucht verkopen.

veel succes ermee, ZEGT HET VOORT...

J.K.

2368 7 Rapporteer

gery
door gery - Oct 2, 2004 om 06:54
504 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb het 1 en ander opgezocht en volgens mij valt het allemaal wel mee. Ik bel veel en heb ook vaak het ingesprek praatje, maar als ik dan daadwerkelijk contact heb, zijn ze altijd echt ingesprek geweest. Als je die melding niet wil is er een oplossing:

Uitzetten van de melding
Bel 0800-3029800 vanaf uw eigen vaste telefoonaansluiting als u de melding wilt uitschakelen of als u wilt dat men de melding niet hoort als men u belt. Om de melding weer in te schakelen belt u hetzelfde nummer.
Toets 5 uitzetten:

Op een telefoon met druktoetsen kan een ToetsBijBezet-inschakeling weer ongedaan gemaakt worden. Bij een gewone aansluiting toetst u hiervoor: #37#

Starttarieven per gesprek, inclusief BTW

 in euro
Binnen uw regio0,0427
Buiten uw regio met BelBasis en BelBasis met BelPlus0,0518
Buiten uw regio met BelBudget0,0490
Vast naar Mobiel0,0518
Internationaal0,1035
Helaas kan ik zelf niet terug vinden op de kpn site of de 5 toets ook gratis is als je 'm gebruikt bij voordeelnummers, bij 'gewone' nummers is dit gratis.

Helaas valt nooit te controleren of KPN de waarheid spreekt,
Alles valt te controleren, maar misschien is dit iets voor in de uitzending.

cats
door cats - Oct 2, 2004 om 12:34
153 Antwoorden / 16 Vragen

Als je via een andere provider belt, b.v. 1602, of andere, kun je toets 5 niet gebruiken. Word je ook niet in de verleiding gebracht, maak je dus ook niet de genoemde kosten, bespaart dus ook nog een hoop ergernis.

user123
door user123 - Oct 3, 2004 om 22:44
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Deze film recentelijk gezien ?

http://conspiracytheory.warnerbros.com/

cats
door cats - Oct 3, 2004 om 23:40
153 Antwoorden / 16 Vragen

??????????????????????

user123
door user123 - Oct 8, 2004 om 00:10
1346 Antwoorden / 3 Vragen

"kenmerken: misleiding, nep-suggestie, afhankelijk maken, autoacceptatie/dwangbetaling voor niet geleverde diensten"

Jij hebt in elk geval de film niet gezien ;-))

ke
door kees77 - Oct 13, 2004 om 20:27
4 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk verzonnen:

Bel 0800-3029800 vanaf uw eigen vaste telefoonaansluiting als u de melding wilt uitschakelen

Dat heb ik gedaan, maar nu WERKT het intoesten van die 5 niet meer. En dat is ook niet de bedoeling. Hoe kan dat worden voorkomen?

gery
door gery - Oct 13, 2004 om 20:36
504 Antwoorden / 8 Vragen

Hoi kees77
Dit heb ik niet verzonnen, het is gewoon te vinden op de KPN site.
Dus kijk daar maar even.