door 1953 Oct 8, 2014 om 03:22
Computers & telefonie

KPN MOBIEL | vreemde sms! Phishing?

Onlangs sloot ik als contractant een contract met KPN Mobiel af.

Gisteravond kreeg ik het navolgend bericht als sms toegezonden.

"Welkom, we zijn blij dat u voor KPN gekozen hebt. Voor meer informatie over uw abonnement gaat u naar http://bit.ly/1xxxxxxx Geen actie-sms ontvangen? SMS STOP naar 6661." 7 okt 18:52

M.i. heb ik hier met mogelijk phishing van doen?

4643 15 Rapporteer

door 1953 - Oct 8, 2014 om 21:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=rubyn schreef op woensdag 8 okt 2014, 16:23]Kreeg ik ook toen ik mijn abo afsloot, gewoon een sms van KPN

Voorzichtigheid is wel geboden, wantrouwigheid!

diumenge
door diumenge - Oct 8, 2014 om 21:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zou maar even contact opnemen met KPN of via het forum. Phishing lijkt het mij niet, maar mogelijk wel de ontvangst van betaalde, dure SMS'jes.

rubyn
door rubyn - Oct 8, 2014 om 21:45
146 Antwoorden / 18 Vragen

Kreeg ik ook toen ik mijn abo afsloot, gewoon een sms van KPN

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2014 om 04:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar KPN heeft een gratis telefoonnummer om vragen te stellen wat 24 uur per dag en zeven dagen per week bereikbaar is. U krijgt daar peromgaande antwoord op uw vragen, maar helaas geen punten.

door 1953 - Oct 9, 2014 om 04:13
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 8 okt 2014, 22:30]Maar KPN heeft een gratis telefoonnummer om vragen te stellen wat 24 uur per dag en zeven dagen per week bereikbaar is. U krijgt daar peromgaande antwoord op uw vragen, maar helaas geen punten.

Dat weet ik ook, daar belde ik dagelijks mee. Gisteravond nog mee.

Achteraf is het nog mogelijk, 5 dagen na activatie (27 oktober a.s.), het 'gesloopte nummer bij ZIGGO' het nummerbehoud alsnog te herstellen, duurt maximaal 14 dagen. Dus 14 dagen even met het nieuwe nummer. Dan wordt voornamelijk met mijn mobiele nummer, actief pas op 29 oktober a.s. vanwege nummerhoud - van prepaid T-Mobile naar contractant abonnement KPN alles compleet.

Apetjoek
door Apetjoek - Oct 9, 2014 om 21:31
234 Antwoorden / 16 Vragen

de meeste lieden die commentaar hebben op Uw puntensprokkelgedrag (hoevel punten is dat?)
durven niet te zeggen dat ze U maar een "buigzame opleeftijdzijnde prostituee" vinden .en als U de omschrijving niet kan overzetten naar plat haags laat het dan maar even weten .

Apetjoek
door Apetjoek - Oct 9, 2014 om 21:35
234 Antwoorden / 16 Vragen

de meeste lieden die commentaar hebben op Uw puntensprokkelgedrag (hoeveel punten is dat?)
durven niet te zeggen dat ze U maar een "buigzame opleeftijdzijnde prostituee" vinden .en als U de omschrijving niet kan overzetten naar plat haags laat het dan maar even weten

Redacteur
door Redacteur - Oct 9, 2014 om 21:36
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Wil iedereen het beleefd houden op het Kassa-forum? Wil je iets rapporteren, plaats dan geen offtopic bijdrage, maar doe dat via de 'waarschuw de redactie'- knop, dan kijken wij ernaar. Zo houden wij het voor de topicstarter en lezers van de topics zoveel mogelijk inhoudelijk.
De redactie

Cookies
door Cookies - Mar 24, 2015 om 02:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Google had je het antwoord zo gegeven, maar dat levert natuurlijk geen puntjes op!

Het is gewoon een sms van KPN voor meer info over je abo!

de eelco
door de eelco - Mar 24, 2015 om 02:38
607 Antwoorden / 92 Vragen

ja zeker heeft u met phishing te maken,
maar dan wel naar PUNTEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...........

valerius-2
door valerius-2 - Mar 24, 2015 om 02:38
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U maakt in korte tijd nogal veel dingen mee. Hoe loste u dat voor dat u in dit gebruik maakte van dit forum.

aurora1
door aurora1 - Mar 24, 2015 om 02:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@valerius-2, dat werd met andere gebruikersnamen gedaan....

hutch
door hutch - Mar 24, 2015 om 02:39
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ook ik kan mij niet geheel aan de indruk onttrekken dat 1953 aan 'phishing' doet, maar dan m.b.t. de .

Ik zie hier de meest vreemde onderwerpen en reacties van hem/haar voorbij komen, zowel bij 'vraag&beantwoord' als bij 'discussies'......

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 24, 2015 om 02:39
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ah, daar zijn dus die sterren voor.

de eelco
door de eelco - Mar 24, 2015 om 02:40
607 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=kowalski schreef op donderdag 9 okt 2014, 10:28]de meeste lieden die commentaar hebben op Uw puntensprokkelgedrag (hoeveel punten is dat?)
durven niet te zeggen dat ze U maar een "buigzame opleeftijdzijnde prostituee" vinden .en als U de omschrijving niet kan overzetten naar plat haags laat het dan maar even weten

dat is lekker zeg...
kowaikj krijgt verdorrie gewoon een topantwoord van 1953.
:) :) :)